چگونه آیفون ریفربیشد را تشخیص دهیم

0
589
چگونه آیفون ریفربیشد را تشخیص دهیم

وقتی قصد خرید آیفون را دارید باید مراقب باشید؛ برخی از آیفون‌ها آکبند نیستند؛ اما به‌عنوان گوشی نو و آکبند به فروش می‌رسند که به این نوع گوشی‌ها، ریفربیشد می‌گویند. در این میان تعدادی از فروشنده‌ها سعی می‌کنند آیفون ریفربیشد را به‌عنوان آیفون آکبند به فروش برسانند؛ در این راستا تشخیص آیفون ریفربیشد از آیفون آکبند بسیار مهم است. ما می‌توانیم با استفاده از چند نکته کاربردی آیفون ریفربیشد را تشخیص دهیم.

آیفون ریفربیشد چیست؟

آیفون ریفربیشد Refurbished یک گوشی است که به دلیل مشکلاتی که داشته یک بار باز و تعمیر شده و دوباره توسط اپل به فروش رسیده است. درواقع این گوشی‌های آیفون به دلایل زیادی توسط کاربران به شرکت اپل بازگردانده شده‌اند؛ اما مهندسان شرکت اپل بعد از بررسی و تعمیر، این گوشی‌ها را به‌عنوان گوشی ریفربیش شده و با قیمت پایین‌تر به فروش می‌رسانند.

بسیاری از فروشنده‌های سودجو سعی می‌کنند آیفون بازسازی شده را به‌عنوان آیفون آکبند و بدون تعمیر به کاربران بفروشند و از این طریق سود زیادی را به دست بیاورند؛ به همین دلیل تشخیص یک آیفون آکبند از یک آیفون ریفربیشد بسیار اهمیت دارد. البته این آیفون‌ها عملکرد بدی ندارند؛ تجهیزات جدید در آن‌ها به کار گرفته شده و مهندسان اپل سعی کرده‌اند تمام مشکلات آن را حل کنند. بااین‌حال مراقب باشید آیفون ریفربیشد را به قیمت یک آیفون آکبند نخرید.

آیفون ریفربیشد چیست؟

 مشکلات آیفون ریفربیشد

  • آیفون ریفربیشد دارای قطعات اصلی نیست و در آن‌ها از قطعات جایگزین استفاده‌شده است که ممکن است طول عمر کمتری داشته باشند.
  • اگرچه آیفون ریفربیشد با قطعات جدید تعمیر می‌شوند؛ شما نمی‌توانید صد در صد مطمئن باشید هیچ مشکلی ندارند.
  • ضمانت آیفون ریفربیشد ممکن است منقضی شده باشد و یا تمام ضمانت یک گوشی سالم را پوشش ندهد.
  • این آیفون‌ها ممکن است حاوی اطلاعات صاحب قبلی خود باشند.

نحوه تشخیص آیفون ریفربیشد

  1. به اطلاعات روی جعبه و گوشی دقت کنید.

آیفون ریفربیشد یا بدون جعبه است و یا جعبه آن دارای شماره سریال گوشی نیست. بنابراین اگر بر روی جعبه شماره سریال گوشی درج شده که با سریال روی گوشی تطابق دارد؛ این گوشی به‌احتمال زیاد آکبند است.

به اطلاعات روی جعبه و گوشی دقت کنید.

  1. شماره مدل گوشی را بررسی کنید.

راه دیگر برای تشخیص آیفون ریفربیشد از آیفون‌های آکبند شماره مدل در تنظیمات گوشی است. از روش زیر می‌توانید به این اطلاعات دست پیدا کنید.

بخش تنظیمات در iPhone باز کنید و به بخش General> About> Model بروید.

شماره مدل گوشی را بررسی کنید.

 

اولین حرف نشان داده شده در سمت راست Model را بررسی کنید.

  • اگر حرف اول “M” باشد، آیفون شما آکبند است
  • اگر حرف اول “N” باشد، آیفون شما ریفربیشد است.
  • حرف F به معنای آیفون ریفربیش شده توسط یکی از اپراتورهای موبایل و یا یک شرکت شخص ثالث است.
  • حرف P  آیفون شخصی‌سازی‌شده را نشان می‌دهد.

    3.  شماره سریال

می‌توانید شماره سریال آیفون خود را در وب‌سایت Check Coverage اپل بررسی کنید؛ تا متوجه شوید که آیا آیفون ریفربیشد است یا خیر؟ برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

    3.  شماره سریال

مرحله 1: تنظیمات را در iPhone باز کنید و به بخش General > About > Serial Number بروید.

تنظیمات را در iPhone باز کنید و به بخش General > About > Serial Number بروید

مرحله 2 : شماره سریال را بردارید؛ سپس به وب‌سایت Check Coverage اپل مراجعه کرده و شماره سریال را در آن تایپ کنید و گزینه Continue  را انتخاب کنید.

مرحله 3: اگر تلفن قبلاً فعال شده است، احتمالاً این دستگاه ریفربیشد است یا حداقل نو نیست. اگر گوشی فعال نشده باشد و این پیام را مشاهده کرده‌اید («This phone has not been activated) بی‌شک، آیفون شما آکبند است.

(«This phone has not been activated) بی‌شک، آیفون شما آکبند است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها