چه تغییراتی را در مک بوک پرو ۲۰۱۸ شاهد هستیم؟

0
473

کالاسودا – اپل با یک تغییر ساختار اساسی به طراحی مجدد لپ تاپهای خود پرداخته تا به انتقاد هواداران برای راضی کردن آن گوش کرده باشد. اما دقیقا چه چیزی تغییر کرده است؟

مک بوک پرو جدید دارای ۱۵ اینچ صفحه نمایش با پردازنده Core i9، ۳۲ گیگابایت رم و دیگر ویژگی های سطح بالاست. از لحاظ سبک این نسخه نسخه ۲۰۱۸ تفاوت چندانی با مک بوک پرو ۲۰۱۷ نداشته است. در واقع ابعاد، بدنه الومینیومی و اختیارات رنگی تقریبا مشابه مدل سال های گذشته است.

صفحه نمایش IPS همان است با رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ و حداکثر ۵۰۰ نیت روشنایی. تنها چیزی که نسبت به سال گذشته تغییر کرده این است که در حال حاضر با فناوری Ture Tone  اپل سازگار است که رنگ صفحه نمایش شما را بر اساس نور محیط اتاق تغییر می دهد.

در زیر صفحه کلید، پد لمسی بزرگی وجود دارد که به شما امکان می دهد که از سطوح مختلف فشار برای انجام اقدامات مختلف می توان استفاده کرد. ترک ‌پد بسیار بزرگ مک‌بوک پرو در پایین خودنمایی می‌ کند که نسبت به نمونه‌ ی قبلی ۴۶ درصد بزرگ ‌تر شده و بخش قابل توجهی از محل استراحت دست روی پایه‌ ی لپ‌تاپ را به‌ خود اختصاص داده است.

اپل در نسل چهارم مک‌بوک پرو استراتژی کاملا متفاوتی در پیش گرفته است و دیگر در آن خبری از پورت شارژ آشنای MagSafe، درگاه کارت حافظه‌ی اس‌دی، خروجی HDMI و پورت USB 3.0‌ نیست، در عوض همانطور که در بالا ذکر شد پورت‌ های یاد شده را تنها با دو پورت USB نوع C با پشتیبانی از تاندربولت ۳ (مدل با تاچ‌بار مک‌بوک پرو از چهار پورت USB نوع C بهره می‌برد) جایگزین کرده ‌اند که لبه‌ ی سمت چپ لپ‌تاپ از آن‌ها میزبانی می‌ کند. خوشبختانه جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون جزو حذف ‌شده‌ ها نیست و در لبه ‌ی سمت راست قرار دارد.

 اطراف صفحه کلید، بلندگوهای استریو قرار دارند. بالای صفحه نمایش یک وب کم ۷۲۰ پیکسلی وجود دارد. دو پورت Thunderbolt3  یو اس بی سی در دو طرف دستگاه وجود دارد و در مجموع چهار پورت را می توان برای شارژ، Thunderbolt و Displayport مورد استفاده قرار دارد.

همچنین از جمله‌ ی مهم ‌ترین قابلیت ‌هایی که مک‌ اواس به این لپ تاپ اضافه می‌ کند، می‌ توان به مواردی همچون یکپارچگی با سیری، الگوریتم یادگیری عمیق اپلیکیشن Photos برای شناسایی چهره‌ها، مکان ‌ها و اشیاء، باز طراحی اپلیکیشن اپل موزیک ، امکان نمایش محتوای ویدیویی و وب در داخل اپلیکیشن Messages، قابلیت بازگشایی خودکار قفل یا (Auto Unlock) برای کاربران اپل واچ و … اشاره کرد.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید