آشنایی با خاص ترین گوشی هوشمند هواوی در سال ۲۰۱۸

0
1212

 شرکت هواوی سومین نسخه از محصولات خود به نام پورش دیزاین را معرفی کرد و بسیاری از نگاه ها را به سمت خود چرخاند. در این سری از گوشی های هواوی لوگوی اختصاصی پورش نمای خاصی به بدنه پشت دستگاه داده است. میت RS پورشه دیزاین  یک نسخه زیبا و لاکچری محسوب می شود که هواوی با قیمتی بالاتر از دستگاه های خود وارد بازار خواهد کرد . این نسخه را می توان از نسخه‌ی ارتقاءیافته‌ی میت ۱۰ پورشه دیزاین نامید. قیمت این دستگاه در حدود ۱۶۰۰ یورو خواهد بود . حال قصد داریم به بررسی خاص ترین سری از گوشی های هواوی بپردازیم:

کمتر پیش می آید از یک مدل گوشی تنها بتوان نقاط مثبت از آن یافت . میت RS پورشه دیزاین یکی از همین دسته موبایل ها است . این گوشی هوشمند که در دو رنگ مشکی و قرمز روانه بازار می شود دارای بدنه یکپارچه با پنل‌ شیشه‌ای و فریم فلزی است که در زیر صفحه نمایش پورش دیزاین نوشته شده و در پشت دستگاه نیز آرم این برند محبوب قرار گرفته است . میت RS پورشه دیزاین اولین دستگاهی است که از دو حسگر اثر انگشت بهره می برد و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت دارد. برای بررسی این گوشی فوق العاده ابتدا یک نگاه به مشخصات کلی آن می اندازیم:

زمان معرفی  محصول مارس ، ۲۰۱۸
ابعاد ۱۵۲.۹ در ۷۲.۵ در ۸.۵ میلی‌متر
وزن ۱۸۳ گرم
سیم کارت دو سیم کارت
سایر ویژگی ها مجهز به حسگر اثر انگشت (Fingerprint Sensor)
دارای گواهی نامه IP67 مقاوم در برابر گرد و غبار وآب
تا عمق یک متر و نیم به مدت سی دقیقه
نوع نمایشگر AMOLED
سایز نمایشگر ۶.۰ اینچ (~۸۳.۵% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن نمایشگر ۱۴۴۰ در ۲۸۸۰ پیکسل, نسبت تصویر ۱۸ به ۹ (~۵۳۸ پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظ نمایشگر
سایر ویژگی ها پشتیبانی از EMUI 8 هواوی
 سیستم‌عامل اندروید ۸
تراشه
HiSilicon Kirin 970
پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای (چهار هسته‌ی ۲.۳۶ گیگاهرتزی Cortex-A53 و چهار هسته‌ی ۱.۷ گیگاهرتزی Cortex-A53)
پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP12
حافظه داخلی ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی , ۴ گیگابایت رم
درگاه حافظه خیر
دوربین اصلی دوربین سه گانه  : ۴۰ مگاپیکسل (دارایه دریچه دیافراگم ۱.۸ ) و ۲۰  مگاپیکسل برای عکس برداری سیاه و سفید و ۱۲ مگاپیکسل به عنوان لنز تله فتو
ویدئو ۲۱۶۰p@30fps, 1080p, 720p@960fps
دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسل, فوکوس خودکار, ۱۰۸۰p
سایر قابلیت ها برچسب‌گذاری جغرافیایی, فوکوس لمسی, تشخیص چهره, HDR, پاناروما
صدای زنگ MP3, WAV, ویبره, زنگ گوشی
اسپیکر بله
جک ۳.۵ میلی‌متری خیر
 قابلیت های صدا  قابلیت حذف صدا‌های مزاحم هنگام مکالمه با استفاده از میکروفون اختصاصی
صدای ۲۴ بیت/ ۱۹۲ کیلوهرتز
باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت
فناوری شبکه GSM / HSPA / LTE
اتصالات شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, WiFi Direct, hotspot
بلوتوث ۴.۲, A2DP, LE, EDR, aptX HD
NFC بله
حسگرها حسگر اثر انگشت (پشت گوشی و سنسور یکپارچه با نمایشگر), شتاب‌سنج, ژیروسکوپ, سنسور مجاورت, قطب‌نما
سایر قابلیت ها پیام‌رسانی، پیامک, پیام چندرسانه‌ای, ایمیل
شارژ سریع باتری ۵۸درصد در ۳۰ دقیقه: ۴.۵V/5A
شارژ بی‌سیم Qi
پخش‌کننده‌ی XviD/MP4/H.264/WMV
پخش‌کننده‌ی MP3/eAAC+/WMA/WAV/Flac
نمایش‌دهنده‌ی اسناد
ویراستار عکس و فیلم

همانطور که از مشاهده مشخصاتمیت RS پورشه دیزاین مشخص است استفاده از تمام ویژگی های خارق العاده در این گوشی هوشمند است .بدون شک تنها نقطه ضعف این دستگاه استفاده نکردن از بلوتوث نسخه پنج است و تا کنون نوع محافظ صفحه نمایش این دستگاه نیز به صورت رسمی اعلام نشده است . اولین نکته قابل توجه در این دستگاه ظاهر آن است که لوگوی پورش دیزاین در پشت این دستگاه بسیار زیبا قرار گرفته است . صفحه نمایش ۶ اینچی این موبایل خاص هواوی با کیفیت ۲k که از نوع سوپر آمولد است یقینا کامل ترین نوع صفحه نمایش برای این دستگاه خواهد بود در ضمن خبری در این دستگاه از بریدگی نمایشگر نیست.

پردازنده میت RS پورشه دیزاین نیز تراشه کایرین ۹۷۰ است که بر روی سری میت۱۰ استفاده شده است . این پردازنده از واحد پردازش گرافیکی Mali-G72 MP12 بهره می‌گیرد که ۱۲ هسته پردازشی را درون خود جای داده است. در کنار این مشخصات هواوی برای اولین بار بر روی دستگاه خود حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت از نوع UFS استفاده کرده است و رم نرم افزاری این دستگاه ۶ می باشد که به نظر بهتر بود هواوی برای خاص تر شدن این دستگاه از رم ۸ که قبلا برند های دیگر استفاده کرده اند بهره  می برد.

هواوی در میت RS پورشه دیزاین مانند گوشی های سری   P20 PRO از سه دوربین بهره برده است تا هیجان انگیز ترین بخش استفاده از پرچم داران سال جدید هواوی دوربین سه گانه این دستگاه است . وجود لنز اصلی ۴۰ مگاپیکسلی در کنار لنز سیاه و سفید ۲۰ مگاپیکسلی و بهره بردن از یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی تله فتو در کنار بهره گیری از هوش مصنوعی باعث شده است که این دستگاه یکی از برترین دوربین ها را داشته باشد. هوش مصنوعی می‌تواند صحنه‌های عکاسی را تشخیص دهد و براساس یکی از چندین حالت موجود، بهترین تنظیمات را بر دوربین اعمال کند.همچنین این دستگاه می تواند ویدئو هایی با سرعت ۹۶۰ فریم بر ثانیه با کیفیت اچ دی ضبط کند که به نظر جالب خواهد بود.

در انتها نیز باید یاد آور شد که میت RS پورشه دیزاین  نیز مانند دیگر فبلت های سری میت دارای یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری است و این دستگاه قادر خواهد بود ۵۸ درصد اولیه شارژ دستگاه را در سی دقیقه تکمیل کند. با توجه به شرایط یاد شده بدون شک این دستگاه یکی از بی نقص ترین گوشی های اندروید خواهد بود.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها