نحوه پاک کردن حافظه دوربین مداربسته

0
17856
نحوه پاک کردن حافظه دوربین مداربسته

حافظه دوربین های مداربسته را می توان هرزگاهی خالی کرد. اما این کار را با توجه به نوع حافظه و مدل دوربین مداربسته باید انجام دهید.

انواع حافظه دوربین مداربسته

حافظه دوربینهای مدار بسته انواع مختلفی دارد که می توان آن را به انواع زیر دسته بندی کرد:

انواع حافظه در دوربین مداربسته:

  • SSD
  • HDD
  • SSDH

بیشترین حافظه دوربین مداربسته از نوع SSD است. با استفاده از هارد دیسک SSD ، به جای هارد دیسک های معمولی و رایج امروزه با پیشرفت تکنولوژی های مختلف ، خصوصا در سیستم های نظارت تصویری ، شاهد رشد کیفی و افزایش مشهود تصویر برداری در دوربین های مداربسته هستیم. ابعاد آنها از هاردهای معمولی کوچکتر بوده و همچنین مشکل اتصال پیچ نیز وجود دارد.

دیسک های SSDH نیز نسبت به SSD ها دارای سرعت کمتری هستند و به همین دلیل است که اکثر کاربران دوربین های مداربسته SSD را ترجیح می دهند. معمولا این حافظه ها با توجه به برند و مدل دستگاه شما متفاوت است اما معمولا میزان 8 گیگابایت ظرفیت دارند که با توجه به کیفیت تصویر باید در بازه هایی اقدام به خالی کردن حافظه آنها کنید. اگر می خواهید کارت حافظه ای مناسب برای دوربین مدار بسته خود بخرید، شرکت SanDisk برای شما انتخاب های خوبی دارد.

برای مشاهده لیست قیمت هارد اکسترنال به این قسمت مراجعه کنید.انواع حافظه دوربین مداربسته

آیا قابلیت پاک کردن حافظه دوربین مداربسته وجود دارد؟

اگر بخواهیم پاسخ این سوال را بدهیم باید بگوییم آری این امکان وجود دارد، اما برخی از دوربین های مداربسته این امکان را به کاربر نمی دهند که بخشی از تصاویر را پاک کنند و باید کل آنها را فرمت کنند. قابلیت حذف تصاویر در دوربین ‌های مداربسته به نوع آن دوربین وابسته است. دوربین‌ های مداربسته از دستگاه ‌های ضبط کنندهDVR ،NVR  و HVR جهت ذخیره ‌سازی تصاویر خود بهره می‌ برند؛ اما متأسفانه امکان پاک کردن بخشی خاص از تصاویر ذخیره شده توسط برخی از دستگاه‌ های ذخیره کننده فراهم نشده بلکه برای حذف تصاویر مجبور به پاک کردن همه تصاویری که در دوربین مداربسته وجود دارند، هستیم که در اصطلاح به این عمل فرمت کردن گفته می‌ شود.

برای حذف حافظه دوربین مدار بسته باید به مدل حافظه نگاه کنید. دوربین مدار بسته حافظه دار از کارت های حافظه SD برای ضبط تصاویر استفاده می کنند. برای اینکه بخواهید حافظه دوربین مداربسته را پاک کنید، نیاز است که اقدام به پاک کردن این حافظه ها کنید. اما آیا بعضی از دوربین ها امکان پاک کردن بخشی از تصاویر و ویدئوها را می دهند؟ یا برای پاک کردن آنها باید کل حافظه را فرمت کرد؟

پاسخ این سوال بستگی به نوع سیستم مدار بسته موجود دارد. متاسفانه کلیه دستگاه های ضبط استاندارد   (HVR,DVR,NVR)  که وارد ایران می شوند، برای پاک کردن قسمت خاصی از تصاویر ضبط شده هیچ ابزاری در دست کاربر قرار نمی دهند. بنابراین برای پاک کردن بعضی دوربین های مداربسته نیاز است که کل حافظه را یکجا فرمت کنیم. اما مدل های جدیدتری که وارد بازار شده اند می توانند این کار را انجام دهند.آیا قابلیت پاک کردن حافظه دوربین مداربسته وجود دارد؟

نحوه پاک کردن حافظه برای بخشی از تصاویر

لازم است بدانید که پاک کردن قسمتی از تصویر ضبط شده دوربین های مدار بسته فقط و فقط در سیستم های تحت شبکه که در آن ها تصاویر در کامپیوتر سرور ذخیره می شود امکان پذیر است. توجه داشته باشید که فرمت فایل های ضبط شده نیز باید به فرمت های رایج بوده و قابل پخش با پلیرهای معمولی باشد.

این کار تنها در این سیستم قابل انجام است. و حتی در سیستم آنالوگ که تحت شبکه کار می کند امکان پذیر نیست. در زیر نحوه انجام این کار در مدل هایی که به کامپیوتر متصل می شود آورده شده است.نحوه پاک کردن حافظه برای بخشی از تصاویر

نحوه پاک کردن حافظه دوربین مدار بسته

برای اینکه حافظه دوربین مداربسته را پاک کنید نیاز است که آن را به صورت مستقیم از نرم افزار دوربین پاک کنید. اما اگر می خواهید کلیپ های خاصی را حذف کنید، نیاز است که کارت حافظه SD را از دوربین خارج کرده و از ضبط ویدئوهای ناخواسته جلوگیری کنید. به عنوان مثال، از دوربین شما از نوع Reolink است، می توانید برای فرمت و دیلیت تاریخچه CCTV مراحل زیررا طی کنید:

  • ابتدا وارد یوزر کاربری خود شوید و روی Device Setting کلیک کنید.
  • اطلاعات میکرو اس دی را پیدا کرده و روی دکمه Format کلیک کنید تا همه فایل های رکورد شده را از کارت حافظه پاک کنید.نحوه پاک کردن حافظه دوربین مدار بسته

پاک کردن اطلاعات دوربین مداربسته از کامپیوتر

برخی ممکن است دوربین های IP خود را به رایانه یا لپ تاپ خود متصل کنند. اگر این کار را انجام داده اید برای پاک کردن فیلم CCTV مراحل زیر را انجام دهید.

  • دوربین مداربسته را به کامپیوتر خود متصل کنید.
  • پیدا کردن فایل روی کامپیوتر با توجه به مسیر ذخیره سازی آن.
  • انتخاب و حذف فایل های ضبط شده خاص.

بیشتر بخوانید: لیست قیمت دوربین عکاسی پاک کردن اطلاعات دوربین مداربسته از کامپیوتر

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها