هزینه ۱۷۰ میلیون دلاری ایالات متحده برای مبارزه با ویروس ابولا

0
439
هزینه 170 میلیون دلاری ایالات متحده برای مبارزه با ویروس ابولا|کالاسودا

هزینه 170 میلیون دلاری ایالات متحده برای مبارزه با ویروس ابولا|کالاسوداکالاسودا_دولت ایالات متحده طی پیامی اعلام کرده برای ذخیره دیجیتال و تکنولوژیک داروهای ضد ویروس ابولا بالغ بر ۱۷۰ میلیون دلار هزینه خواهد کرد .این داروها شامل دو واکسن و دو داروی آزمایشی است.

اداره تحقیق و توسعه تحقیقاتی Biomedical امروزاعلام کرد دولت ایالات متحده تا ۱،۱۳ میلیون دز از یک جفت واکسن ابولا را برای موقع اضطراری به صورت تمام تکنولوژیک ذخیره خواهد کرد .

این طرح که به BARDA مشهور شده است بخشی از پیش طرحی است که توسط وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحکده سازماندهی شده است .

نکته عجیب اینجاست که این طرح آینده نگر هنوز از سوی مقامات فدرال ایالات متحد ه مورد تایید قرار نگرفته است . براساس گزارش رویترز، BARDA به هر سازنده داروی خاص نیز کمک خواهد کرد که “تأیید پروسه های تولید خود را و آماده سازی نهایی برای درخواست  تایید FDA سریع تر پیگیری کند. اما مشروط بر این که برخی از این داروها را در اختیار بانک دیجیتال ذخیره دارو قرار دهد .

مقامات رسمی دولت ایالات متحده در سال ۲۰۰۴ طرحی را برای ذخیره سازی انواع داروهای درمانی در خصوص  حوادث بیولوژیکی، شیمیایی و هسته ای تصویب کردند . طرحی که بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ ، ۴ بار در این کشور و سایر کشورهای جهان مورد ازمون قرار گرفت.

شیوع  بیماری خطرناک ابولا باعث شد این طرح بار دیگر مهم و ضروری جلوه کند و طرح ذخیره سازی داروهای کمیاب به نتایج بسیار موثری رسید.

. در ابتدای این هفته، نیز موسسه ملی بهداشت از دانشگاه توماس جفرسون ۲،۶ میلیون دلار برای توسعه یک واکسن جدید برای ابولا، اختصاص داد که در کشور سودان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ویروس ابولا در بدو شیوع ، در آفریقای مرکزی در دهه ۱۹۷۰ ظاهر شد و از طریق تماس با حیوانات به انسان  های بی شماری منتقل شد.

این افراد دچار تب، سردرد، و درد عضلانی و در بعضی موارد، خونریزی داخلی و خارجی می شدند . اکنون به نظر می رسد ایالات متحده هنوز هم نگران شیوع این بیماری است و با طرح مکانیزه دیجیتال ذخیره دارویی به جنگ این بیماری خواهد رفت .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها