کاربران تا چه میزان به گوشی خود معتادند؟

0
455
Survey Highlights Questionable Phone

Survey Highlights Questionable Phoneکالاسودا – نظرسنجی اخیر در خصوص اعتیاد به گوشی های هوشمند که توسط موسسه Review.org به انجام رسیده نشان می دهد که کاربران، عادت و رفتارهای اعتیادگونه ای در استفاده از گوشی های همراه خود دارند.

 

بیماری اضطرابی به نام نوموفوبیا

این تحقیق جدید اعتیاد به گوشی های هوشمند را در هر دو گروه جوانان و میانسالان مورد بررسی قرار داده است. واقعیت این است که کاربران تمایل به اعتیاد و استفاده از گوشی در هر شرایطی هستند. این موضوع چیز جدیدی نیست و حتی در سال 2014 به عنوان یک بیماری اضطرابی تحت نام Nomophobia شناخته شده است. علاوه بر این این نظرسنجی بر روی شکافی جنسیتی و جمعیت شناختی نیز بررسی شده بود که نشان می داد چگونه این شکاف رفتاری میان جوان تر و میانسال ها و زنان و مردان متفاوت است.

به عنوان مثال، اکثر کاربران بین سنین 18 تا 24 ساله، بیش از 54 سال سن دارند و معتقدند که “تاحدودی” به گوشی خود اعتیاد دارند. همچنین آنها بیان کرده اند هنگامی که سرقرار کاری یا خانوادگی خود هستند، به گوشی خود اهمیتی نمی دهند، اما همان دستگاه را در روز 160 بار نگاه می کنند. باید توجه به این موضوع هنوز اعتیاد به گوشی میان کاربران وجود دارد و این نکته را  به ذهن متبادر می سازد که باید به شیوه ای مناسب با این اعتیاد برخورد کرد.

استفاده گوشی در حمام و دستشویی

طبق این نظرسنجی، 67 درصد کاربران، از گوشی های هوشمند خود در دستشویی استفاده می کنند، در حالی که بقیه کاربران نمی خواهند از این الگو پیروی کنند و گوشی شان را با خود به توالت ببرند! همچنین 7 درصد از این  کاربران اعلام کرده اند که در حمام نیز از گوشی تلفن همراه خود استفاده می کنند. این در حالی است که تقریبا 44.5 درصد از افراد از گوشی خود برای محتوای بزرگسالان استفاده می کنند و که تقریبا 58 درصد آنها مرد و 34 درصد آن نیز زن بوده اند.

همچنین حدود 91 درصد از آنها بیان کرده اند که اگر گوشی خود را در منزل جا بگذارند، احساس نگرانی دارند، در حالی که 76 درصد از آنها اعتیاد شدید به کار با گوشی داشتند. بیش از نیمی از کاربران نیز اعتراف کرده اند که گوشی خود را هنگام رانندگی چک کرده اند یا به فردی که در همان اتاق نشسته مسیج داده اند.

نتایج این نظرسنجی لزوما جهانی نیست، زیرا اندازه نمونه و محدودیتهای کاربران در ایالات متحده آمریکا باید مورد بررسی قرار گیرد. تحقیقات مشابه در حال حاضر در شرکتهای مختلف در حال پیگیری است و بسیاری از کاربران را به نظارت و محدود کردن استفاده از دستگاه های تلفن همراه تشویق می کند. حتی گوگل به منظور حل مشکل اعتیاد در گوشی ها، در سیستم عامل جدید اندروید پای از ابتکاراتی مانند “سلامت دیجیتال” رونمایی کرد تا راه حلی برای این مسئله ارائه کند.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید