وقتی فناوری تشخیص چهره به کمک محیط زیست می آید

0
467

کالاسودا_به زودی فناوری های تشخیص چهره تبدیل به پای ثابتی برای کمک به محیط زیست و شناسایی گونه های در حال اننقراض حیوانات می شود.

برای حفاظت از محیط زیست روش های متعددی وجود دارد اما ردیابی و تعقیب گونه‌های درحال انقراض یکی از اصلی‌ترین بخش‌های تلاش برای محافظت از محیط زیست به‌شمار می‌رود. این کار به صورت سنتی با اسیر کردن،‌برچسب زدن و آزاد کردن دوباره حیوانات انجام می‌شود که رویکردی بسیار پرهزینه و زمان‌بر است که حتی شاید به حیوانات آسیب‌های جدی وارد کند.

اکنون یک روش جدید برای حفاظت از محیط زیست معرفی شده است. پژوهشگران دانشگاه میشیگان نوعی نرم‌افزار تشخیص چهره ابداع کرده‌اند که می‌تواند به نجات جان گونه‌های درحال انقراض کمک کند.

این نرم‌افزار جدید که PrimNet نام دارد، شیوه سنتی را متحول ساخته‌است. محققان برای ایجاد این نرم‌افزار مرکز داده‌هایی از اطلاعات سه گونه از نخستیان، میمون طلایی، لمورها و شامپانزه‌ها ایجاد کردند و هزاران عکس از این گونه‌ها فراهم کردند.

در مرحله بعدی نیز، از این مجموعه داده‌های تصویری برای آموزش دادن به شبکه عصبی استفاده کردند تا بتواند چهره این حیوانات را شناسایی کند.

پژوهشگران  برای تسهیل استفاده از این فناوری اپلیکیشنی نیز طراحی کردند تا فعالان محیط‌زیست به راحتی بتوانند عکس‌هایی که از حیوانات قبت کرده‌اند را وارد اپلیکیشن کنند. سپس سیستم گونه را با دقتی ۹۰ درصدی شناسایی می‌کند.

درواقع پژوهشگران قصد دارند به مرور تعداد گونه‌های موجود در این مجموعه داده را افزایش دهند و ابزاری برای ردیابی چهره نخستیان ابداع کنند.

نظر شما چیست؟آیا شما به حفاظت از محیط زیست علاقه مندید؟ از دید شما چه نوع اقداماتی می تواند به افزایش حمایت از محیط زیست کمک کند و نقش فناوری در این میان چیست؟

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها