کرایه اسکوترهای لایم توسط اوبر ممکن شد

0
875

کالاسودا – کاربران اوبر از این پس می توانند برای رفتن به مقاصد منتخب خود از اسکوتر کرایه شده استفاده کنند.

چندی پس از اینکه لیفت یک شرکت دوچرخه سواری مطرح به نام Motivate را در آمریکا از آن خود کرد، بزرگترین رقیب این شرکت یعنی اوبر نیز اعلام کرد که کاربرانش اکنون می توانند اسکوترهای برقی را از شرکت لایم کرایه کنند. لیفت اعلام کرده بود که شرکتی که خریداری کرده ۸۰ درصد از سفرهای دوچرخه ای درون شهری با آن انجام می پذیرد و این شرکت یکی از قدرتمندترین شرکتهای در زمینه کرایه دوچرخه شهری است.

اوبر نیز همانند لیفت سرمایه گذاری سنگینی در این قضیه کرده است و به عنوان بخشی از دوره مالی خود ۳۳۵ میلیون دلار در این کار سرمایه گذاری کرده است. بنابراین اسکوترهای الکتریکی شرکت لایم از طریق اپلیکیشن اوبر برای اجاره در دسترس کاربران خواهد بود. لایم از این سرمایه برای توسعه خط اجاره اسکوترهای خود استفاده خواهد کرد و امید دارد که با کمک بودجه این سرمایه میلیونی بتواند دهها هزار اسکوتر الکتریکی دیگر بخرد و ان را گسترش دهد.

لایم نه تنها اسکوترها را از طریق برنامه اوبر اجاره می دهد، بلکه همکاری آنها به نوعی کوبرندینگ و در راستای برند شدن این شرکت نیز می باشد و مشتریان بیشتری می توانند نام این شرکت را شنیده و از خدمات آن استفاده کنند. اوبر چند ماه پیش همین استراتژی را در مورد شرکت کرایه دوچرخه های الکتریکی Jump نیز پیاده کرد و چند ماه بعد آن را به طور کامل خرید.

ممکن است همین استراتژی در مورد شرکت لایم نیز اجرا شود و اندکی بعد این شرکت را نیز از آن خود کند، چرا که اضافه کردن اسکوترهای برقی یکی از اهداف اصلی این شرکت در سال جاری است و بعید نیست که این شرکت نیز در آینده ای نه چندان دور متعلق به اوبر شود.

اوبر همچنین حتی درخواست مجوز برای شروع سرویس های خودران خود را در سن فرانسیسکو را ارائه داده است و این چیزی است که سالها دنبال ان بوده است تا تجیهزات خودران الکتریکی خود را روانه خیابان ها کند و در این خصوص سرمایه گذاری های لازم را انجام داده است.

اسکوترهای لایم اکنون در بیش از ۷۰ بازار در سراسر ایالت متحده آمریکا و اروپا طی ۱۲ ماه اخیراً موجود شده اند و این پیشرفت در حالی است که لایم کار خود را در سال ۲۰۱۷ شروع کرده بود و اکنون به چنین پیشرتی رسیده است.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید