با بهترین کاربرد گوشی های تاشو آشنا شوید

0
644
با بهترین کاربرد گوشی های تاشو آشنا شوید

گوشی های تاشو به هیچ وجه جدید نیستند و هیچ یک از صفحه نمایش های آنها نیز حقیقتا قابل انعطاف نیستند. این راه را پیش از سامسونگ ، Royole ، هواوی و سایر شرکت ها انجام داده اند و نمایشگرهای قابل خم طراحی کرده اند که می توان آنها را به صورت چرخشی یا تاشو استفاده کرد. گوشی های چرخشی قدیمی نیز وجود داشتند که دارای صفحه نمایش کوچک و صفحه کلید بودند.

کاربرد گوشی های تاشو

ما اکنون در قرن بیست و یکم هستیم. ما هدفون های خود را فدای گوشی های هوشمند کرده ایم، بنابراین منطقی است که فناوری فعلی باید به سرعت از روندها و قابلیت های آینده پیگیری کند. ما به سرعت در سال 2019 جلو می رویم و اکنون شاهد این هستیم که برندهای مختلف فناوری از نمونه های اولیه رونمایی کرده اند اما به همین بهانه بد نیست در مورد کاربردهای مختلف این دستگاه ها بیشتر بدانیم.

نمایشگر تاشو نوعی از صفحه نمایش است که کاربر می‌ تواند آن را از وسط تا بزند و بدین ترتیب با توجه به شرایط و نیازهایش به گونه مورد نظر از نمایشگر گوشی استفاده کند. سال هاست که در مورد پیاده سازی این طرح صحبت های زیادی به عمل آمده و شرکت های بزرگی همچون سامسونگ، اپل، هوآوی، ال جی و غیره در تلاش هستند تا نمونه های قابل عرضه گوشی های با نمایشگر تاشو را طراحی کنند.

در حالی که بسیاری از این دستگاه ها هنوز هم آماده و پذیرای استفاده روزمره نیستند، اما بهتر است بدانید صفحه های دوگانه هنوز از چندین کاربرد عملی و مفید بهره مند خواهند بود. ما در اینجا قصد داریم چند مورد از بهترین رویکردهایی را که می توانید از یک گوشی تاشو داشته باشید، با شما به اشتراک بگذاریم.

کاربرد گوشی های تاشو

چند وظیفه ای بودن

با یک تلفن قابل تاشو فضای کاری بزرگتری برای اجرای همزمان چندین برنامه دارید. به عنوان مثال ، با Samsung Galaxy Fold ، می توانید همزمان با تماشای یک ویدیو در یوتیوب ، با یک دوست در واتس اپ گپ بزنید و هنوز هم در ویندوزهای جداگانه به جستجوی موارد در Google بپردازید. در حالی که شما می توانید این کار را از طریق گوشی معمولی انجام دهید ، اما به لطف صفحه نمایش به اندازه تبلت می توانید این کارها را به صورت چند وظیفه ای و همزمان انجام دهید.

تعامل با گوشی های با نمایشگر تاشو به شیوه های دیگر هم می‌تواند جالب و منحصر به فرد باشد. برای مثال تصور کنید هر یک از بخش های صفحه نمایش گوشی قادر به اجرای اپلیکیشن و انجام دستورات مستقل باشند. در این حالت این امکان فراهم می‌شود تا دو نفر به طور همزمان از گوشی استفاده کنند یا دو کار کاملا متفاوت و مستقل در دو قسمت صفحه نمایش گوشی انجام پذیرد! حال تصور کنید که گوشی های مجهز به نمایشگر تاشو تولید شده دارای نمایشگری باشد که بتوان آن را از چهار طرف تا زد! در این حالت احتمالا قادر به انجم همزمان چهار اقدام متفاوت و مستقل در یک گوشی خواهیم بود!

چند وظیفه ای بودن

سرگرمی

در مقایسه با یک تبلت، یک گوشی تاشو از یک صفحه نمایش بزرگ تر برخوردار است. اگر همیشه در حال حرکت هستید ، یک گوشی قابل حمل بزرگ می تواند یک وسیله سرگرمی عالی برای شما ایجاد کند. این یک تجربه همه جانبه تر هنگام بازی، تماشای فیلم، یا خواندن کتاب و مقاله را نیز در حال حرکت فراهم می کند.

سرگرمی

عکاسی و فیلمبرداری

تلفنهای تاشو از فیلمبرداری و عکاسی نیز بهره مند هستند. اگر یک مشتاق عکاسی هستید یا دوست دارید چیزهایی را فیلمبرداری و به صورت آنلاین بارگزاری کنید، گوشی های تاشو به شما کمک می کنند تا هنگام ضبط فیلم یا گرفتن عکس ، آن را با انعطاف پذیری بیشتری انجام دهید.

شما می توانید این کار را در حالت های بسته یا باز انجام دهید و از چندین دوربین استفاده کنید تا عکس های بهتری برای نمونه کار خود بگیرید. یکی از مزیت های تلفن های قابل تاشو فضای اضافی موجود برای قطعات سخت افزاری مانند پردازنده های قدرتمندتر و باتری های بزرگتر (یا دوگانه) است. هرچند نمایشگرهای بزرگتر با افزایش تقاضای انرژی همراه هستند، اما پیشرفت های بیشتری برای تأمین این الزامات انجام شده است.

هم اکنون گوشی های هوشمند به دوربین اصلی و سلفی مجهز هستند، یعنی شرکت های سازنده موبایل برای اینکه بتوانند قیمتی مقرون به صرفه تر را برای گوشی های موبایل ایجاد کنند، باید تعادلی ما بین کیفیت عملکرد دوربین اصلی و کیفیت عملکرد دوربین سلفی گوشی ها به وجود آورند.

اما با رونمایی از گوشی های با نمایشگر تاشو دیگر نیازی به تجهیز گوشی به لنز دوربین سلفی و اصلی وجود نخواهد داشت! از آنجایی که صفحه نمایش گوشی قابل تا شدن است، بنابراین می‌توان از یک لنز دوربین مستقل هم به عنوان دوربین اصلی و هم به عنوان دوربین سلفی استفاده کرد!

عکاسی و فیلمبرداری

تحرک

گوشی های تاشو از تحرک و پویایی استفاده می کنند. گوشی های تاشو تحرک و راحتی زیادی را برای کاربران خود ارائه می دهند. آنها ممکن است ضخیم و سنگین باشند، اما احتمالاً بهتر از حمل دو دستگاه های مانند یک گوشی هوشمند تبلت هستند چرا که هر دو دستگاه را در خود جای داده اند. برای مثال هنگام رانندگی، استفاده از گوشی باز شده عملی تر است زیرا در هنگام استفاده از مسیرهای نقشه به یک مکان جدید یا نا آشنا ، برخلاف تلاش برای بزرگنمایی در یک تلفن معمولی ، از صفحه نمایش بزرگتر برای کار با آن استفاده کنید. با روی کار آمدن گوشی های با نمایشگر تاشو احتمالا این گجت ها می‌توانند جایگزین تبلت ها هم شوند. تصور کنید بتوانید صفحه نمایش گوشی خود را باز کرده و اندازه آن را دو یا سه برابر کنید و حتی یک کیبورد اختصاصی را هم به آن متصل نمایید! امکان دارد این مسئله سبب می‌ شود تا استقبال کاربران از تبلت ها بیش از پیش افت کند. پس امکان بکارگیری گوشی های با نمایشگر تاشو به عنوان تبلت یکی دیگر از تحولات احتمالی است که این گجت ها در بازار موبایل ایجاد می‌کنند.

تحرک

جمع و جور و بسته شدن

در حال حاضر ، شرکت های فن آوری در حال کار بر روی بهبود یا رفع هرگونه خطای احتمالی در گوشی های تاشو قابل حمل هستند. برخی از این مدل گوشی هنوز در مرحله طراحی و تولید هستند. جمع و جور شدن گوشی های تاشو خود می تواند یک مزیت به حساب آید،

از این گذشته، هر فردی از اینکه این گوشی ها تا شده و جمع و جور می شوند می تواند خوشحال باشد، چرا که بزرگ بودن این گوشی ها خود می تواند دست و پاگیر بوده و موجب آسیب دیدن شود. در حال حاضر ، پیش بینی اینکه آیا این گوشی ها یک روند یا میراث باقی خواهند ماند یا به مرور به تاریخ تبدیل می شوند، دشوار است. بعلاوه هنوز مشخص نیست که آیا آن را برای عموم مردم ارائه می دهد. کافی است مدت زمانی به آن اختصاص دهید تا جواب های بیشتری در این خصوص پیدا کنید.

جمع و جور و بسته شدن

مقاومت بالاتر و عدم شکستن صفحه نمایش

کاربران زیادی در خصوص شکستن صفحه نمایش های خود ابراز شکایت می کنند. اما در گوشی های هوشمند اینگونه نیست. صفحه نمایش تنها قسمت شکستنی این گوشی تاشو نیست. تولیدکنندگان در این گوشی ها استفاده از اجزای فلزی و پلاستیکی را کنار گذاشته و از موادی استفاده می کنند که بتوان روزی صدها بار آنها را باز و بسته کرد.

لولاهای این گوشی های تاشو عمدتا از جنس پلاستیک و فلزات سبک ساخته می‌ شوند. احتمالا ماهیت ال سی دی هایی که قرار است در گوشی های با نمایشگر تاشو بکار بروند کاملا متفاوت با ال سی دی های فعلی خواهد بود و این امر سبب می‌شود تا دیگر شکستن ال سی دی گوشی از معضلات کاربران این گجت ها نباشد یا حداقل در شرایط نادرتری رخ دهد! تصور کنید صفحه نمایش یک گوشی قابلیت تا زدن داشته باشد، جای تعجبی نخواهد داشت که نمایشگر این نوع از گوشی ها نرم و انعطاف‌پذیر بوده و مثل ال سی دی های فعلی شکننده نباشند. بنابراین احتمالا گوشی های مجهز به نمایشگر تاشو مشکل شکستن ال سی دی این گجت ها را رفع خواهند کرد.

مقاومت بالاتر و عدم شکستن صفحه نمایش

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها