نمایش چند عکس، متن و اسلاید در یک اسلاید پاورپوینت

0
6019
نمایش چند عکس، متن و اسلاید در یک اسلاید پاورپوینت

پاورپوینت Power point یک برنامه کاربردی است که به شما این امکان را می‌دهد با استفاده از اسلایدها و ویژگی‌های آن یک ارائه خوب و باکیفیت داشته و از آن لذت ببرید. شما می‌توانید در این اسلایدها از متن، گرافیک و محتوای چندرسانه‌ای استفاده کنید و یک پرزنتیشن قوی داشته باشید. در این مطلب قصد داریم در مورد نمایش چند عکس ، متن و اسلاید در یک اسلاید پاورپوینت حرف بزنیم .

نمایش چند عکس ، متن و اسلاید در یک اسلاید پاورپوینت

نمایش چند عکس در یک اسلاید

عکس‌ها بخش مهی از اسلایدهای پاورپوینت به‌حساب می‌آیند. گاهی تصمیم می‌گیریم چند عکس در یک اسلاید پاورپوینت قرار داده و آن‌ها را سازمان‌دهی کنیم . برای این کار از  دو روش زیر اقدام کنید:

روش اول:

روش ساده برای اضافه کرده عکس به اسلاید، روش Drag and drop است. در ابتدا اسلاید موردنظرتان را پیدا کنید. بری این کار از نوار سمت چپ که لیست اسلایدها را نشان می‌دهد؛ استفاده کرده و اسلاید موردنظر را انتخاب کرده و بر روی آن کلیک کنید. عکس‌ها را در کامپیوتر خود پیدا کرده و آن را به صفحه پاورپوینت می‌کشیم و رها می‌کنیم. در نهایت عکس‌ها را می‌توان سفارشی‌سازی کرد؛ اندازه آن‌ها را تغییر داد و یا عکسی را به‌عنوان پس‌زمینه عکس دیگر قرار داد.

نمایش چند عکس در یک اسلاید

در روش دوم، پاورپوینت گزینه‌هایی را برای وارد عکس در نظر گرفته است.

روش دوم:

در این بخش از سربرگ Insert  و بخش Images ، گزینه Pictures  را انتخاب کنید.

پنجره‌ای باز می‌شود که می‌توانید مسیر و محل ذخیره عکس‌ها را دنبال کرده و عکس‌های خود را انتخاب نمایید. در این راستا می‌توانید دکمه Ctrl را نگه داشته و عکس‌ها را انتخاب کنید و یا با گزینه Ctrl +A تمام عکس‌های موجود در صفحه را انتخاب نمایید. در نهایت گزینه Insert  را بزنید تا تمام عکس‌های انتخابی وارد اسلاید شما شوند.

در نهایت چند تصویر به اسلاید شما اضافه شده است که می‌توانید با تغییر محل قرارگیری، اندازه و سایر ویژگی‌های آن، عکس‌ها را تنظیم کنید.

در این بخش از سربرگ Insert  و بخش Images ، گزینه Pictures  را انتخاب کنید.

نمایش چند متن در یک اسلاید

اضافه کردن متن کار بسیار آسانی است. شما می‌توانید از اسلایدهای آماده در بخش Home و سپس New Slides استفاده کنید و یا با مراجعه به‌ قسمت Layout، اسلاید موردنظر را انتخاب کرده و متن خود را وارد کنید.

نمایش چند متن در یک اسلاید

اما اگر قصد دارید علاوه بر متن اضافه شده، متن دیگری را نیز وارد کنید؛ اما در قالب‌بندی شما فضای کافی وجود ندارد؛ می‌توانید یک text box به اسلاید اضافه کرده و متن جدید را در آن بنویسید.

برای این کار به بخش Insert بروید و در قسمت Text گزینه Text Box را انتخاب نمایید.

در قسمت Text گزینه Text Box را انتخاب نمایید.

بعد از کلیک کردن بر روی اسلاید موردنظر یک باکس جدید برای وارد کردن متن ایجاد می‌شود که می‌توانید با کشیدن گوشه‌ها، اندازه باکس را تغییر داده و بزرگ‌تر کنید و یا آن را به قسمت دیگری از اسلاید خود منتقل نمایید.

در نهایت بعد از اضافه کردن متن می‌توانید فونت را تغییر داده و یا از افکت‌های موردنظر استفاده کنید و فضای پاورپوینت خود را زیباتر نشان دهید.

نمایش چند اسلاید

اسلایدها به‌صورت پشت‌هم قرار گرفته و ترتیب و توالی مطالب را نشان می‌دهد. اما در برخی موارد باید از اسلایدهای کمکی استفاده کنیم و چند اسلاید را در یک اسلاید قرار دهیم. در این صورت وقتی به اسلاید موردنظر می‌رسیم؛ بر روی یک آیکون کلیک کرده و به اسلاید کمکی که در نظر گرفته‌ایم؛ منتقل می‌شویم. این عمل درواقع نمایش چند اسلاید در یک اسلاید را نشان می‌دهد. برای این کار به روش زیر عمل کنید:

در ابتدا اسلاید موردنظرتان را باز کرده و نماد و متنی را به‌عنوان کلید جهش به اسلایدهای کمکی به وجود آورید.

نماد موردنظر را انتخاب کرده و وارد قسمت Insert و سپس Links و در نهایت گزینه Hyperlink  یا Link  شوید.

در پنجره باز شده و بخش Place in This Document، ستونی به نام Select a place in this document  وجود دارد که در آن چند گزینه است که می‌توانید از گزینه‌های آن استفاده کنید که به صورت زیر است:

سپس Links و در نهایت گزینه Hyperlink  یا Link  شوید.

  • لینک شدن اسلاید به اسلاید اول First Slide
  • لینک شدن اسلاید به اسلاید آخر Last Slide
  • لینک شدن اسلاید به اسلاید قبلی Previous Slide
  • لینک شدن اسلاید به اسلاید بعدی Next Slide
  • لینک شدن اسلاید به هر اسلایدی که دوست دارید: برای این کار وارد گزینه Slide Title در این ستون شده و اسلاید موردنظرتان را انتخاب کنید.

در نهایت OK  را بزنید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها