پانل های خورشیدی تسلا، انبار آمازون را به آتش کشاندند!

0
373
پانل های خورشیدی تسلا، انبار آمازون را به آتش کشاندند!

معمولاً وقتی به پانل های خورشیدی فکر می کنیم ، بیشتر به کاربرد و فواید مثبت آنها فکر می کنیم که چگونه با کاهش نیاز ما به اشکال سنتی تر انرژی می توانند به صرفه جویی در محیط زیست کمک کنند. با این حال مانند همه لوازم الکترونیکی، این پروژه ها نیز گاهی اوقات می توانند شکست بخورند، یا در مورد آمازون به نظر می رسد که استفاده از صفحات خورشیدی تسلا در یکی از انبارها موجب آتش سوزی شده است.

اتفاق مشابه برای والمارت

حال باید به این نکته اشاره کنیم که در واقع این اتفاق در ژوئن سال 2018 روی داده است ، اما طبق گزارش بلومبرگ ، آمازون اخیرا این اطلاعات را منتشر و به تازگی از تسلا شرکت کرده است. اگرچه هنوز مطمئن نیستیم که آیا آمازون این کار در حمایت از والمارت انجام داده است یا خیر. چرا که اخیر در هفت فروشگاه خرده فروشی والمارت که از پنل های خورشیدی تسلا نیز استفاده می کردند ، با آتش سوزی مشابه مواجه شده اند. این شرکت نیز پس از آتش سوزی از کمپانی تسلا شکایت کرده است، که گفته می شود که به دلیل اقدامات ایمنی نامناسب این اتفاقات رخ داده است.

اتفاق مشابه برای والمارت

دلیل آتش گرفتن فروشگاه های والمارت و آمازون چه بود؟

به گفته والمارت ، آنها ادعا می کنند که در طی مراحل نصب، این سیستم به درستی پایه گذاری نشده است و عنوان شده است که بازرسان ارسال شده “فاقد آموزش و دانش اولیه خورشیدی بودند” و پنل ها نیز نقص هایی داشته اند. آمازون همچنین ادعا كرده است كه دیگر آنها پنل های خورشیدی تسلا را  نصب نخواهد كرد.

البته به نظر می رسد که حادثه انبار آمازون در مقیاس بسیار کوچکتری رخ داده است. این غول تجارت الکترونیکی گفت که تعداد بسیار کمی از تاسیسات خورشیدی تسلا را راه اندازی کرده بوده است، اما ادعای چنین شرکت عظیمی هنوز هم می تواند بر عملکرد پانل های خورشیدی تاثیراتی منفی بگذارد.

دلیل آتش گرفتن فروشگاه های والمارت و آمازون چه بود؟

شکایت دو کمپانی بزرگ از تسلا به کجا انجامید؟

آنها نیز مانند والمارت از شرکت تسلا به دلیل این خسارت ها شکایت کرده اند اما به نظر می رسد حادثه در انبار آمازون در مقیاس کوچکتری اتفاق افتاده است. این فروشگاه زنجیره ای بزرگ رسما تسلا را به نقض قرارداد، سهل انگاری های ناخوشایند و عدم رعایت استانداردهای صنعت متهم کرده است. آنها از تسلا به دلیل این حادثه شکایت کرده اند، اگرچه تسلا به دادخواست پاسخ داده و ادعا کرده است که آنها برای حل مسئله در حال مذاکره هستند. این شرکت می خواست تسلا نه تنها خسارت های مربوط به هزینه های اولیه را بپردازد، بلکه پانل های خود را از بیش از ۲۴۰ فروشگاه والمارت خارج و جمع آوری کند.

حقیقتا این موضوع می تواند برای تسلا بسیار بد تمام شود و تا حدودی نیز شرکت های دیگر را در استفاده از این پانل ها بترساند. اتفاقی که خوب نیست و بهتر است هر چه زودتر تسلا روند بازبینی پانل هایش را آغاز کند و دل مشتریان بزرگ خود را در این زمینه به دست آورد.

شکایت دو کمپانی بزرگ از تسلا به کجا انجامید؟

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها