چهارمين نمايشگاه بازی‌های رايانه‌ای امسال برگزار خواهد شد

0
225

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، چهارمین دوره نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران با اعمال تغییراتی نسبت به دوره‌های پیشین، پس از 6 سال با هدف همگرایی زیست‌بوم بازی‌های رایانه‌ای کشور، برگزار می‌شود.

بازی‌های رایانه‌ای با مخاطب 28 میلیون نفری در ایران و 2.3 میلیارد نفری در سراسر دنیا یکی از محبوب‌ترین رسانه‌ها است. تولیدات رسانه‌ای این صنعت بسیاری از رکوردهای فروش را جابجا کرده و بیشترین رشد بازار را در مقایسه با سایر صنایع رسانه‌ای داشته است.
وجود تعداد کثیری از تیم‌ها یا شرکت‌های بازی‌سازی کوچک و تولید بازی‌های موبایلی ایرانی پرطرفدار و پردرآمد، نویدبخش ظهور صنعتی جوان و پویا در اکوسیستم نوآوری کشور است. پتانسیل‌ این صنعت در حوزه اشتغال‌ و صادرات می‌تواند آن را به یکی از مسیرهای جایگزین درآمدهای نفتی تبدیل کرده و به تقویت اقتصاد غیرنفتی کمک کند.
چهارمین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران با هدف همسو و همگرا کردن زیست‌بوم بازی‌های رایانه‌ای کشور و فعال‌سازی ظرفیت‌های اشاره شده، امسال پس از ۶ سال وقفه برگزار خواهد شد. اگرچه این نمایشگاه برای بازدید عموم طراحی شده و در دوره‌های قبل نیز یکی از پربازدیدترین نمایشگاه‌های کشور بوده اما برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته که در خلال برگزاری این رویداد بزرگ، بازیگران کلیدی اين صنعت نیز با یکدیگر در ارتباط و تعامل قرار گرفته و همکاری‌های فی‌ما‌بین بیش از گذشته شکل بگیرد و موجب هم‌افزایی در این عرصه شود.
این نمایشگاه، فرصتی برای ارائه و معرفی آخرین دستاوردها و تولیدات داخلی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای است. همچنین بخش‌هایی برای سرگرم‌سازی و مفرح کردن فضای نمایشگاه در نظر گرفته شده تا بازدیدکنندگان علاوه بر گذراندن اوقاتی خوش با جدیدترین سخت‌افزارها و فناوری‌های این حوزه آشنا شده و آن را تجربه کنند.
شایان ذکر است این رویداد، تمرکز خاصی بر خانواده‌ها و کودکان به عنوان هسته اصلی متاثر از بازی‌های رایانه‌ای به عنوان یک رسانه خواهد داشت و دو مقوله «سواد بازی‌های رایانه‌ای» و «بازی‌های جدی» نیز با همین هدف فرهنگی، در این رویداد بزرگ مورد توجه قرار خواهند گرفت.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها