نقد و بررسی بازی Unravel Two

0
1106
نقد و بررسی بازی unravel two

بازی unravel two که توسط استودیو کلدوود ساخته شده است یکی از بازی های خوش ساخت است که نسخه اول آن در سال 2016 توسط الکترونیک آرتز عرضه شده است. بعد از گذشت دو سال نسخه دوم آن با همکاری کمپانی Coldwood Interactive و Electronic Arts ساخته شد که دو کاراکتر آن به راحتی تبدیل به کاراکتر محبوب شدند.

بازی unravel two

بازی Unravel two با فضا و تنظیمات گرم و دوستانه خود ماجراجویی را برای بازیکنان بسیار لذت بخش می سازد. دو موجود کاموایی به رنگ های آبی و قرمز ، بازی را به سمت متفاوت بودن پیش می برند و با رنگ و نمای جالبشان Unravel 2 را سرگرم کننده می سازند. این بازی در تاریخ ۱۹ خرداد ۹۷ بر روی پلتفرم های pc ،ps4 و xbox1 به دنیای Game عرضه شد.

داستان روایتی دو نفره دارد و باید به این دو نفر کمک کنید با کمک هم باید موجب از بین رفتن موجودات شیطانی شوند. زیاد شاهد رد و بدل شدن دیالوگ بین این دو شخصیت نیستیم و بیشتر بازیکن از نتیجه گرفتن خود در بازی لذت می برد تا تماشای میان پرده و دیالوگ که پس از اتمام هر مرحله در بازی های دیگر مرسوم است.

بازی unravel two

نقاط قوت بازی unravel two

در نسخه دوم این بازی شخصیتی به نام یارنی به همراه دوستش تصمیم گرفته‌اند که از خانه‌ای که سال ها در آن زندانی بودند چشم بپوشند و راهی ماجراجویی تازه‌ای شوند. این دو در طول مسیر با کودکان و شخصیت ‌های تازه ‌ای مواجه می‌ شوند و برای کمک کردن به آن ها تمام تلاش ‌شان را به کار می‌گیرند. در نسخه اول اگر به هر چیزی ایراد بگیریم، طراحی محیط بازی را بدون شک یکی از نکات مثبت آن در نظر خواهیم گرفت. نکته‌ای که بار دیگر با رنگ و جلوه‌ای جدید در Unravel 2 ظاهر شده است و تیم سازنده به خوبی از پس طراحی محیط نسخه دوم بازی بر آمده است.

بنابراین طراحی را می توان یکی از نقاط قوت این بازی نامید. دو نفره یا Co-Op بودن این بازی نیز یکی دیگر از این نقاط است که کمک می کند شخصیت های مختلف را از لوکیشن های مختلف عبور داده و معماهای ریز و درشت را انجام داده و به مراحل بعد برسید. آنچه Unravel 2 را از نسخه قبلی اش متمایز می‌کند آنجا نمایان می ‌شود که برای از پیش رو برداشتن بعضی از موانع مسیر نیازمند همکاری با دوست یارنی هستید و این دقیقاً همان جائیست که بخش Co-Op یا دو نفره بازی بسیار به چشم می‌ آید.

بهبودهای بازی تنها مربوط به جنبه CO-OP نیست و محتوای بیشتری در آن گنجانده شده و شما برای پایان رساندن بازی اصلی به 4 تا 5 ساعت زمان نیاز دارید و بعد از آن می‌توانید به سراغ دیگر چالش‌های بازی Unravel 2  بروید. البته شما برای تجربه بازی نیاز به یک همراه ندارید و می‌توانید به تنهایی هر دو شخصیت یارنی را کنترل کنید و یا اینکه دوستتان یک شخصیت و شما دیگری را تحت کنترل داشته باشید.

پایه و اساس بازی Unravel 2 با همکاری و دوستی بین کاراکترهای بازی پیش می رود. هنگامی که ۲ کاراکتر اصلی بازی با یکدیگر ملاقات می کنند با هم وارد دنیای مهیج جدیدی می شوند. این بازی به وسیله بخش Co-op توانسته جذابترین لحظه ها را برای بازیکنان فراهم سازد. البته Unravel 2 در گیم پلی بسیار کم نقص و رضایت بخش بوده و به راحتی نمی توان آن را مورد انتقاد قرار داد.

نقاط قوت بازی unravel two

 

نقاط ضعف بازی unravel two

تعدادی از گیمرها کوتاه بودن مراحل را نقطه ضعف بازی می دانند و می گویند که بازی دارای شش مرحله است که هر کدام تنها طی نیم ساعت به پایان می رسند و این ممکن است اندکی در ذوق مخاطب بخورد. موسیقی بازی بسیار خوب و هیجان انگیز طراحی شده است. این در حالی است که لحظه به لحظه شنیدن آن بازیکنان را وارد دنیای خیالی Unravel 2 می کند . البته گفته می شود که صداگذاری آن کمی ضعیف و دور از انتظار است. البته از مشکلات اندک بازی (مثل آتش سوزی ناگهانی که باعث کلافگی بازیکن می شود) که بگذریم مطمئنا بازیکنان از تجربه آن پشیمان نخواهند شد. این اثر آنقدر خوب از کار درآمده که وجود چنین نقاط ضعفی نمی تواند آن را کمرنگ کند. بنابراین همچنان به عنوان یکی از بازی های پرطرفدار محسوب می شود.

نقاط ضعف بازی unravel two

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها