واتس‌اپ دو نوع تم تاریک را در نسخه iOS آزمایش می‌کند

0
191
واتس‌اپ دو نوع تم تاریک را در نسخه iOS آزمایش می‌کند

مهم نیست از چه سیستم‌عاملی در گوشی همراهتان استفاده می‌کنید؛ امروزه تم تاریک و شبانه (Dark Theme) بر سر زبان‌ها افتاده است. هر دو سیستم‌عامل اندروید 10 و iOS 13 دارای تنظیمات تم تاریک هستند؛ بااین‌حال بسیاری از برنامه‌ها این قابلیت را در خود جای می‌دهند؛ به طور مثال به گزارش کالاسودا و به نقل phonearena،  واتس‌اپ در حال تست دو نوع تم تاریک در نسخه iOS خود می‌باشد. آیا واقعاً پس‌زمینه سفید با متن سیاه، در یک اتاق تاریک، تا این اندازه برای چشم کاربر ضرر دارد؟

بیشتر بخوانید : آیا تم تاریک واقعا برای چشم و باتری گوشی شما بهتر است؟

علاوه بر محافظت از چشم، دلیل دیگری برای ارائه تم تاریک وجود دارد. در گوشی‌های که از صفحه‌نمایش AMOLED استفاده می‌کنند؛ استفاده از تم تاریک باعث صرفه‌جویی در مصرف باتری خواهد شد. اما به خاطر داشته باشید؛ برای صرفه‌جویی در مصرف باتری، نسخه تم تاریک استفاده‌شده در یک برنامه باید دارای پس‌زمینه سیاه باشد نه خاکستری.

واتس‌اپ در ماه مارس و در نسخه بتا اندروید خود ویژگی Theme Dark را اضافه کرد که در بخش تنظیمات وجود داشت. اما ازآنجاکه در این قابلیت از تم تاریک با پس‌زمینه خاکستری استفاده می‌شد؛ تأثیر چندانی بر روی عمر باتری نداشت. البته کاربران اندروید در نسخه عمومی واتس‌اپ هنوز این ویژگی را تا این لحظه دریافت نکرده‌اند.

دو نوع تم تاریک برای کاربران iOS واتس‌اپ

دو نوع تم تاریک برای کاربران iOS واتس‌اپ

طبق گفته WABetaInfo.com، کاربران Ios که از واتس‌اپ استفاده می‌کنند؛ می‌توانند از دو نوع Dark Theme مختلف بهره‌مند شوند. به نظر می‌رسد به‌محض انتشار تم تاریک در نسخه iOS 13 اپل، توسعه‌دهندگان واتس‌اپ دست‌به‌کار شده و  دو نسخه جدید از آن را برای این کاربران ارائه داده‌اند. در این دو نوع تم تاریک، یکی از پس‌زمینه سیاه تیره و دیگری از پس‌زمینه خاکستری استفاده می‌شود. به نظر می‌رسد اولین نسخه صرفه‌جویی بیشتری در مصرف باتری دارد.

البته هنوز مشخص نیست کدام‌یک از این دو نسخه تم تاریک در نسخه iOS واتس‌اپ به کار گرفته می‌شود. در این گزارش گمانه‌زنی شده است که بسته به تنظیمات دستگاه iOS ممکن است برنامه یکی از این دو تم را انتخاب کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها