ناسا اولین هواپیمای تمام الکتریکی خود را آماده تست کرد

0
131
ناسا اولین هواپیمای تمام الکتریکی خود را آماده تست کرد

اکنون که آینده حمل و نقل رو به تغییر است و وسایل نقلیه ای چون تاکسی های پرنده نیز قرار است به زودی به سیستم های حمل و نقل آینده اضافه شود، ناسا نیز اولین هواپیمای تمام الکتریکی خود را برای ترغیب و توسعه استانداردها و صدور گواهینامه های لازم در معرض تست گذاشته است.

نخستین هواپیمای آزمایشی تمام الکتریکی

ناسا قصد دارد برای نخستین بار در دو دهه اخیر، یکی از هواپیما‌های آزمایشی خود را از مجموعه هواپیما‌های موسوم به “ایکس- پلین”  (X-plane) به پرواز درآورد. این هواپیمای موسوم به “ایکس- ۵۷ مکس ‌ول” (X-۵۷ Maxwell)، نخستین هواپیمای آزمایشی تمام الکتریکی است که ناسا آن را به پرواز در می ‌آورد.

تست هواپیما برای صنایع

ناسا قصد دارد سیستم محرکه الکتریکی این هواپیما را بررسی کند تا قابلیت اطمینان آن را مورد آزمایش قرار داده و به سایر سازندگان هواپیما که درگیر تنظیمات تمام الکتریکی هستند ، این موضوع را نشان دهد. اسا قصد دارد نتایج آزمایش‌ها و پرواز‌های ایکس- ۵۷ را در اختیار سازمان‌های دیگر و صاحبان صنایع نیز قرار دهد. پروژه ایکس- پلین می‌تواند به ناسا کمک کند تا با چالش‌های فنی بسیاری رو به رو شود که در حمل و نقل هوایی موثر هستند. این چالش‌ها، افزایش کارایی وسیله نقلیه و کاهش سر و صدای آن را شامل می‌شوند تا مزاحمت برای ساکنان زمین را کاهش دهند.

نخستین هواپیمای آزمایشی تمام الکتریکی

X-57 همچنین به هواپیمای X-57 Mod II نیز معروف است که دارای بال نیست. همچنین شایان ذکر است که این هواپیمای X روز چهارشنبه 2 اکتبر توسط شرکت Empirical Systems Aerospace (ESAero) سان لوئیس ابیسپو ، کالیفرنیا تحویل داده شد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها