آشنایی با میانبر های مرورگر کروم

0
141
آشنایی با میانبر های مرورگر کروم

کلیدهای میانبر را می توان بهترین روش برای افزایش سرعت و بهره وری در تمام کارها دانست، زیرا باعث می شود که برای بازکردن منوها و تنظیمات زمان کمتری نیاز داشته باشیم، خوشبختانه مرورگر کروم تعداد زیادی از آن ها را برای بهره وری بیشتر در مرورگر اینترنت طراحی شده است که قصد داریم به مرور آن ها بپردازیم.

در نظر داشته باشید مواردی که آن ها را مرور می کنیم کامل نیستند و تنها برخی از کلیدهای میان بر پرطرفدار را مرور می کنیم. از این رو اگر دنبال کلید میانبری هستید که در این بخش ذکر نشده است می توانید آن را در بخش پشتیبانی گوگل کروم مشاهده کنید.

کلید های میانر در تب ها و پنجره های کروم

مدیریت تب ها و همچنین پنجره ها بسیار اهمیت دارد و می تواند سرعت کارهای شما را افزایش دهد، در این بخش برخی از آن ها را با هم مرور می کنیم.

Ctrl+T برای ویندوز و سیستم عامل کروم یک تب جدید باز می کند و همین رویه در مک نیز با استفاده از کلید ترکیبی Cmd+T همراه خواهد بود.

در Chrome OS و ویندوز کلید ترکیبی Ctrl+W و همچنین Cmd+W تب فعلی بسته می شود.

در ویندوز و کروم کلید ترکیبی Ctrl+Shift+W پنجره ای که در آن هستید را خارج می کند و Cmd+Shift+W نیز در مک همین کاربرد را دارد.

Ctrl+Shift+N: پنجره ای جدید در حالت ناشناس باز می شود. در مک دکمه Cmd به جای CTRL مورد استفاده قرار می گیرد.

Ctrl+Tab: از پنجره ی فعلی می توانید به پنجره ی بعدی بروید، Cmd+Option+Right نیز در مک همین کارکرد را دارد. با استفاده از کلید ترکیبی Ctrl همراه با اعداد 1 تا 9 کیبورد نیز می توانید چند تب جلوتر و عقل تر تبی که در آن قرار دارید را مشاهده کنید.

Ctrl+Shift+Tab: از پنجره ی فعلی می توانید به پنجره ی قبلی بروید، Cmd+Option+Left نیز در مک همین کارکرد را دارد.

با استفاده از کلید ترکیبی Alt در کنار فلش سمت راست یا چپ می توانید به صفحه ی قبلی یا بعدی مرورگر خود در صورت اینکه صفحه ای باز شده باشد دسترسی پیدا کنید. در مک نیز همین روش وجود دارد و باید از کلید Cmd همراه با فلش های راست و چپ استفاده کنید.

کلید های میانر در تب ها و پنجره های کروم

توجه داشته باشید که کلید های میان بر بسیاری نیز وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن ها به منو و تنظیمات گوشی خود دسترسی پیدا کنید.

Alt+F یا Alt+E در ویندوز امکان مشاهده منوی مرورگر را به شما می دهد.

Ctrl+H در ویندوز و کروم و همچنین Cmd+H در مک می توانید به صفحه تاریخچه مرورگر خود دسترسی پیدا کنید.

Ctrl+J و Cmd+J امکان دانلود یک صفحه را در اختیار شما قرار می دهد.

Ctrl+Shift+B امکان نمایش و مخفی کردن بوک مارک ها را در اختیار شما قرار می دهد از Cmd+Shift+B نیز در مک می توان برای همین موضوع استفاده کرد.

Shift+Esc تسک منیجر مرورگر شما را در اختیارتان قرار می دهد.

Ctrl+Shift+Delete در ویندوز و Cmd+Shift+Delete در مک برای شما این ویژگی را فراهم می کند تا به Clear Browsing Data دسترسی پیدا کنید.

Ctrl+Shift+I پنل Developer Tools را اجرا می کند و Cmd+Shift+I نیز همین ویژگی را مهیا می کند.

Alt+F یا Alt+E در ویندوز امکان مشاهده منوی مرورگر را به شما می دهد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها