کارت های ملی هوشمند از اول خرداد اجباری می شود

0
1117
هنوز همه ایرانی ها کارت ملی هوشمند ندارند

داشتن کارت های ملی هوشمند از اول خرداد ماه اجباری می شود.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، سخنگوی سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه تمامی کارت های ملی قدیمی فاقد اعتبار هستند، گفت: از اول خرداد ماه با رسید کارت هوشمند ملی می توانند خدمات بگیرند.

سیف الله ابوترابی افزود: بر اساس تفاهم نامه‌ای که با دستگاه‌های اجرایی به امضا رسیده و به صورت بخشنامه امضا شده است از اول خرداد ماه افرادی که رسید ثبت نام کارت هوشمند خود را دارند می‌توانند با همان رسید از دستگاه‌های مختلف خدمات بگیرند.

وی گفت: در ۲۰۰ هزار نقطه به صورت برخط احراز هویت هموطنان انجام می‌شود و دستگاه مکلف است احراز هویت را انجام دهد.

ابوترابی تصریح کرد: از اول خرداد ماه افراد فاقد کارت هوشمند که در سامانه تکمیل ثبت نام را انجام داده‌اند می‌توانند از خدمات دستگاه‌ها با همان رسید بهره مند شوند و رسید آنها تا زمان رسیدن کارت هوشمند اعتبار دارد.

وی تاکید کرد: پس از دو مرحله که اعتبار کارهای قدیم تمدید شد از فروردین سال ۹۸ تمامی کارت‌های نمونه قدیم از درجه اعتبار ساقط شدند و دیگر تمدید نخواهند شد به همین دلیل این جمعیت ۸ تا ۱۰ میلیونی فاقد کارت هوشمند ملی باید برای دریافت خدمات از دستگاه‌ها برای ثبت نام کارت مراجعه و رسید و یا کارت داشته باشند.

ابوترابی در مورد افرادی که کارت هوشمند خود را دریافت کرده‌اند، گفت: تا ۲۰ اردیبهشت ماه ۹۸ میزان ۵۰ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۸۲۷ نفر مراحل تکمیل ثبت نام را انجام داده‌اند که از این تعداد ۴۵ میلیون و ۲۹۳ هزار و ۲۹۱ کارت هوشمند صادر شده و ۴۴ میلیون و ۴۲۱ هزار و ۸۲۰ کارت تحویل داده شده است.

وی گفت: از جمعیت ۶۲ میلیونی واجد شرایط کارت هوشمند در کشور، حدود ۵۱ میلیون نفر مراحل تکمیل ثبت نام را انجام داده‌اند که پیش بینی ما این است بین ۸ تا ۱۰ میلیون نفر تاکنون برای کارت هوشمند اقدام نکرده‌اند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال تاکید کرد: این افراد با توجه به اینکه اعتبار کارت‌های قدیم ساقط شده از اول خردادماه نیاز به رسید ثبت نام کارت هوشمند برای دریافت خدمات دارند به همین دلیل باید سریع‌تر اقدام کنند و همچنین هموطنانی که رسیدهای خود را گم کرده‌اند می‌توانند مراجعه و مجدداً از دفاتر رسید بگیرند چرا که با آن رسید فقط می‌توانند از خدمات دستگاه‌ها برخوردار شوند.

ابوترابی با اشاره به اینکه پایان سال ۹۸ پروژه صدور کارت هوشمند ملی به اتمام می‌رسد، گفت: این افرادی که باقی مانده‌اند طی ماه‌های آینده کارت خود را دریافت خواهند کرد و در این صورت پروژه کارت هوشمند به اتمام می‌رسد.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها