نسل دوم مودم های 5G کوالکام اسنپدراگون X55 رسما معرفی شد

0
331
نسل دوم مودم های 5G کوالکام اسنپدراگون X55 رسما معرفی شد

گوشی های هوشمند با قابلیت های 5G در حال تبدیل شدن به یک واقعیت هستند و کنگره جهانی موبایل که تا چند روز دیگر به میزبانی برندهای مختلف برگزار می شود، محفل مناسب برای رونمایی اولین گوشی های 5G و تکنولوژی های مرتبط با آنهاست.

نسل دوم مودم های 5G کوالکام

کوالکام نیز که تامین کننده مودم و قطعات آن است، جدیدا نسل دوم مودم های 5G کوالکام اسنپدراگون X55 را معرفی کرده است. درست خواندید، حتی پیش از آنکه اولین گوشی های 5G در بازار موجود شوند، کوالکام دومین نسل مودم های 5G خود را رونمایی کرده است. این شرکت همچنین لیستی از ۱۸ سازنده‌ بزرگ سخت ‌افزار که از فناوری مودم X50 و 5G در سخت‌ افزارهای آینده خود استفاده خواهند کرد منتشر کرده است.

این علامتی مناسب برای پیشی گرفتن کوالکام از رقبا است و با به روز کردن این تکنولوژی می تواند این حرکت رو به جلو را ادامه دهد. کوالکام بیان کرده است که تولیدکنندگان می توانند نمونه اولیه این محصول را اکنون سفارش دهند و اولین گوشی هوشمندی که دارای تراشه Snapdragon X55 در مودم 5G خود است، اواخر سال 2019 وارد بازار می شود. اکنون نگاهی به ویژگی های به روز شده این مودم نسبت به نسل قبل بیاندازیم:نسل دوم مودم های 5G کوالکام

سرعت دانلود بالاتر

یکی از اولین موضوعاتی که در این خصوص پیشرفت آن محسوس است، سرعت دانلود با این مودم نسل دوم است. با مودم X50(نوع قبلی) می توانستید تا میزان 4.5 گیگابایت بر ثانیه دانلود کنید، اما کمپانی وعده داده است که این مودم جدید سرعت تا حدود 7 گیگابایت بر ثانیه دارد.

البته این سرعت ها به آنچه شبکه های 5G ارائه می دهند نیز بستگی دارد، اما این موضوع نشان می دهد که پتانسیل 5G به طور مداوم در حال رشد است.همچنین این مودم اتصالات نسل قبل از خود یعنی 4G و 3G را پشتیبانی خواهد کرد و همچنین به بهبود اتصالات 4G LTE نیز کمک خواهد کرد و می توانید سرعت دانلود را در آن تا 2.5 گیگابایت در ثانیه بالا ببرید.

پشتیبانی از دستگاه های بیشتر

شاید بسیاری فکر کنند که این مودم تنها برای گوشی های هوشمند است، اما واقعیت این است که این تراشه برای تمام دستگاه های دیگر از روترهای وایرلس گرفته تا لپ تاپ، تبلت و حتی دستگاه های واقعیت افزوده نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد. این مودم همچنین از طیف دینامیک بین پهنای باند 4G و 5G پشتیبانی می کند. این موضوع به ارائه دهنده شبکه کمک خواهد کرد تا هنگام استقرار فناوری جدید یک تجربه کاربری جدید و بی نظیر برای کاربران خلق کند.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها