چگونه ژست عکس سلفی بگیریم؟

0
6203
چگونه ژست عکس سلفی بگیریم؟

سلفی گرفتن این روزها با وجود بالا رفتن کیفیت دوربین های جلو بسیار باب شده است، شاید قبلا این کار را  دسته های سلفی یا مونوپادها انجام می دادند، اما امروز با وجود دوربین هایی با عمق بالا و واید می توان انتظار سلفی هایی با کیفیت از گوشی های جدید داشت. اما سلفی گرفتن هم آداب خاص خود را دارد و تنها به این صورت نیست که دوربین ها را جلوی صورت خود گرفته و عکس بگیرید. می توان با رعایت نکات و ژست هایی خاص عکس های سلفی بی نظیری بگیرید.

انواع ژست ها برای عکس سلفی

زاویه صورت را پیدا کنید

سعی کنید که بهترین زاویه صورت خود را با نگاه کردن به آینه پیدا کنید و از همان سمت عکس بگیرید. برای مثال بسیاری سه رخ خود را در عکس ها ترجیح می دهند و بسیاری دیگر سمت راست یا چپ شان. این زاویه را پیدا کنید و سعی کنید که از نمای بالا عکس بگیرید. معمولا عکس هایی که از زاویه بالا گرفته می شوند، می توانند عکس های بهتری باشند. بنابراین سرتان را به چپ و راست بچرخانید تا ببینید که در کدام حالت جذاب تر هستید.

زاویه صورت را پیدا کنید

کادر مناسب را انتخاب کنید

برخی از مردم در حالی سلفی می گیرند که یا نیمی از صورتشان در عکس نیست، یا بینی بزرگ می افتد و یا آنچه می خواهند در پس زمینه دیده شود به خوبی دیده نمی شود. بنابراین کادر مناسب را هنگام عکسبرداری سلفی لحاظ کنید و گوشی را تا اندازه مناسب به خود نزدیک کنید که موجب بزرگ دیده شدن اجزای صورت شما نشود. همچنین اگر اندکی گوشی را بالاتر از خود بگیرید، می توانید چشم های درشت تر و بینی کوچک تری را در عکس های خود انتظار داشته باشید.

کادر مناسب را انتخاب کنید

حالت بدن

در هنگام سلفی گرفتن می توانید به یک طرف بچرخید. برای این که کمر باریک تر و اندام زیباتر نشان داده شود بدن را به یک طرف بچرخانید. اگر ایستاده اید وزن را روی یکی از پاها بیندازید تا ژست زاویه دارتری در بدن خود داشته باشید. این ژست خصوصا در سلفی های آینه ای می تواند بسیار کاربرد داشته باشد.

حالت بدن

سر را کج کنید

در بعضی از سلفی ها می توانید سر را اندکی کج کرده تا عکس از حالت تخت بیرون آید، حتی می توانید اگر می خواهید نمایی خاص از مو یا صورت خود یا گوشواره هایتان بیشتر در عکس مشخص باشد، آن را در سلفی خود لحاظ کنید. در همه این موارد فراموش نکنید که لبخند بزنید. حقیقتا سلفی شما با لبخند جذاب تر است. در ژست عکس گرفتن مردانه نیز این موضوع را فراموش نکنید.

سر را کج کنید

خود را به منبع نور نزدیک کنید

توجه کنید که نور طبیعی در عکس های سلفی و خصوصا ژست عکس  در فضای باز حرف اول را می زند و تا حد امکان از فلش زدن خودداری کنید. بعضی از فلش ها می توانند موجب قرمزی چشم شوند و برای رفع آن نیاز به نرم افزارهای ثانویه برای حل مشکل red eye خواهید بود.

در عکس هایی که در مقابل آینه می گیرید بهتر است نور کنار آینه باشد نه پشت شما. یا منبع نور را کنار آینه قرار دهید و یا آینه را کنار پنجره. اگر نمی خواهید دوربین در عکس مشخص باشد آن را خارج از قاب آینه قرار دهید.

خود را به منبع نور نزدیک کنید

از مدل های رایج الگوبرداری کنید

اگر نمی دانید که چگونه باید سلفی بگیرید، عکس های سلفی زیادی در گوگل هست که می توانید از آنها الگوبرداری کنید. برای مثال اگر در حالت دراز کش می خواهید سلفی بگیرید، یک بالش زیر سر و یکی از دست هایتان را به پشت سر قلاب کنید تا ژست بهتری داشته باشید. ژست های عکاسی اسپرت زیادی در فضای مجازی وجود دارد که می توانید آن ها را نگاه کرده و تمرین کنید.

از مدل های رایج الگوبرداری کنید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها