وقتی اپل کودکان را ادب می کند

0
719

کالاسودا_شرکت اپل تصمیم گرفته کودکان را ادب کند. اما این ادب کردن نه از روش های اجباری، بلکه از طریق روش هایی است که به والدین آموزش می دهد.

ماجرای ادب کردن کودکان از طریق اپل به این ترتیب است که این شرکت یک صفحه وب طراحی کرده که به والدین آموزش می دهد میزان استفاده کودکان از آیفون را مدیریت کنند.

شاید برای شما سوال باشد که اپل  چرا باید به ادب کودکان تا این حد اهمیت دهد و اساسا اقدام به ساخت چنین صفحه ای کند ؟ به نظر می رسد اپل در واکنش به  شکایت سرمایه گذارانش درباره خطر اعتیاد کودکان به آیفون، یک وب سایت راه اندازی کرده است.

این وب سایت به والدین روش هایی را آموزش می دهد تا نرخ  استفاده فرزندانشان از گجت ها را مدیریت کنند.بنابر این  صفحه Families  مجموعه ای از گزینه های انتخابی را برای والدین فراهم می کند. اگر دوست دارید بدانید این گزینه ها چه مواردی هستند ، می توان به  گزینه مدیریت خریدهای اینترنتی فرزندان با گوشی های آیفون ، بررسی موقعیت مکانی فرزندان و کنترل رفت و آمدهای نوجوانان اشاره کرد . از همه مهم تر و جالب تر این که این برنامه  به نوجوانان اجازه نمی دهد  هنگام رانندگی از موبایل استفاده کنند.

اپل معمولاً به تولید سخت‌افزارهای نوین و دارای طراحی صحیح معروف است. از محصولات سخت‌افزاری این شرکت می‌توان آیپد، آی‌مک، مک بوک و آی پاد و آیفون و اپل واچ و اپل تی وی را نام برد.افزون بر این ها،  این شرکت در زمینهٔ تولید نرم‌افزار نیز فعالیت دارد. نرم‌افزارهای آی‌تونز، آی‌لایف، آی ورک و سیستم‌عامل مورد استفاده در رایانه‌های این شرکت مک اواس ده نیز نمونه‌هایی از فعالیت نرم‌افزاری این شرکت هستند.

مدیریت اجرایی این شرکت برعهده استیو جابز بوده‌است. وی یک ماه قبل از مرگش از ریاست این شرکت کناره‌گیری کرد و به جای آن تیم کوک ریاست این شرکت را بر عهده گرفته‌است. استیو جابز همراه با استیو وزنیاک و رونالد وین این شرکت را بنیانگذاری کردند. رونالد وین در کمتر از دو هفته پس از تأسیس شرکت سهام خود را به جابز و وزنیاک واگذار کرد.

 با عضويت در کانال تلگرام کالاسودا در ساعت 9 هر شب به آخرين اخبار حوزه تکنولوژي گوش دهيد