وزیر ارتباطات ایران در قزاقستان

0
171
ناسیونالیسم فناورانه به استراتژی برخی قدرت ها تبدیل شده است قدرت واقعی فناوری با 5G و استفاده از هوش مصنوعی محقق می شود انحصار هوش مصنوعی چالشی جدی برای ملل دنیا می شود می توانیم یک بازار بزرگ منطقه ای برای استارتاپ ها ایجاد کنیم

آذری جهرمی به قزاقستان رفته در اجلاس اتحادیه وزرای ارتباطات کشورهای مشترک‌المنافع (RCC) شرکت کرده است.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح آنروز دوشنبه راهی قزاقستان شد.

او در ابتدای سفرش به این کشور در اجلاس اتحادیه وزرای ارتباطات کشورهای مشترک‌المنافع (RCC) شرکت کرد.

اتحادیه وزرای ارتباطات کشورهای مشترک المنافع چیست؟

اتحادیه وزرای ارتباطات کشور‌های مشترک‌المنافع (RCC) یک اتحادیه منطقه‌ای است که توسط اعضای اتحادیه کشور‌های مشترک‌المنافع (CIS) شامل روسیه، بلاروس، قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان، مولداوی، ارمنستان، تاجیکستان و ترکمنستان تشکیل‌ شده است. هرساله اجلاس و نمایشگاه بین‌المللی در یکی از کشور‌های عضو برگزار می‌شود. سال گذشته ترکمنستان میزبان کشور‌های عضو بود و امسال نیز قزاقستان میزبانی از این اجلاس را برعهده‌گرفته است.

سخنرانی آذری جهرمی در اجلاس قزاقستان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در سخنرانی خود در اجلاس وزرای ارتباطات کشورهای مشترک المنافع گفت: «ما در یک سال گذشته در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفت قابل‌توجهی داشته‌ایم. تعداد مشترکین پهن باند تلفن همراه از ۷۰ میلیون نفر عبور کرده است. تمام شهر‌های ما (۱۲۴۲ شهر) و ۷۸ درصد از روستا‌های ما هم‌اکنون به شبکه ۴G متصل هستند. بیش از ۱۲۰ میلیون تلفن هوشمند از طریق سه اپراتور تلفن همراه در شبکه فعال هستند.»

او افزود: «اگرچه به دلیل عدم سرمایه‌گذاری کافی با تأخیر در توسعه FTTH مواجه بوده‌ایم، اما با بودجه دولت و جذب سهم بخش خصوصی، اکنون به ۲ میلیون کاربر FTTH رسیده‌ایم و این رکورد قابل‌توجهی در طول یک سال است. دولت با ساخت ۵۰۰۰ کیلومتر فیبر نوری در مناطق روستایی، به‌سرعت درحال‌توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور است.»

آذری جهرمی ادامه داد: «مشغول انجام مطالعات لازم در زمینه ۵G هستیم و به‌طورجدی تلاش می‌کنیم تا زمینه‌های تحقق آن را در آینده فراهم کنیم. همچنین در حال تهیه مقررات مناسب و بازنگری در قوانین گذشته هستیم تا بازار ایران را برای ورود فناوری ۵G آماده کنیم. ازاین‌روی آماده هستیم برای حل چالش‌های توسعه ۵G از تجربیات ارزشمند کشور‌های RCC استفاده کرده و تجربیات خودمان را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.»

دیدار آذری جهرمی با همتای ارمنی

آذری جهرمی در حاشیه این اجلاس با هاکوپ آرشاکیان، وزیر حمل‌ونقل و ارتباطات ارمنستان دیدار کرد و در این دیدار، با ابراز خرسندی از سفر قریب‌الوقوع خود به ایروان تأکید کرد که در این سفر تعدادی از شرکت‌های خصوصی و استارتاپ‌های ایرانی او را همراهی خواهند کرد.

وزیر ارتباطات در ادامه گفت: طرح جامعی برای پیشنهاد به‌طرف ارمنی برای حمایت از تعامل و تجارت استارتاپ‌های دو کشور آماده‌ شده که در جریان سفر به ایروان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وزرای ارتباطات ایران و ارمنستان در ادامه درباره جزئیات توسعه همکاری‌های دوجانبه ازجمله ایجاد پارک‌های فناوری و نیز ترانزیت ترافیک دیتا با یکدیگر گفتگو کردند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها