سرقت از خودپردازها کار هکرهای چشم بادامی بود!

0
2711
سرقت از خودپردازها کار هکرهای چشم بادامی بود!

سرقت از خودپردازها کار هکرهای چشم بادامی بود!کالاسودا – هکرهای کره شمالی، میلیون ها دلار از خودپرداز های سراسر دنیا سرقت کردند.

شرکت سیمانتک که یک شرکت امنیت سایبری است اعلام کرده است که هکرهایی که ظاهرا ارتباط با دولت کره شمالی دارند، توانسته اند ده ها میلیون دلار از دستگاه های خودپرداز در سراسر آسیا و آفریقا سرقت کنند.

این سرقت توسط هکرهای چشم بادامی چگونه انجام گرفت؟

آنها از تروجان های پیشرفته ای به نام Trojan.Fastcash برای انجام عملیات خود استفاده کردند. لازاروس نامی است که این گروه هکرها برای نامیدن خود استفاده کرده اند و اکنون مشخص شده که دست های آنها پشت پرده این ماجراست. آنها از طریق آلوده کردن سرور، توانستند کنترل دستگاه های ATM را با کمک این تروجان به دست بگیرند و درخواست های مالی جعلی به آن بفرستند و با ارسال تقاضای وجه، پول نقد دریافت کنند. به نظر می رسد که این گروه چنین هکی را به سفارش دولت کره شمالی به انجام رسانده است.

سابقه گروه لازاروس در زمینه هک

لازاروس پیش از این نیز اقدامات خرابکارانه ای به انجام رسانده اس تو همان گروهی است که در پس هک Sony pictures نیز قرار دارد. آنها اولین بار با هک این شرکت توانستند توجهات را به خود معطوف کنند و اختلال در روند این شرکت ایجاد کنند. همچنین هکرهای چشم بادامی حملات دیگری چون حمله اینترنتی بدافزار WannaCry نیز در کارنامه فعالیت های خرابکارانه شان دارند که این کار را با قفل کردن و کد کردن فایل ‌های شخصی کاربران می کردند و در ازای آن از آنها تقاضای واریز باج طلب شده برای برگرداندن سیستم به حال قبل می کردند.

جالب است بدانید که این اولین باری نیست که سرقت پول از ATM ها صورت می گیرد. سال گذشته نیز عملیات خرابکارانه ای در این خصوص به وقوع پیوست و مقدار زیادی پول به صورت همزمان از خودپرداز های 30 کشور مختلف برداشت شد.سرقت از خودپردازها کار هکرهای چشم بادامی بود!

این هک کدام سیستم های را درگیر کرده است؟

شرکت امنیتی سیمنتک در مورد سیستم هایی که درگیر این حمله شده اند اعلام کرده است که همه‌ی حمله‌ های این گروه فقط روی سرور‌هایی انجام شده که از نسخه‌ قدیمی تر سیستم عامل AIX استفاده می کردند . در واقع اگر بانک ها از نسخه به روز شده این سیستم عامل استفاده می کردند، هکر‌ ها توانایی حمله به سرور خودپرداز‌ها را نداشتند. و چنین موضوعی می تواند اهمیت به روز کردن سیستم های بانکی و پرداخت را متصور شود. نظر شما در این مورد چیست؟

با عضویت در صفحه اینستاگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها