پیش نمایش جدید ویندوز 10 حاوی چه تغییراتی است؟

0
635
ویندوز 10

مایکروسافت پیش نمایش جدیدی از ویندوز 10 با قابلیت های فایل اکسپلورر، منوی Start، کیبورد، نوت پد و بهبود تنظیمات منتشر کرد.

این پیش نمایش شامل چه تغییراتی است؟

امروز مایکروسافت یک پیش نمایش جدید از ویندوز 10 را با ویژگی های جدید عرضه کرد. این ویژگی های عبارتند از بهبودهایی در اپلیکیشن های پیش فرض، نحوه ورود به سیستم، فایل اکسپلورر، Start، صفحه کلید، کنسول، بخش نوت پد یا دفترچه یادداشت، Narrator، قابلیت دسترسی، Setup، Snip & sketch و و بهبود نوار بازی ها است که در نیمه اول سال آینده وارد بازار می شود.

به روز رسانی های اخیر ویندوز 10 چه بوده است؟

ویندوز 10 به عنوان یک سوریس در حال گسترش است، به این معنی که ویژگی های جدیدی را به صورت منظم ارائه می کند. مایکروسافت تا کنون 6 به روز رسانی مهم و با اهمیت را منتشر کرده است که عبارت است از: به روز رسانی نوامبر، به روز رسانی سالگرد ویندوز 10، به روز رسانی سازندگان، به روز رسانی پاییز برای سازندگان، به روز رسانی ماه آوریل و به روز رسانی اکتبر 2018 که دو ماه پیش منتشر شد و برای تعدادی از کاربران نیز مشکلاتی را به وجود آورد که به سرعت آن را رفع کرد. در حالی که در پیش نمایش بیلد 18272 صفحه ورود ساده سازی شده بود، در این پیش نمایش گزینه هایی به آن افزوده شده است. اکنون شما می توانید یک کلید امنیتی مستقیم روی بخش تنظیمات خود بگذارید.

تغییر آیکون

تغییرات قسمت مدیریت فایل ویندوز

فقط ایکون های افیس نیستند که تغییر می کنند، بلکه مایکروسافت در این به روز رسانی آیکون های مختلف ویندوز 10 را بازطراحی می کند. آیکون File Explorer اولین آیکونی است که تغییر می کند و این تغییر به معنای بهتر شدن از نظر دریافت تم نوری روشن است که شرکت در حال طراحی آن است. اما تغییر آیکون تنها تغییر File explorer نیست، بلکه پوشه downloads نیز مرتب سازی شده تا به طور پیش فرضت جدیدترین فایل های دانلود شده را در بالا نشان دهد.

تغییرات نوت پد در این به روز رسانی

نوت پد در ستون نوار وضعیت دارای ستونی خواهد شد که نشان دهنده رمزگذاری سند و گزینه ای برای ذخیره فایل ها در یونیکد بدون علامت Byte Order است. همچنین کلیدهای میانبر جدیدی برای این برنامه تعریف شده است، برای مثال با فشردن Ctrl+Shift+S می توانید پنجره ذخیره سازی یا همان Save as را باز کنید. نوت پد با کمک این به روز رسانی می تواند فایل هایی با مسیر طولانی تر از 260 کاراکتر را باز کند.

ویندوز 10

تغییرات منوی Start و ظاهر ویندوز

اکنون می توانید گروه ها و فولدرها را در منوی استارت unpin کرده و یک ورودی جدید متنی بسازید. این ویژگی ها به تدریج طی چند هفته از طریق آپدیت وارد ویندوز شده، اما در حال حاضر برای تست موجود است. طراحی ظاهر ویندوز 10 نیز با ویژگی های جدید به روز می شود. لوگوی مایکروسافت، لینک پشتیبانی و لینک حقوقی نیز از گوشه پایین سمت چپ برداشته شده اما در قسمتی دیگر از صفحه حضور خواهند داشت.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها