چطور سنسور های گوشی اندرویدی خود را کالیبره کنیم؟

0
1217
چطور سنسور های گوشی اندرویدی خود را کالیبره کنیم؟

گوشی های هوشمند دارای سنسور های مختلفی هستند که عملکرد های مختلفی دارند. این سنسور ها در حالت عادی مورد توجه قرار  نمی گیرند اما زمانی که یکی از آن ها با مشکلاتی رو به رو شود، در موبایل شما اختلالاتی را ایجاد می کند که نیاز به برطرف کردن آن ها دارید.

حضور سنسور های مختلف در گوشی های اندرویدی متفاوت است و گوشی های ارزان قیمت نیاز های پایه ای کاربران را برطرف می کنند، با این وجود نمی توان گوشی هوشمند را نام برد که فاقد سنسور باشد.سنسور های گوشی ها اگر به درستی کار نکنند، مشکلات جدی را برای استفاده از گوشی ایجاد می کنند و از این رو برای استفاده از موبایل خود به سلامت آن ها نیاز دارید.

قبل از اینکه گوشی خود را به تعمیرکار بسپارید، بهتر است برخی تست ها را انجام دهید، زیرا ممکن است بتوانید به سادگی مشکلات موجود را برطرف کنید.

تشخیص ایرادات سنسور های گوشی هوشمند

به طور کلی اگر از برخی نرم افزار ها و بازی ها مانند بازی های racing استفاده می کنید که برای حرکت موتور یا خودروی خود نیاز به جا به جا کردن گوشی دارید و این موضوع به درستی انجام نمی شود، به ایراد سنسور های گوشی شما مربوط می شود. البته توجه داشته باشید که این موضوع برای سنسور های دیگر نیز وجود دارد؛ به عنوان مثال در هنگام مکالمه صفحه نمایش گوشی هوشمند شما خاموش نمی شود. پیشنهاد می کنیم که در ابتدا اگر در هنگام اجرای بازی یا نرم افزاری با این مشکل رو به رو شدید نرم افزار دیگری را آزمایش کنید و سنسور مورد نظر را تست کنید. اگر برنامه دیگر به درستی عمل کرد مشکل از نرم افزار بوده است.

از طرفی دیگر اگر برنامه به درستی کار نکرد احتمالا مشکل از سنسور است و برای اطمینان از این موضوع باید تست های زیر را انجام دهید.

تشخیص ایرادات سنسور های گوشی هوشمند

چطور سنسور های گوشی خود را کالیبره کنیم؟

گوشی های هوشمند اندرویدی دارای کد های مخفی هستند که به شما این امکان را می دهد تا اطلاعات بیشتری در مورد گوشی هوشمند خود به دست آورید. کد های مخفی یا همان سکرت کد نمادها و اعدادی هستند که در کنار یکدیگر در قالب کد دستوری اجرا می شوند. به عنوان مثال در گوشی های گلکسی سامسونگ، کاربران می توانند کد *#0*# (ستاره، مربع، 0، ستاره و مربع) را در صفحه کلید خود تایپ کنند.پس از اجرا کد حالت HwModuleTest اجرا می شود و می توانید به تست سلامت سنسور های گوشی خود بپردازید.

در ادامه قصد داریم به معرفی چند کد مخفی بپردازیم که ممکن است در برخی گوشی های اندرویدی کار کنند. در نظر داشته باشید که کد های گوشی های مختلف تفاوت هایی دارند اما می توانید کد های مورد نظر خود را پیدا کنید.

چطور سنسور های گوشی خود را کالیبره کنیم؟

 

تست سنسور نور:

*#*#0589#*#*

تست صفحه نمایش:

*#*#2664#*#*

تست سنسور مجاورت

*#*#0588#*#*

استفاده از تنظیمات گوشی های اندروید برای کالیبر کردن سنسور ها

در کنار موارد یاد شده در نظر داشته باشید که برخی از گوشی های هوشمند دارای تنظیماتی هستند که می توانید سنسورها را در آن آزمایش کنید. به عنوان مثال در برخی از گوشی های ال جی می توانید به بخش تنظیمات گوشی هوشمند خود بروید و گزینه General tab را انتخاب کنید.

در این تب وارد Motion شوید تا بتوانید سنسور های گوشی خود را بررسی کنید.

برنامه هایی متوعی برای کالیبره کردن سنسورهای موبایل در استور های رسمی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. یکی از این نرم افزار ها Quick TuneUp-Calibration Phone نام دارد که می توانید آن را از گوگل دریافت کنید.

استفاده از این نرم افزار بسیار ساده است و پس از نصب آن نرم افزار را اجرا کنید و سپس روی سنسور کالیبراسیون ضربه بزنید.این برنامه چند لحظه طول می کشد و پس از مدتی پیامی ارسال می شود که تلفن خود را مجددا راه اندازی کنید تا کالیبراسیون به طور کامل انجام شود.

استفاده از تنظیمات گوشی های اندروید برای کالیبر کردن سنسور ها

در کنار موارد یاد شده برنامه های دیگری نیز وجود دارد که برای کالیبراسیون یک سنسور خاص طراحی شده اند. به عنوان مثال برای کالیبراسیون ژیروسکوپ می توانید از نرم افزار های دیگری مانند Accelerometer Calibration Free یا Physics Toolbox Sensor Suite را امتحان کنید.

در نظر داشته باشید پس از اجرای مراحل یاد شده اگر مشکل سنسور های گوشی هوشمند شما برطرف نشده باشد باید به یک تعمیرکار مراجعه کنید تا ایراد موجود برای گوشی هوشمند خود را برطرف کنید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها