چطور ویژگی شارژ سریع گوشی را غیر فعال کنیم؟ و چرا؟

0
4004
شارژر سریع

تکنولوژی شارژ سریع برای گوشی ها یکی از نواوری های جذابی است که طی سال های اخیر اضافه شده و توسط آن کاربران قادرند که گوشی خود را در بازه زمانی سریع تری شارژ کنند. این فناوری میان کاربران محبوب شده است اما جالب است بدانید که همیشه هم استفاده از این فناوری خوب نیست. به همین دلیل در برخی گوشی ها فضایی برای این کار تعبیه شده است که بتوانید این ویژگی را غیرفعال کنید.

چرا نباید زیاد از این فناوری استفاده کرد؟

اگرچه فناوری شارژ سریع باعث افزایش میزان ولتاژ یا آمپر جریان برق می شود تا زمان شارژ مجدد را کاهش دهد، اما این فناوری سبب آسیب ناگهانی یا شدید گوشی شما نخواهد شد. با این وجود فناوری شارژ سریع در طولانی مدت مفید نیست و برای گوشی ضرر دارد. باتری لیتیوم یون درون گوشی در صورت استفاده از فناوری شارژ سریع زودتر شارژ می شود اما اگر می خواهید حداقل 18-24 ماه از این باتری استفاده کنید بهتر است که روزانه و هنگامی که عجله ندارید، از حالت معمولی شارژ استفاده کنید. یکی دیگر از دلایل این امر نیز تولید گرما در واقع گرمای بیش از حد است. فناوری شارژ سریع در مدت زمان کمی گوشی را شارژ می‌ کند و این خود باعث ایجاد گرمای بسیار زیاد در اجزای داخلی گوشی می‌ شود. ممکن است زمانی که گوشی شما در کنار یک کولر در حال شارژ است، مشکل خاصی به وجود نیاید. اما ممکن است زمانی که گوشی شما در مکانی گرم در حال شارژ باشد، با مشکلی جدی مواجه شود. در زیر روش انجام غیر فعال کردن این فناوری شرح داده می شود.

شارژر سامسونگ

مراحل غیرفعالسازی:

  • اگر گوشی شما مجهز به تکنولوژی فست شارژ است، اکثر این مراحل در تنظیمات باتری یافت می شود. بنابراین ابتدا وارد تنظیمات Setting شوید.
  • روی Device Maintenance کلیک کنید.
  • Battery را بفشارید.
  • روی منو سه نقطه کلیک کنید تا مواردی مانند Fast cable و Wireless charging را پیدا کنید.
  • در دیگر موارد، می توانید از نوار جست و جو در setting به نام واژگانی چون fast charging و quick charge یا چیزی مشابه بگردید.
  • در این قسمت می توانید هر قسمت را به صورت جداگانه فعال یا غیرفعال کنید.
عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها