حل مشکل قطع و وصل شدن و پریدن آنتن گوشی

0
17397
حل مشکل قطع و وصل شدن و پریدن آنتن گوشی

مشکلات آنتن دهی و قطع و وصل و پریدن آنتی گوشی ممکن است برای هر کاربری پیش آمده باشد. میزانی از این مشکلات به گردن اپراتورهاست و بخشی از آن را می توانید از طریق گوشی خود رفع کنید. در زیر راهنمای حل مشکل پریدن آنتن گوشی را بررسی خواهیم کرد.

علت پریدن آنتن گوشی چیست؟

آنتن دهی یکی از اصولی است که بسیاری از شرکت های تولید کننده موبایل به آن توجه می کنند و از آنتن های قوی برای این کار استفاده می کنند تا کاربر کمتر با مشکل انتن دهی مواجه شود. علت پرش آنتن گوشی می تواند سوئیچ بین شبکه های موبایلی مختلف شبکه های 4G، 3G و LTE باشد.

این مسئله خصوصا در هنگام مسافرت به شهرهای دیگر اتفاق می افتد و لازم است که گوشی خود را ری استارت کنید تا از دکل های همان شهر انتن بگیرد. همچنین پیشنهاد می کنیم در قسمت تنظیمات شبکه موبایل گوشی  روی Wireless and networks سپس more و سپس mobile networks بزنید. ( در گوشی های آیفون از Setting  Cellular data را بزنید و فعال بودن ENABLE 4G را بردارید).

به این ترتیب حالت شبکه (Network Mode) موبایل خود را بر روی GSM only که به عنوان شبکه 2G نیز شناخته می شود یا WCDMA  قرار دهید. علت پرش آنتن گوشی همچنین می تواند از برخی برنامه های مخرب نصب شده روی گوشی باشد که باعث ایجاد اختلال در سیگنالهای رادیویی می شوند.

علت پریدن آنتن گوشی چیست؟

روش های رفع مشکل قطع و وصل شدن آنتن گوشی

با این حال گاهی این مشکل پیش می آید که برای رفع آن نیاز است اقدامات زیر را انجام دهید.

روش های رفع مشکل قطع و وصل شدن آنتن گوشی

گوشی را ری استارت کنید

ابتدا هنگامی که آنتن گوشی تان پرید و به هیچ صراطی مستقیم نبود، گوشی را یک بار ری استارت یا خاموش و روشن کنید تا مشکل برطرف شود.  معمولا در این حالت مشکل برطرف می شود اما اگر برطرف نشد مراحل دیگر را نیز امتحان کنید.

گوشی را ری استارت کنید

حالت پرواز

در گوشی های دو سیمکارته گاهی مشکلی به وجود می آید که طی ان آنتن یکی از سیمکارت ها می پرد در حالی که دیگری آنتن دارد. برای این کار چند دقیقه حالت هواپیما یا Flight mode خود را فعال کنید. چند ثانیه منتظر بمانید و مجددا حالت پرواز را خاموش کنید. معمولا در این حالت آنتن برمیگردد.

حالت پرواز

اپراتور را به صورت دستی تنظیم کنید

مشکل آنتن نداشتن در گوشی ها را می توانید با انتخاب اپراتور شبکه تلفن همراه به صورت دستی نیز برطرف شود. برای اینکار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به settings یا همان تنظیمات گوشی بروید.
  • More را بزنید.
  • Mobile networks را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.
  • حال Network operators یا Service providers را انتخاب کرده.
  • و بعد با ضربه زدن روی Search networks و یا در برخی از گوشی ها Search manually منتظر بمانید تا گوشی شما تمام اپراتورهای موجود شبکه تلفن همراه را نمایش دهد.

اپراتور را به صورت دستی تنظیم کنید

  • در نهایت اپراتور شبکه تلفن همراه خود را انتخاب کنید.

چیپ سیمکارت را بررسی کنید

گاهی اوقات پیش می‌آید بدون آنکه ضربه‌ای به گوشی وارد شود آنتن تلفن همراه شما بپرد. در این مرحله ابتدا چپپ سیم کارت گوشی خود را بررسی کنید زیرا ممکن است به علت های گوناگون مثل فرسوده شدن،کارایی خود را از دست داده  و مانند گذشته سیم کارت به درستی در آن قرار نگیرد. در برخی اوقات با قرار دادن جسم خارجی مثل کاغذ یا دستمال کاغذی در پشت سیم کارت از تکان خوردن و قرار گیری نادرست جلوگیری می‌شود.

چیپ سیمکارت را بررسی کنید

سیمکارت را تعویض کنید

گاهی اوقات سیمکارت های قدیمی شده خوب آنتن نمی دهند و معمولا اپراتورها پیشنهاد می کنند که هر چند سال سیمکارت های خود را تعویض کنند. افرادی هم که زیاد سیمکارت خود را در گوشی انداخته و خارج می کنند نیز ممکن است موجب ایجاد خط و خش روی سیمکارت خود می شوند. این دسته افراد نیز بهتر است سیمکارت خود را تعویض کنند یا اینکه آن را روی گوشی دیگر امتحان برای داشتن آنتن دهی بررسی کنند.

سیمکارت را تعویض کنید

بازگشت به تنظیمات کارخانه

گاهی اوقات نیز به هم خوردن تنظیمات گوشی موجب می شود که انتن مدام می پرد و راهی برای درست شدن آن نیست. در این حالت بهتر است ریست فکتوری یا تنظیمات کارخانه را امتحان کنید.

بازگشت به تنظیمات کارخانه

در اوردن قاب و تغییر لوکیشن

از جمله موارد دیگری که برای آنتن دهی بیشتر به کاربران توصیه می شود درآوردن قاب یا کیس محافظ دور گوشی است که می تواند میزان آنتن دهی را بیشتر کند. همچنین اگر نقاطی در خانه شما وجود دارند که در آنجا انتن نمی دهد، بهتر است گوشی را به نقاطی دیگر برده و یا آن را جلوی یک پنجره باز امتحان کنید تا ببینید آنتن برمی گردد یا خیر. همچنین از قرار دادن گوشی در کنار اجسام آلومینیومی نیز خودداری کند، این اجسام می توانند روی کیفیت انتن دهی تاثیر گذاشته یا موجب شوند که انتن گوشی مدام بپرد. با در نظر گرفتن موارد بالا می تواند مشکل پریدن انتن گوشی را حل کنید.

در اوردن قاب و تغییر لوکیشن

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها