هواوی P50 اولین گوشی جهان مجهز به لنز مایع

0
6843

قرار است پرچمدار 2021 هواوی به عنوان اولین گوشی جهان مجهز به لنز مایع شود.

به گزارش کالاسودا و به نقل از huaweicentral، هواوی به عنوان یکی ازبهترین برندهای بازار موبایل، از بهترین فناوری‌های روی دوربین استفاده می‌کند و سری P40 آخرین نمونه از شاهکار این کمپانی در این بخش است که بزرگترین سنسور CMOS را برای گرفتن درخشان‌ترین تصاویر در نور کم بکار برده است.

اما اخیرا در سازمان ثبت مالکیت‌های معنوی CNIPA اختراع ماژول دوربینی از هواوی به ثبت رسیده که تاریخ آن به 25 دسامبر 2019 {تاریخ ثبت} و 7 آوریل 2020 {تاریخ تصویب} بر می‌گردد.

پتنت ثبت شده شامل موتور متحرک، مکان نگهدارنده دوربین و سخت افزار الکترونیکی برای جابجایی لنزهای مایع است که شکل زیر درک بهتری از آن می‌دهد.

با لنز مایع سیستم تصویربرداری بدون توجه به فاصله جسم از دوربین، تصویر فشرده را در کمتر از میلی ثانیه تغییر داده تا در نهایت تصویری شفاف را به عنوان خروجی پردازش کند.

این امر باعث یکپارچگی لنز مایع شده و گزینه ایده‌آل برای سوژه‌های عکسبرداری در مسافت مختلف و با سایزهای مختلف خواهد بود.

با لنز مایع فوکوس خودکار بسیار سریعتر انجام شده و عمق سنجی بهتری صورت می‌گیرد و در نهایت تثبیت تصویری کاملی انجام خواهد شد و بدین ترتیب نیاز به ToF {سنسور مدت زمان پرواز} را حذف می‌کند و در نهایت فضای کمتری هم نسبت به لنزهای موجود از نظر فیزیکی داشته و جای کمتری را در گوشی اشغال می‌کند.

بدین ترتیب هواوی قصد دارد به عنوان اولین برند در جهان پتنت خود را تجاری سازی کرده و گوشی سری P50 در سال آینده را با لنز مایع راهی بازار کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها