همکاری بایدو و فورد برای توسعه خودروی خودران در چین

0
556
همکاری بایدو و فورد برای توسعه خودروی خودران در چین

همکاری بایدو و فورد برای توسعه خودروی خودران در چینکالاسودا – بایدو و فورد برای توسعه خودروی خودران در چین همکاری می کنند. بایدو و فورد روز چهارشنبه طی یک پروژه دو ساله، آزمایش خودروهای نقلیه خودران در جاده های چین را در میان انبوه شرکت های خودروساز رقیب و شرکتهای آنلاین مسافربری آغاز کردند.

در انتهای سال جاری، این پروژه مرحله آزمایش خود را در مقاصد مشخص شده در پکن شروع خواهد کرد. آنها بیان کرده اند که این خودروها هنگامی که پروژه مرحله تحقیق و توسعه را به اتمام برساند، قادر به انجام عملیات مستقل در شرایط خاص هستند. در پایان دوره آزمایشی، این پروژه به فناوری ای به نام فناوری سطح 4 برای وسایل نقلیه خودکار مجهز خواهد شد اما نه تحت همه شرایط و باید به ویژگی های مدنظر این دو شرکت برسد. این فناوری قادر است بدون هیچ ورودی از جانب راننده، مسافران را جابجا کند.

سرمایه گذاری روی اهداف مشترک

فورد و بایدو، غول جست و جو ی پیشرفته چین که نقش اصلی را در فناوری خودران ایفا می کند، در ماه ژوئن نیز اعلام کردند که سرویس های متصل، هوش مصنوعی و بازاریابی دیجیتال را در چین توسعه خواهند داد. پیش از این نیز این غول جستجوی اینترنتی اعلام کرده بود که هدف بعدی خود را روی خودروهای خودران گذاشته است.

همکاری بایدو و فورد برای توسعه خودروی خودران در چین

رابین لی مدیر این شرکت در خصوص هدف این برند و تمرکزش بر روی خودروهای خودران به وال استریت ژورنال در کنفرانس تکنولوژی گفته است که اتوبوس های خودران را تا سال آینده، خودروهای نیمه اتوماتیک را تا سال 2019 و تمام اتوماتیک را تا سال 2021 به جاده ها می فرستد. این شرکت در اندیشه این است که بتواند پلتفرمی خلق کند که به سادگی از طریق همکاری با تحقیق و داده، قابل انطباق برای سازندگان خودرو باشد

فورد، خودروساز آمریکایی نیز که با کاهش فروش در چین مواجه شده است، یکی از اعضای بنیانگذار کمیته اپولو است، گروه مشاوره ای که خدمات مشاوره به خودروهای آپولوی بایدو را می دهد. به همین دلیل است که فورد دست روی بازار چین و همکاری با این غول جست و جوی چینی گذاشته است.

بازار چین پیش از این به دایملر، خودروساز آلمانی نیز چراغ سبز نشان داده بود تا خودروهای خودران خود را در ماه ژوئن در جاده های این کشور آزمایش کند. در واقع دایملر اولین خودروساز بین المللی است که این مجوز را در پکن دریافت کرده است و اکنون به دنبال آن فورد نیز در پی کسب این مجوز و بهره برداری از این بازار پر سود است.

با عضویت در صفحه اینستاگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها