چگونه سیستم کروم بوک خود را ایمن سازیم؟

0
362
سیستم کروم بوک

امروز در این مقاله قصد داریم تا به شما روش هایی برای ایمن سازی سیستم کروم بوک به شما آموزش دهیم که می تواند برای شما دوستان جالب توجه و عالی باشد.

چگونه سیستم کروم بوک خود را ایمن سازیم

کروم بوک دارای لایه های امنیتی فوق العاده ای است و به خوبی می تواند از اطلاعات شما حفاظت کند و وقتی هم که صحبت از پورت های USB می شود باید بگوییم که این سیستم دارای یک بخش حفاظتی USB است. یکی از مواردی که باعث می شود تا سیستم کروم بوک با اخلال های امنیتی مواجه شود بخش USB آن است که باید بیش از هر بخش دیگری به آن توجه شود. برای اینکه بتوانید سیستم کروم بوک خود را ایمن تر سازید ، قصد داریم روش هایی را به شما دوستان معرفی کنیم که می تواند جالب توجه و کاربردی باشد:

1- حالت مهمان

اگر شما قصد دارید که سیستم کروم بوک خود را به صورت اشتراکی با دوستان یا همکاران خود استفاده کنید ، بهتر است که یک حالت مهمان برای این دستگاه تعریف کنید. این موضوع به شما کمک می کند تا فرد مورد نظر بدون دسترسی به اکانت گوگل شما از سیستم استفاده کند. این کار نه تنها باعث می شوند تا اطلاعات شما حفظ شود ، بلکه می تواند به این موضوع هم کمک کند تا تنظیماتی از سیستم شما تغییر نکند. تاریخچه مرورگر ، کوکی ها و نشان های کاربر مهمان بعد از خروج وی از سیستم پاک خواهد شد و سیستم به حال اول خود باز خواهد گشت.

حالت مهمان اصولا به صورت پیش فرض فعال می شود اما برای اینکه از این موضوع مطمئن شوید بهتر است که به بخش تنظیمات و بعد در بخش People رفته و روی گزینه Manage other people کلیک کرده و در آنها گزینه Enable Guest browsing را فعال می کنید.

برای این که بتوانید این حالت را فعال کنید از اکانت خود بیرون آمده و بعد روی گزینه Browse as Guest کلیک می کنید.سیستم کروم بوک

2- حالت قفل صفحه در زمان خاموش شدن صفحه نمایش

اصولا شما درب سیستم را زمانی که سیستم خاموش شود می بندید. برای استفاده دوباره از آن هم درب را باز می کنید تا صفحه نمایش روشن شود. این قطعا راحت ترین کار برای این موضوع محسوب می شود. ولی یک راه دیگر هم برای این موضوع وجود دارد تا سیستم شما به صورت اتوماتیک قفل و خاموش شود.

برای این کار باید به بخش Setting رفته و بعد روی گزینه Screen lock and sign-in کلیک کنید. سپس رمز عبور موردنظر خود را تایپ کرده و گزینه Show lock screen when waking from sleep را فعال می کنید. اگر شما رمز عبوری طولانی را انتخاب کرده اید بهتر است که یک راهنما هم برای خود تعیین کنید که در آینده برای وارد کردن رمز عبور با مشکل مواجه نشوید.

امیدواریم از این ترفندها لذت برده باشید ، قطعا با استفاده از این ترفندها می توانید تا حد زیادی از امنیت سیستم کروم بوک خود اطمینان حاصل کنید.سیستم کروم بوک

شما دوستان می توانید نظرات خود را با ما در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها