وقتی روبات ادم می شود

0
417
وقتی-روبات-ها-آدم-می-شوند|کالاسودا

وقتی-روبات-ها-آدم-می-شوند|کالاسوداکالاسودا_پژوهشگران آمریکایی موفق شدند نوعی روبات طراحی کنند که مبتنی بر DNA انسانی طراحی شده است .

شاید این دورنما که روزی روبات ها به عنوان خواهر و برادرانمان در نظر گرفته شوند موضوعی عجیب و دور از ذهن باشد . اما جالب است بدانید ، این روزها روبات ها هم شناسه های ژنتیکی مشابه با ما انسان ها دارند .

 شناسه هایی که می تواند شائبه هایی را برای فعالان حقوق بشر فراهم کند که آیا اساسا قرار دادن ژن های انسانی در بطن روبات ها حرکتی صحیح است یا خیر ؟!

اما موضوع جنجالی این خبر چیست ؟ بر اساس اطلاعاتی که توسط سازمان اختراعات روباتیک ایالات متحده منتشر شده ، گروهی از پژوهشگران  برای اولین بار موفق به تولید یک روبات شده اند که از رشته های DNA تشکیل شده است .

کار کرد این روبات به مصارف پزشکی مرتبط است . درواقع  می توان از این روبات  برای انجام اموری همچون پاکسازی بدن یا جابه‌جایی برخی مولکول ها یا املاح استفاده کرد.

اما این موضوع چه مفهومی دارد ؟ روبات مولکولی قادر به جمع آوری مولکول های پراکنده بدن و مرتب سازی آنها به شیوه از قبل برنامه ریزی شده است . بنابراین روبات ما ، می تواند به حفظ سلامت و حل مشکلات بدن کمک شایانی کند.روبات DNA محور در جراحی ها نیز کارکردی بسیار دارد. برای مثال  می تواند اموری را که از طریق جراحی یا به دیگر شیوه ها ۱۰ ساعت طول می کشند را در عرض تنها یک ساعت انجام دهد.

از دیگر مزایای این روباات می توان به امکان انجام چند فعالیت همزمان اشاره کرد. این روبات در واقع کارکردی مانند جارو برقی دارد ولی این کار را در مقیاس بسیار کوچک نانو انجام می دهد.

طراحی این روبات ها به شیوه ای است که می توان انتظار داشت در بلند مدت وظایف پرشمار بسیاری را بر عهده بگیرند .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها