چگونه ویروس گوشی های اندرویدی را پاک کنیم؟

0
2654
چگونه ویروس گوشی های اندرویدی را پاک کنیم؟

ویروس گوشی های اندرویدی مختلفی وجود دارند که می توانند به گوشی شما نفوذ کنند. این ویروس ها علاوه بر اینکه می توانند به صورت پنهانی عملکرد گوشی را مختل کنند، علائمی نیز در گوشی شما به وجود می آورند که می توان حدس زد که گوشی ویروسی شده است. برای مثال پنجره های پاپ آپ زیادی روی گوشی شام باز می کنند. در ادامه در خصوص پاک کردن ویروس گوشی اندرویدی راهکارهایی ارائه شده است.

پاک کردن ویروس گوشی اندرویدی

در چنین موارد، یکی از بهترین راه ها برای پاک کردن حافظه پنهان در مرورگر خود ، چه در فهرست تنظیمات خود مرورگر باشد و چه با رفتن به Apps & notifications می توانید مسیر زیر را برای این کار طی کنید. > Chrome> Storage> Clear Cache.

پاک کردن ویروس گوشی اندرویدی

همچنین پیش از اینکه گوشی را ریست کلی کنید، روش مطمئن دیگری برای رهایی از ویروس های اندرویدی وجود دارد و از طریق Settings > System > Reset Options > Reset all settings ممکن است. اما چه روش های دیگری را می توان به این لیست اضافه کرد؟

از طریق Settings > System > Reset Options > Reset all setting

آنتی ویروس نصب کنید

بهترین آنتی ویروس های اندرویدی می توانند انتخاب مناسبی برای پاک کردن ویروس ها و برنامه های مخرب از گوشی شما باشند. بنابراین اگر حس کردید که گوشی تان نیاز به پاکسازی دارد در قدم اول می توانید یکی از انتی ویروس های قوی که برای گوشی های اندرویدی عرضه شده است را امتحان کنید و با توجه به نتیجه اسکن اقدام به حذف برنامه کنید. در نظر داشته باشید که آنتی ویروس های تقلبی زیادی در فروشگاه های اپلیکیشن هستند و بهتر است از مرجعی مطمئن و امن نسبت به دریافت آنتی ویروس اقدام کنید.

آنتی ویروس نصب کنید

حذف برنامه مخرب

گاهی اوقات مشکل بدافزار و ویروس از یک فایل مخرب و آلوده در یک نرم افزار اتفاق می افتد. خصوصا اگر از اپلیکیشن های تقلبی استفاده کرده باشید، بسیاری از انها آلوده به ویروس هستند. بنابراین در این حالت و با توجه به نتیجه اسکن آنتی ویروس در خصوص لوکیشن فایل مخرب، اقدام به حذف برنامه مخرب کنید.

پیشگیری از ویروسی شدن

در آینده اگر خواستید که مجددا مبتلا به آنتی ویروس نشوید، بهتر است گام های زیر را مدنظر داشته باشید.

حذف برنامه مخرب

برنامه ها را از منبع امن دانلود کنید

برنامه ها را خارج از Google Play نصب نکنید، مگر اینکه بدانید که منبع ان موثق است. این عملکرد نصب برنامه از منبع ناشناس به طور پیش فرض در گوشی های اندرویدی غیرفعال است ، اما بهتر است ان را چک کنید. در نسخه های اخیر اندروید ، امکان نصب برنامه ها از مکان های ناشناخته از یک مجوز گسترده در سیستم به یک مجوز ویژه برنامه تغییر یافته است. می توانید ان را از طریق مسیر زیر پیدا کنید.

setting > security>  unknown sources. سپس نشانگر را به راست بکشید تا فعال شود.

اگر برنامه ای را در خارج از Google Play نصب می کنید ، مانند دانلود از یک فروشگاه اینترنتی یا دریافت فایل APK که به عنوان پیوست در ایمیل یا پیام رسان های دیگر آمده است ، کاملاً مطمئن باشید که از یک منبع قانونی تهیه شده است.

برنامه ها را از منبع امن دانلود کنید

 از نصب برنامه های کلون شده خودداری کنید

99 درصد از برنامه هایی که از گوگل پلی دانلود می کنید در زمان بارگیری امن است، اما کد مخرب در برنامه های موجود در آنجا پیدا شده است. از بارگیری برنامه های کلون شده از طریق برنامه نویسان ناشناخته یا فروشگاه های غیر معتبر خودداری کنید. در پایان اینکه سیستم عامل را به روز نگهداشته و یک آنتی ویروس نصب کنید.

 از نصب برنامه های کلون شده خودداری کنید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها