آموزش تبدیل ویدئو های MKV به MP4 به صورت ساده

0
1107
آموزش تبدیل ویدئو های MKV به MP4 به صورت ساده

تبدیل ویدئو های MKV به MP4 یکی از چالش برانگیز تزین مواردی است که تمام کاربرن سیستم عامل های ویندوز و گوشی های هوشمند با آن رو به رو هستند. این فرمت قابلیت های بسیار خوبی دارد اما روی بسیاری از سیستم های صوتی و تصویری قابل اجرا نیستند و گاهی نیاز است که به تبدیل فرمت بپردازیم. در این بخش قصد داریم به آموزش تبدیل ویدئو های MKV به MP4 به صورت بپردازیم.

تبدیل ویدئوهای MKV به MP4برای سیستم عامل ویندوز

یکی از ساده ترین روش ها برای تبدیل ویدئوهای MKV به MP4برای سیستم عامل ویندوز از طریق نرم افزار VLC است. این نرم افزار یکی از مشهور ترین ابزار های موجود در ویندوز به شمار می رود.

در مرحله اول پس از نصب نرم افزار آن را اجرا کرده و وارد نرم افزار شوید. در این نرم افزار قابلیت های بسیار زیادی وجود دارد که می توانید در صورت نیاز از آن ها استفاده کنید.

پس از ورود به نرم افزار نیاز دارید که روی گزینه Media کلیک کرده و در این بخش گزینه Convert/Save را انتخاب کنید.

در این مرحله می توانید ویدئو MKV خود را انتخاب کنید که قصد دارید فرمت آن را تغییر دهید. از این رو باید روی گزینه Add کلیک کرده و فایل مورد نظر خود را در نوار ابزار ایجاد شده انتخاب کنید. پس از انتخاب فایل ورودی گزینه Convert/save را انتخاب می کنید.

در بخش بعد نیاز دارید که فرمت مورد نظر و خروجی خود را انتخاب کنید. بر اساس مطالب یاد شده در این بخش قصد داریم به آموزش تبدیل ویدئو های MKV به MP4 بپردازیم، در نتیجه فرمت (H.264 + Mp3 ( MP4 انتخاب می کنیم. حال تمام موارد برای آغاز تبدیل فرمت مهیا است.

در انتها نیاز است که مقصد نهایی فایل را انتخاب کنید و سپس گزینه استارت را انتخاب می کنیم. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که زمان تبدیل فایل به مسائل مختلفی مربوط است. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که پس از تبدیل فرمت می توانید فایل MKV را در صورت عدم نیاز حذف کنید.تبدیل ویدئوهای MKV به MP4برای سیستم عامل ویندوز

آموزش تبدیل ویدئو های MKV به MP4 برای گوشی های اندروید

با استفاده از گوشی هوشمند اندرویدی نیز می توان به تبدیل فرمت مورد نیاز پرداخت. استفاده از این نرم افزار بسیار ساده است و می توان به راحتی این تبدیل فرمت را انجام داد.

لینک دانلود نرم افزار تبدیل ویدئو های MKV به MP4 برای گوشی های اندروید

نرم افزار تبدیل فرمت اندرویدی حجمی در حدود 9 مگابایت دارد و به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد. این نرم افزار بیش از 100 هزار بار در استور رسمی گوگل دریافت شده و توانسته مورد تایید کاربران قرار گیرد.

این نرم افزار قابلیت های بسیار جالبی دارد که می توانید به صورت گروهی به تبدیل ویدئو های MKV به MP4 بپردازید، آموزش تبدیل ویدئو های MKV به MP4 با استفاده از این ابزار را می توان ساده ترین روش ممکن دانست.

با استفاده از این نرم افزار می توانید فایل مورد نظر را پیدا کرده و خروجی خود را نیز انتخاب کنید. این نرم افزار در بخش تنظیمات قابلیت های بسیار زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد و در حالت عادی تمام آن ها به صورت اتوماتیک قرار دارند که در صورت نیاز می تواند به شخصی سازی آن ها پرداخت.آموزش تبدیل ویدئو های MKV به MP4 برای گوشی های اندروید

در بخش دیگر این نرم افزار نیز بخشی وجود دارد که می توانید به مشاهده تمام فایل هایی که به فرمت MP4 تبدیل کرده اید را مشاهده کنید.توجه داشته باشید که در این میان ممکن است تبدیل فرمت مورد نیاز شما زمان ببرد و این موضوع به حجم دستگاه شما مرتبط می شود.

آیا روش های دیگری برای تبدیل ویدئو های MKV به MP4 به صورت ساده وجود دارد؟

در کنار موارد یاد شده ابزار های بسیاری نیز وجود دارد که می توانید از طریق آنها به تبدیل فرمت مورد نیاز خود بپردازید. در این میان می توان به ابزار handbrake  برای ویندوز اشاره کرد که یکی از برترین نرم افزار ها برای ویرایش ویدئو به شمار می رود. در کنار این موارد اگر گوشی هوشمند شما دارای سیستم عامل iOS هست می توانید با استفاده از نرم افزار 4Video MKV MP4 Converter به تغییر فرمت خود بپردازید. آموزش تبدیل ویدئو های MKV به MP4 نیز مانند نرم افزار اندرویدی یاد شده است و با انتخاب ویدئو مورد نظر می توانید به تبدیل فرمت مورد نیاز خود بپردازید.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها