پرینت با مرورگر Firefox و تنظیمات مهم آن

0
2633

مرورگر Firefox  یکی از قدرتمند ترین مرورگر های ویندوز محسوب می شود و قابلیت های بسیار زیادی در اختیار شما قرار می دهد، در بخش پرینت گرفتن این مرورگر نیز ویژگی های بسیار زیادی وجود دارد و می توانید با استفاده از تتظیماتی که در اختیار شما قرار می گیرد آن ها را شخصی سازی کنید. در این بخش قصد داریم به بررسی و آموزش پرینت با مرورگر Firefox و تنظیمات مهم آن بپردازیم.

نحوه پرینت در مرورگر فایرفاکس

  • در گام نخست قصد داریم به بررسی نحوه پرینت در مرورگر فایرفاکس بپردازیم. از این رو باید مراحل زیر را انجام دهید.
  • روی گزینه سه خط در مرورگر فایرفاکس خود کلیک کنید و گزینه Print را انتخاب کنید. حال پیش نمایش بخشی که قصد دارید پرینت بگیرید را مشاهده خواهید کرد.

نحوه پرینت در مرورگر فایرفاکس

  • در بخش پیش نمایش اطمینان پیدا کنید مقیاس صفحه نمایش روی Shrink To Fit تنظیم شده است.
  • اطمینان پیدا کنید که جهت گیری Portrait نیز تنظیم شده است.

صفحه نمایش روی Shrink To Fit تنظیم شده است

  • روی گزینه Page Setup کلیک کنید و در این بخش صفحه ای در اختیار شما قرار می گیرد.
  • در این بخش باید روی Margins & Header/Footer کلیک کنید.
  • در بخش Margins یا همان حاشیه ای اطمینان حاصل کنید که حاشیه های صفحه نمایش به درستی تنظیم شده است( تنظیم پیشفرض 12.7 میلی متر یا 0.5 اینچ است)
  • برای بستن پنجره Page Setup و بازگشت به پنجره Print Preview ، روی OK کلیک کنید.

پنجره Page Setup و بازگشت به پنجره Print Preview ، روی OK کلیک کنید.

  • در پنجره Print Preview بر روی Print کلیک کنید، حال پنجره پرینت ظاهر می شود.
  • اطمینان حاصل کنید که چاپگر مورد نظر در قسمت Name نشان داده شده است.

ر قسمت Name نشان داده شده است.

در حالت کلی زمانی که شما اطمینان دارید که تنظیمات پرینتر تغییر نکرده است می توانید روی گزینه پرینت کلیک کنید و صفحه مورد نظر را پرینت بگیرید. با این وجود در نظر داشته باشید که گاهی نیاز است که برخی از بخش های یاد شده را در بخش بالا تغییر دهید و در این بخش به بررسی آن ها می پردازیم.

آموزش تنظیمات پرینتر در مرورگر فایرفاکس

تصور کنید که قصد داریم برخی از تنظیمات پرینتر خود را تغییر دهید از این رو باید وارد پنجره Print شوید و گزینه Properties را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه می توانید اندازه کاغذ و برخی از قابلیت ها را تغییر دهید.

در بخش پرینت Print range وجود دارد و در این بخش می توانید انتخاب کنید که کدام صفحه از بخشی که در اختیار شما قرار می گیرد را انتخاب کنید. به صورت پیش فرض تمام صفحات پرینت گرفته می شود و با انتخاب گزینه ی دیگر که Pages نام دارد می توانید صفحه های مورد نیاز خود را انتخاب کنید. گزینه دیگری که در اختیار شما قرار می گیرد زمانی است که بخش های هایلات را می توانید پرینت کنید و از این رو باید گزینه Selection را انتخاب کنید.

گزینه ی دیگری که در اختیار شما قرار دارد Copies است که می توانید انتخاب کنید که چند سری از مطلب مورد نظر خود کپی گرفته شود.

بخش دیگری که در این بخش قصد داریم تنظیمات آن را مرور کنیم در مورد Print Frames است. این بخش گاهی اوقات در اختیار شما خواهد بود و در واقع زمانی که صفحه وب مورد نظر شما دارای فریم باشد این بخش فعال می شود و می توانید بر اساس نیاز خود آن را انتخاب کنید.در این بخش می توانید انتخاب کنید که از چه بخشی پرینت گرفته شود، با استفاده از این ویژگی که در برخی از وب سایت ها مشاهده می شود می توانید هر فریم را در صفحه ای جداگانه پرینت بگیرید یا فریمی که روی آن کلیک کرده اید را پرینت کنید.

آموزش تنظیمات پرینتر در مرورگر فایرفاکس

در کنار موارد یاد شده تنظیمات دیگری نیز وجود دارد که می توانید در صورت تمایل آن ها را بررسی کنید، با این وجود اگر به هر دیلیل تنظیماتی که انجام داده اید اگر قصد دارید مرورگر خود را ریست کنید باید وارد موزیلا شده و در بخش آدرس بار about:config را تایپ کنید.

در بخش آدرس بار about:config را تایپ کنید.

حال گزینه I accept the risk! را انتخاب کنید و وارد بخش جدیدی شوید.در این بخش print_printer را انتخاب کنید و روی این بخش راست کلیک کرده و گزینه ریست را انتخاب کنید.حال باید روی سه خط کلیک کرده و گزینه Exit را انتخاب کنید.

 

در این بخش print_printer را انتخاب کنید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها