هوش مصنوعی در کسب و کار

0
233
هوش مصنوعی در کسب و کار

هوش مصنوعی در ایران مانند دیگر نقاط جهان در بسیاری از موارد به کار گرفته می شود حالا از این فناوری در کسب و کار استفاده شده است.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، در ایران استفاده از هوش مصنوعی توسط دولت و بخش های خصوصی و استارت آپ های متفاوت رونق زیادی یافته و امروز از هوش مصنوعی برای رونق کسب و کار استفاده می شود.

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی یک تکنولوژی است که موجب می شود ماشین های مصنوعی اقدامات شبیه به انسان از خود نشان دهند. شاید آن را با ربات هایی که شبیه انسان ها هستند اشتباه بگیرید. اما هوش مصنوعی بسیار پیچیده تر از ربات ها عمل می کند. اقداماتی چون درک شرایط پیچیده، شبیه‌سازی فرایندهای تفکری و شیوه‌های استدلالی انسانی و پاسخ موفق به آنها، یادگیری و توانایی کسب دانش و استدلال برای حل مسایل از جمله اقداماتی است که هوش مصنوعی می تواند انجام دهد.

هوش مصنوعی در جهان

وزارت دفاع آمریکا از سال 1960 استفاده از هوش مصنوعی را در دستور کار خود قرار داد و بر روی آن سرمایه گذاری کرد. ابتدا از این فناوری در ماشین های بازی استفاده می شد و کم کم هوش مصنوعی توانست جایگاه ویژه ای در جهان پیدا کند. امروز هوش مصنوعی در اکثر فناوری ها به کار گرفته می شود  و اگر یک اپلیکیشن یا استارت آپی نیاز به انجام اقدامات پیچیده باشد از هوش مصنوعی بهره می برد.

هوش مصنوعی در ایران

ایران امروز مانند کشورهای دیگر جهان از هوش مصنوعی در بسیاری از فناوری های خود بهره می برد. از سوی استارت آپ های ایرانی این فناوری به کار گرفته شده و دولت هم می کوشد بستر بزرگتری برای استفاده از هوش مصنوعی در فناوری های ایرانی فراهم کند. یکی از نمونه هایی که هوش مصنوعی امروز در ایران به کار گرفته شده استفاده از آن به منظور محاسبات مربوط به کسب و کار است.

کسب و کار با هوش مصنوعی

در ایران یک نرم افزار با استفاده از هوش مصنوعی راه اندازی شده که به محاسبات در زمینه کسب و کارها می پردازد. این نرم افزار هم توانایی گفت‌وگو با انسان را دارد و هم می‌تواند صحبت آنها را متوجه شده و پاسخ مناسب ارائه دهد. شرکت دانش بنیان تولید کننده این نرم افزار آن را دستیار هوشمند سازمانی نامیده است. این دستیار که نوعی چت‌بات هوشمند محسوب می‌شود.این چت‌بات‌ها به هیچ عنوان پاسخ نادرست نمی‌دهند.

هوش مصنوعی به کار گرفته در کسب و کار ایرانی یکی از راهکارهای نوین برای ارتباط با مشتریان محسوب می‌شود. و به شخصی‌سازی اپلیکیشن موبایل، ارائه وب‌سرویس برای یکپارچگی، طراحی نرم‌افزار گرافیکی و نصب و راه‌اندازی درون‌سازمانی می پردازد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها