چرا سایت های دانلود فیلم و سریال فیلتر شدند؟

0
1182

وبسایت های دانلود فیلم وسریال اخیرا به دستور دادستان کل کشور فیلتر شدند و حالا معاون دادستانی علت این اقدام را توضیح داده است.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، طبق اعلام معاون دادستان کل کشور، عدم اعمال پالایش نسبت به ترافیک داخلی و اعمال نشدن نظارت بر شرکت‌های میزبانی دلیل اصلی فیلترینگ این وبسایت ها بوده و در صورت گرفتن مجوز، امکان فعالیت این سایت ها وجود دارد.

این مقام مسئول معتقد است که اعمال پالایش در این وبسایت ها بر عهده وزارت ارتباطات به خصوص شرکت ارتباطات زیرساخت بوده که این اقدام را انجام نداده است.

در همان زمان و بعد از فیلتر شدن این وبسایت ها وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر این‌که در موضوع فیلترینگ اختیاری ندارد، اعلام کرد که دستور دادستانی به ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی وب علت بسته شدن سایت‌های دانلود فیلم است.

وزیر ارتباطات همچنین گفت که فردا همه این سایت‌ها سرورهایشان را از ایران بیرون می‌برند و راه می‌اندازند و دوباره بازار مافیای فیلترشکن رونق می‌گیرد.

او در اعتراضی تلویحی نسبت به این اقدام دادستانی تاکید کرد که خیلی از کشورها با مشکل عدم رعایت کپی رایت مواجه هستند و شیوه‌های بهتری برای مدیریت این مشکل دارند. البته ما برای اصلاح امور، درخواست یک استفساریه داده‌ایم در مورد لایحه؛ چون اصلاح قانون جرایم رایانه‌ای که اکنون بخشی از قانون مجازات اسلامی است.

طبق گفته آذری جهرمی بدون تایید دستگاه قضایی حتی در صورت تصویب در مجلس، از سوی شورای نگهبان رد خواهد شد.

همچنین این اظهارات معاون دادستان کل کشور در حالی است که پس از فیلتر شدن این وبسایت ها، برخی از مدیران این سایت‌ها اعلام کردند دلیل اصلی این موضوع، به شکایت سرویس‌های VOD مثل نماوا و فیلیمو برمی‌گردد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها