معرفی چند بازی پرهزینه تاریخ

0
637
معرفی چند بازی پرهزینه تاریخ

طراحی و ساخت بازی های ویدئویی به هیچ وجه ارزان نیست، اما برخی بازی های گیم در مقایسه با بقیه هزینه بیشتری برای ساخت برده اند. برخی از بازی های ویدئویی به دلیل لایه ها و عمق بازی و داستان و روایت چندگانه آن نیازمند بودجه بیشتری هستند. در زیر با برخی از پرهزینه ترین بازی های ویدئویی آشنا خواهیم شد.

 بازی های پر هزینه تاریخ

بازی های ویدیویی با داشتن محیط های گسترده، جهان باز، داستان های متناوب و بازی های آنلاین بر اساس شخصیت های منحصر به فرد ، تجربه ای بی نظیر را ارائه می دهند که مطابقت با هر پلتفرم دیگر پیچیدگی های خاص خود را دارند. در اینجا لیستی از گران ترین بازی های ویدیویی که بودجه تولید گسترده ای دارند تهیه شده است. گرانترین بازی های ویدیویی که تاکنون ایجاد شده اند را ببینید. کدام یک از این بازی ها مورد علاقه شما است؟

Grand Theft Auto

بی شک جی تی ای بازی نوستالژیک و پرطرفدار دنیا را می توان یکی از پرهزینه ترین بازی های تاریخ دانست که برای نسخه آخر این بازی چیزی حدود 265 میلیون دلار هزینه شده است. راک استار، شرکت سازنده این بازی برای این بازی هزینه های زیادی را صرف گرافیک، موسیقی و شخصیت پردازی کرد. با اینکه از آخرین نسخه این بازی 4 سال می گذرد اما همچنان در لیست پر فروش ترین بازی های بازار است و شاهکاری که راک استار تحویل جامعه گیم داده است به این هزینه می ارزد.

جی تی ای 5 در همان سال انتشار پرخرج ترین بازی ساخته شده در تاریخ بازی های ویدیویی تبدیل شد که توسعه آن ۲۶۵ میلیون دلار خرج برداشته است، با این ارقام بازی به گران ترین عنوان تاریخ تبدیل شد. در آن سال این بازی در مقایسه با فیلم های هالیوودی ان زمان پس از «دزدان دریایی کارائیب: پایان دنیا» که ۳۰۰ میلیون دلار خرج برداشته است در رتبه دوم قرار گرفت.

Grand Theft Auto

Call of Duty Modern Warfare 3

بودجه 250 میلیون دلار یکی از بازی های COD را می توان یکی دیگر از هزینه بر ترین بازی های دنیا دانست.

Call of Duty: Modern Warfare 3 یکی از این بازی هاست که تا سال ها مقام اول را در لیست گران ترین بازی های ویدیویی به دست آورد. پربودجه ترین و گسترده ترین بازی ویدیویی اکتیویژن که تاکنون منتشر شده همین بازی بود که در سال 2009 منتشر شد.

این بازی ششمین عنوان و دنباله بازی Warfare Call of Duty: Modern بود که رقم 250 میلیون دلار در آن سال نوید یکی از پرخرج ترین بازی های تاریخ را می داد. دلیل اصلی هزینه بازی بسیار زیاد به دلیل استفاده از موتور بازی IW 4.0 بود که ادعا می شود قدرتمندترین موتور بازی است که تاکنون ساخته شده است. این بازی به عنوان بهترین عنوان در مجموعه بازی های Call of Duty شناخته می شود.

Call of Duty Modern Warfare 3

Red Dead Redemption

یکی  دیگر از بازی های خوش ساخت و محبوب کمپانی راک استار بازی Red dead redemption بود که نسخه اول این بازی در سال 2010 عرضه شد و توانست خیلی زود به یکی از بهترین بازی های نسل هفتم کنسول ها تبدیل شود. دنیای غرب وحشی و گانگسترهای هفت تیر کش ماجرای این بازی را تشکیل می دهند که تبدیل به یکی از بهترین خاطرات گیمرها شدند. تیم سازنده این بازی 800 نفر را شامل می شد که از جمله بهترین های این شرکت را گرد هم آورده بود.

ساخت این بازی از سال 2004 آغاز شد و بیش از 5 سال طول کشید تا بازی برای نهایی شدن روی کنسول های ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3 عرضه شود. بودجه این بازی 80 میلیون تخمین زده شد اما در نهایت به 100 رسید. این بازی آن زمان 100 میلیون دلار برای راک استار خرج برداشت اما مخاطبان را با اثری خوش ساخت روبرو کرد که از نسخه دوم آن نیز که سال گذشته منتشر شد به خوبی استقبال کردند.

Red Dead Redemption

Max Payne

مکس پین 3 هم یکی از گران ترین بازی های تاریخ با 105 میلیون دلار هزینه است. این بازی برای انتشار در سال 2009 برنامه ریزی شده بود اما به دلیل همپوشانی با چند بازی دیگر برای بهره مندی از زمان توسعه اضافی به سال 2012 موکول شد.

مکس پین از اولین بازی های سریالی مانند هیتمن بود که مورد علاقه بسیاری از طرفداران این بازی قرار گرفت که اولین عنوان آن در سال 2001 منتشر شده بود. داستان جذاب و درگیر کننده آن در کنار گیم پلی جدید و هیجان انگیز نیز دیگر دلیلی بود که موجب محبوبیت این بازی شد.

مکس پین 3 در مقایسه با دیگر عناوین این مجموعه موفقیت های بیشتری را نیز کسب کرده است و بودجه زیادی را نیز صرف رسیدن به این موفقیت ها کرده است. نتیجه تلاش های شرکت سازنده، یک بازی اکشن سوم شخص با حضور شخصیت اصلی، اما اتمسفری متفاوت نسبت به دو نسخه اول بود.

Max Payne

 

فاینال فانتزی

این بازی نقش آفرینی ژاپنی نیز که در نسخه های مختلف عرضه شده است، به یکی از پر هزینه ترین بازی های تاریخ تبدیل شده است، به طوری که نسخه هفتم این بازی بودجه 145 میلیون دلاری داشته است. توسعه این نسخه از اواخر سال 1995 میلادی آغاز شد و نزدیک به 120 برنامه نویس و آرتیست هنرمند با استفاده از نرم افزارهای Softimage 3D و  PowerAnimator این بازی را ساختند.

هفتمین سری از این بازی به یکی از گران ترین و هزینه بر ترین بازی های تاریخ تبدیل شد. هزینه ساخت این بازی 45 میلیون دلار و 100 میلیون دلار هزینه بازاریابی آن شده است. هواداران مجموعه فاینال فانتزی با استقبال بی نظیر از این بازی خستگی را از تن دست اندرکاران این مجموعه در آوردند.

فاینال فانتزی

جنگ ستارگان: جمهوری قدیمی (بودجه 200 میلیون دلار)

سری Star Wars یکی از پر فروش ترین و گران قیمت ترین سری بازی های ویدیویی در صنعت سرگرمی بوده است و هزینه بالای تولید آن به بازی های ویدئویی نیز گسترش می یابد ، Star Wars: The Old Republic یکی از گران ترین بازی های ویدیویی است که تاکنون ساخته شده است.

با بودجه کلی 200 میلیون دلار جنگ ستارگان: جمهوری قدیمی به بیش از هشتصد نفر کارمند در چهار قاره مختلف نیاز داشت تا 6 سال زمان و تقریباً 200 میلیون دلار هزینه کنند. خط داستانی این بازی 1600 ساعت طول می کشد که هنوز صدها ساعت دیگر نیز باید انجام شود. نزدیک به یک هزار بازیگر دیالوگ های خود را برای چهار هزار کاراکتر به سه زبان مختلف ضبط کرده اند.

جنگ ستارگان: جمهوری قدیمی (بودجه 200 میلیون دلار)

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها