آموزش و راهنمای نصب ماد گرافیکی gta 5 redux

0
3008
آموزش و راهنمای نصب ماد گرافیکی gta 5 redux

آیا دوست دارید که یک بازی را با ویژگی های جدید خاصی مجددا انجام دهید؟ برای مثال صدای نقش اول بازی تغییر کند یا فضاهای جدیدی به بازی اضافه شود؟ این کار توسط مادساز ها انجام می شود. یکی از بازی هایی که تاکنون ماد سازی های زیادی روی آن انجام گرفته است، بازی Grand Theft Auto 5 ساخت شرکت Rockstar است. در ادامه با آموزش و راهنمای نصب ماد گرافیکی gta 5 redux با شما خواهیم بود.

ماد گرافیکی و ویژگی های آن چیست؟

mod خلاصه کلمه modification به معنی تغییر یا همون ویرایش edit خودمان هست. هر گونه تغییری که در بازی های رایانه ای اعمال می شود را ماد می گویند. هر فردی که بتواند در بازی های رایانه ای تغییر ایجاد کند را ماد ساز می گویند. این تغییرات می تواند در صدای بازی، نقشه، انیمیشن های بازی، حجم بازی، مراحل و یا دیالوگ های بازی باشد. حتی می توانید مدل های جدیدی مانند اسلحه و ماشین های جدید را نیز توسط ماد سازی به بازی های اضافه کنید.

هموطنان ایرانی ما نیز در سال های اخیر بازی های زیادی از جمله جی تی ای سن آندریاس را دستکاری و ویرایش کرده و نشان دادند که ماد سازهای خوبی برای بازی های ویدئویی هستند. حتی این نسخه از بازی به نام GTA:SA VNVGAME Edition هنوز در بازار به فروش می رسد و مخاطبان ایرانی را حسابی به وجد آورده بود. از این نظر که تمام آهنگ ها، وسایل نقلیه، صداسازی و دوبله و دیالوگ ها ایرانیزه شده بود و این کار توسط یک گروه ماد ساز انجام گرفت که مخاطبین زیادی را نیز راضی کرد.ماد گرافیکی و ویژگی های آن چیست؟

الزامات مورد نیاز برای مادساز شدن

افرادی که می خواهند به این حیطه ورود پیدا کنند، نیاز است که علاوه بر علاقه به این رشته و ساخت بازی، در زمینه های مختلفی مانند گرافیک، برنامه نویسی و مدل سازی مهارت داشته باشند تا بار فنی و تخصصی این قضیه را بر دوش بکشند. البته معمولا این کار به تنهایی از پس یک نفر ساخته نیست و گاهی اوقات خصوصا برای بازی های بزرگی چون Grand Theft Auto V نیازمند همکاری چندین نفر است. البته محدودیت های هم برای این کار وجود دارد برای مثال شما نمی توانید با کمک ماد سازی یک بازی سه بعدی را به دو بعدی تبدیل کنید یا برعکس.

اگه بخش برنامه نویسی را انتخاب کنید باید برنامه نویسی با زبان های c را یادگیرید و اگر میخواهید بخش گرافیک را انتخاب کنید باید نرم افزار فتوشاپ یا نظیر آن را به صورت حرفه ای بلد باشید و یا باز اگر میخواهید مدل ادیتور شوید باید یک نرم افزار 3D را در حد حرفه ای بلد باشید برای مثال 3دی مکس را باید قورت بدهید! همچنین نیاز به نرم افزارهای حرفه ای دیگری نیز برای ماد سازی دارید که بتوانید فایل های رجیستری قفل شده بازی را با کمک آنها باز کنید. گاهی خود شرکت ها در این کار به گیمرها و افراد علاقه مند کمک می کنند و حتی افرادی را برای مادسازی به خدمت می گیرند تا ببینند که آنها تا چه حد می توانند به فایل ها نفوذ کرده و آن را ویرایش کنند و سپس در نسخه های بعدی این دسترسی (یا باگ ها) را محدود کنند.الزامات مورد نیاز برای مادساز شدن

ویژگی های ماد گرافیکی gta 5 redux چیست؟

مادهای گرافیکی یکی از انواع ماد هایی هستند که نسبت به انواع دیگر که دست در گیم پلی بازی می برند، از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند و این علاقه باعث شده در فروم های مختلف گیمرها پیگیر ماد گرافیکی جدید بازی ها باشند. مادهای گرافیکی نقش عمده‌ای در بهبود و پیشرفت کیفیت بصری بازی ها دارند و گاهاً این پیشرفت‌ ها به حدی می ‌رسند که حتی خود تیم سازنده نیز در این خصوص تعجب می کند. در زمینه ماد گرافیکی GTA 5 Redux بیشتر تغییرات روی مکانیک و بخش های  از گیم پلی این بازی می بینیم. به طوری که تغییراتی را افکت های آب و هوایی مانند قطرات باران، طلوع و غروب، نورپردازی ها، ترکیب رنگ ها و … خواهید دید که در کنار تغییراتی در سیستم خودرو و سلاح ها می تواند جالب توجه باشد. در ادامه در مورد نصب ماد گرافیکی GTA5 Redux نکاتی را خواهیم آموخت.ویژگی های ماد گرافیکی gta 5 redux چیست؟

آموزش تصویری ماد گرافیکی gta 5 redux

  • ابتدا لازم است که برنامه OpenIV را نصب کنید تا پلاگین های مورد نیاز را بتوانید به بازی اضافه کنید.
  • پس از نصب و اجرای این بازی روی Grand Theft Auto V بزنید.
  • آدرس پوشه را از طریق مسیرهای نصب وارد کنید.
  • برنامه ASI را نصب کنید تا بتوانید با ساخت پوشه Mods مادهای سفارشی را داخل بازی لود کنید.
  • قسمت ASI loader را نصب کرده و ASI را بزنید.
  • Script hook V را نصب کنید. پس از آن فایل dll، و همچنین فایل dinput8.dll را از داخل پوشه bin folder کپی و به محل نصب بازی GTA 5 انتقال دهید.آموزش تصویری ماد گرافیکی gta 5 redux

نصب GTA 5 Redux

پس از اینکه این ماد گرافیکی را دانلود کردید، در این مرحله پس از خارج کردن از زیپ باید آن را نصب کنید.

  • پس از خارج شدن از حالت فشرده، برنامه OpenIV را اجرا کرده و از تب tools روی گزینه Package Installer کلیک و سپس X.oiv را از فایل Zip استخراج شده، وارد نمایید.در انتها فایل .oiv را جهت نصب باز کنید.
  • اکنون روی install کلیک کنید.
  • پس از اتما نصب می توانید ماد را اجرا کنید و لوگوی آن را ببینید.نصب GTA 5 Redux

نصب Reshade

در نهایت نیز برای استفاده از فیلترهای مختلف می تواند بسته Reshade  را نی نصب کنید تا فیلترهای مختلف را روی بازی پیاده کنید.نصب Reshade

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها