چرا باید در هواپیما موبایل را خاموش کنیم؟

0
479

همیشه در زمان پرواز هواپیما باید گوشی های موبایل خاموش باشند و علت آن ایجاد ایجاد اختلال در سیگنال هواپیما در صورت روشن بودن موبایل اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، در زمان پرواز هواپیما مسافران ملزم به خاموش کردن موبایل خود هستند. چرایی این الزام همیشه برای همه مسافران سوال بوده و حالا این سوال جواب داده شده است.

چرا باید هنگام پرواز هواپیما گوشی موبایل را خاموش کنیم؟

گفت:‌هواپیماها با سیگنال دیجیتال کار می‌کند و اگر تلفن همراه روشن باشد ممکن است این سیگنال تلفن همراه با سیستم‌های ناوبری هم فرکانس شود و آنها را دچار اختلال کند و خلبان به اشتباه بیفتد. این اختلال تجربه شده است البته محل استقرار مسافر و میزان نزدیکی وی به منابع سیگنال در زمانی که تلفن همراه روشن است نیز مؤثر است.

پیش از این هم اعلام شده بود که طبق تحقیقات و بررسی‌ها در ارتفاع بالاتر از ۱۰ هزار پایی سیگنال‌های تلفن همراه به چندین ایستگاه برخورد می‌کنند. آنها پس از برخورد تقویت می‌شوند و در نهایت سیگنال‌های قوی‌تر می‌فرستند. البته باید بگوئیم تا به امروز هرگز موردی نبوده که روشن بودن تلفن همراه باعث سقوط هواپیمایی شود. در واقع مسئله اصلی تداخل امواج به هواپیما و مشکل در کار خلبان در لحظات بحرانی و حساس است. اما با پیشرفت‌های اخیر صنعت هوانوردی، این مسئله دیگر اهمیت چندانی ندارد؛ چراکه از سال ۲۰۱۴ اداره ایمنیپروازها اعلام کرد که وسایل الکترونیکی داخل هواپیما هیچ مشکلی ایجاد  نمی‌کنند ولی وظیفه اثبات این عدم وجود ریسک به عهده شرکت‌های هوایی قرار داده شده است.

تا چه زمانی باید هنگام پرواز، موبایل را خاموش کنیم؟

قانون عدم استفاده از تلفن همراه در هواپیما ۲۰ سال پیش در تمام دنیا گذاشته شد، ولی ابزارآلات جدید امکان تداخل امواج را مرتفع کرده‌اند.
برای بسیاری از ما سئوالات زیادی به وجود می‌آید، اما در نهایت اینکه چه زمانی می‌رسد که بتوانیم از تلفن همراه در هواپیما استفاده کنیم، بستگی به تصمیم خطوط هوایی دارد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها