نمایش باران شهاب سنگ به صورت مصنوعی در سال ۲۰۲۰

0
1882

کالاسودا_چه کسی گفته شما باید منتظر باران شهاب سنگ باشید؟یک شرکت استارتاپ ژاپنی می خواهد این موضوع را به صورت مصنوعی پدید آورد.

این شرکت در تلاش برای پردازش و ارتقاء این سیستم می باشد تا مخاطبین بتوانند از دیدن این بارش شهاب سنگ لذت ببرند. این پروژه جز اولین ها در این زمینه می باشد که قرار است در دو سال آینده از این پروژه بهره برداری کند.

این سیستم به دو ماهواره بستگی دارد که هر دو در دست بررسی و ارتقاء می باشند. اولین ماهواره قرار شده تا ماه مارچ ۲۰۱۹ به داخل مدار پرتاب شود و احتمالاً در تابستان آینده در مسیر درست قرار گیرد. هر ماهواره دارای ۴۰۰ شهاب سنگ کوچک می باشد که در زمان مقرر به زمین پرتاب شوند. البته گفته شده این سنگ ها قابل استفاده دوباره تا ۲۰ یا ۳۰ دفعه می باشد.

ظاهراً عمر گردش این ماهواره ها ۲۴ ماه می باشد که دقیقاً در زمان مناسب قرار است این نمایش برگزار شود و خیلی از شهرها از توکیو تا نیویورک این موضوع را مشاهده کنند و جالب تر اینکه افراد از منازل خود قابلیت مشاهده این پدیده دست ساز را دارا می باشند.

مدیر این شرکت اعلام کرد : (( هدف ما تمام دنیا می باشد و این نمایش را امکان دارد که تمام جهان مشاهده کنند.))

تمام سیستم ها باید به طور متناوب پیشرفت کند و در زمان فوریه سال ۲۰۲۰ آماده باشد البته امکان دارد این موضوع با تغییر زمانی یعنی آخر بهار اجرا شود و تخمین زمانی آن تا ۲ سال آینده می باشد.

این کمپانی اشاره کرد : (( ما در آزمایشی کوچک این موضوع را در شهر هیروشیما آزمایش کردیم و موفقیت آمیز نیز بود. البته باید از آب و هوا ، منطقه و زمینه تاریخی این شهر باید متشکر باشیم که باعث شده تا این آزمایش موفقیت آمیز باشد.))البته هنوز مشخص نیست اگر کسی بخواهد نمایشی اختصاصی سفارش دهد چه مقدار هزینه لازم می باشد. بودجه اولیه این موضوع ۲۰ میلیون دلار بوده که این موضوع هزینه اجرا و فرستادن هر یک از ماهواره ها می باشد.

هم اکنون هم مهندسین و کارشناسان مشغول آماده سازی این پروژه می باشند که تا دو سال آینده این پروژه آماده بهره برداری باشد و این شرکت هم گفته شده انگیزه های زیادی برای اجراسازی این پروژه دارد تا بتواند برای اولین بار در جهان این کار را انجام دهد.

باید منتظر بود و نتیجه را در سال های آینده مشاهده کرد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها