چطور حافظه پنهان آیفون و آیپد را پاک کنیم؟

1
4590
چطور حافظه پنهان آیفون و آیپد را پاک کنیم؟

وقتی برای اولین بار از آیفون یا آیپد تازه خریداری شده خود استفاده می کنید، احساس حیرت انگیزی خواهید داشت، زیرا دستگاهی با کیفیت جدید پیدا کرده اید که سریع کار می کند و برنامه های مورد نظرتان را به خوبی پردازش می کند. اما بعداً ممکن است احساس کنید که وجود داده های زیاد موجب شده است که سرعت گوشی شما کند شود، یا فضای ذخیره سازی شما پر شده و همین موجب کندی شده باشد. در این حالت بهتر است حافظه پنهان آیفون یا آیپد خود را پاک کنید.

حجم اضافی فایل های کش

شاید فایل های ذخیره شده فضای بیشتری نسبت به آنچه فکر می کنید اشغال کرده باشند، یا شاید یک برنامه خاص با داده های ذخیره شده در حافظه پنهانی است و نمی تواند با داده های جدید هماهنگ شود. در این حالت شما باید حافظه، داده های ناخواسته و حافظه پنهان را در آیفون خود پاک کنید. وقت آن است که فایل های حافظه بدون استفاده و بی مصرف و حافظه پنهان آیفون یا آیپدتان را پیدا کرده و با حذف کردن فضای گوشی را دوباره آن را مرتب کنید.

فایل های کش را می توان در بسیاری از اپلیکیشن های آیفون یافت. به عنوان مثال ، مرورگرSafari  از یک حافظه پنهان برای ذخیره اطلاعات در خصوص سایت هایی که از آن بازدید کرده اید استفاده می کند و از آنها برای سرعت بخشیدن به تجربه مرور شما در اینترنت استفاده می کند. حتی اگر این مسئله برای سریعتر ساختن سایت انجام شود (با استفاده از داده های موبایل کمتر برای فایل های از قبل بارگذاری شده) ، این فایل های حافظه نهان فضای ذخیره سازی آیفون شما را به مرور پر می کنند.

بعد از روشن کردن دستگاه و باز کردن یک برنامه احتمالاً متوجه کندی آن شده اید در صورتی که با باز کردن برنامه در دفعات بعد سرعت بیشتری را شاهد خواهید بود. این افزایش سرعت به لطف همین داده های ذخیره شده در کش است.  در واقع، فایل کش زمانی به کارتان می ‌آید که قصد دارید برنامه‌ ای را در گوشی موبایل خود به سرعت باز کنید. برای مثال اپلیکیشنی مانند یک اپلیکیشن کتاب صوتی را در نظر بگیرید. این اپلیکیشن لیست رکوردها و صوت هایی که بیشتر به آن‌ ها گوش می دهید را در فایل کش خود ذخیره می‌ کند تا با هر بار اجرای آن مجبور به بارگذاری مجدد لیست نشود.

حجم اضافی فایل های کش

داده کش ذخیره شده تنها چیزی نیست که فایل های محلی ایجاد می کنند. وقتی یک برنامه را از اپ استور بارگیری می کنید، اندازه نشان داده شده در آن همیشه فضای کل مصرف شده را نشان نمی دهد. هنگامی که شما از برنامه استفاده می کنید، فایل های حافظه نهان ممکن است شروع به جمع آوری و استفاده از فضای ذخیره سازی اضافی کنند. هرچه تعداد برنامه های کاربردی بیشتری داشته باشید، فایل های بالقوه بیشتری دریافت خواهید کرد.

توجه داشته باشید که فایل های حافظه پنهان معمولاً به عملکرد درون برنامه آسیب نمی رسانند ، زیرا این داده ها برای تسریع در اجراییک برنامه طراحی شده اند. ممکن است سیستم ذخیره سازی شما را کند کنند و بسته به نحوه عملکرد این برنامه یا سیستم عامل ممکن است نیاز به پردازش / مدیریت داشته باشد. در این آموزش ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه پرونده های کش را در مرورگر و برنامه های خود در آیفون و آیپد پاک کنید.

پاک کردن حافظه پنهان سافاری

ما با این روش شروع به پاک کردن حافظه نهان مرورگر Safari خواهیم کرد. این کار به راحتی از برنامه تنظیمات قابل انجام است. برای این کار :

  • به setting> Safari بروید
  • به انتهای صفحه بروید و گزینه Clear History و Data وب سایت را پاک کنید
  • تأیید کنید که می خواهید با ضربه زدن روی clear history و data of safari این کار را انجام دهید.

پاک کردن حافظه پنهان سافاری

هنگام انتخاب این گزینه، سابقه جستجو، کوکی ها و سایر داده های مرورگر شما را حذف می کند. به عبارت دیگر اطلاعات از پیش تنظیم شده شما، وب سایت هایی که بازدید کرده اید و حافظه پنهان دیگر در آنجا نیستند. مرورگر safari  دقیقا مانند اولین بار که باز می کنید، یک مرورگر جدید خواهد شد.

پاک کردن حافظه پنهان برنامه ها در آیفون

در آیفون یا آیپد هیچ گزینه ای برای پاک کردن حافظه نهان یک برنامه خاص وجود ندارد، مگر اینکه آن را به طور کامل از دستگاه خود حذف کنید ، یا مگر اینکه یک برنامه نویس بطور خاص این ویژگی را در برنامه خود وارد کند. هنگامی که یک برنامه را از iPhone خود حذف می کنید، همه آنچه در آن برنامه دارید از جمله حافظه پنهان و تنظیمات برگزیده حذف می شوند.

بهترین راه برای تمیز کردن برنامه های حافظه نهان و برنامه های کاربردی iOS استفاده از یک برنامه شخص ثالث از اپ استور مانند battery Doctor  (رایگان) است. اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که به فروشگاه اپ استور خود بروید و برنامه Battery Doctor را نصب کنید.

پس از نصب برنامه در صفحه اصلی ، به طور خلاصه فرایند معرفی را طی کرده و به مرحله بعدی بروید. از صفحه اصلی دکتر باتری:

پاک کردن حافظه پنهان برنامه ها در آیفون

  • با استفاده از تب Junk در پایین منو، به پوشه حاوی حافظه نهان برنامه خود بروید
  • به سادگی بر روی دکمه پاک کردن کش یا clean up cache ضربه بزنید
  • پیام احتیاط را با دقت بخوانید و با انتخاب Clean ، پیش بروید
  • ویژگی تمیز کردن فایل های junk برخی از پرونده های موقتی شما را از برنامه ها حذف می کند ، که ممکن است شامل پیشرفت در بازی ها و داده های حافظه پنهان باشد.
  • روند تمیز کردن شروع می شود و پس از اتمام ، دکتر باتری نتیجه آن را به شما می گوید. گزارش کل داده های تمیز شده و ظرفیت موجود شما را نشان می دهد.

آزاد کردن حافظه آیفون

یکی دیگر از ویژگی هایی که من واقعاً از برنامه Battery Doctor لذت می برم ، تب Memory آن است. شما می توانید از این ویژگی برای تقویت رم آیفون یا آیپد خود استفاده کنید، به ویژه هنگامی که حافظه کم است. این می تواند خصوصا برای برنامه هایی مفید باشد که مدت ها قبل باز شده بودند ، و اکنون دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند  اما از رم استفاده می کنند و احتمالاً چند کاره بودن آنها رم را کاهش می دهد. به طور کلی، سیستم عامل قرار است این همه موارد را مدیریت کند ، اما برخی کنترل ها از جانب کاربر نیز می تواند خوب باشد.

مثل همیشه در پایان فرآیند تقویت ، دکتر باتری نیز گزارشی راجع به خلاص شدن تعداد فایل های کش و اطلاعاتی از دستگاه شما نشان می دهد. به خاطر داشته باشید که آزاد کردن حافظه همیشه عملکرد آیفون شما را بهبود نمی بخشد یا عمر باتری را حفظ نمی کند. اگر دستگاه شما از حافظه کم است ، اگر به طور مداوم از ویژگی Boost استفاده می کنید ، نتیجه مخالف می تواند رخ دهد.

نکته: حافظه را بیش از حد پاک نکنید. تعدادی از برنامه ها و پردازش ها اگر دیگر حافظه کش نداشته باشند ، مدام بارگیری مجدد انجام می دهند. بارگیری مجدد از پردازنده و عمر باتری استفاده می کند که این خود می تواند با داغ شدن باتری برای گوشی شما مضر باشد .

عضویت
مطلع شدن از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
you movies
you movies
2 سال پیش

سایت خیلی خوبی دارید 
امیدوارم موفق باشید