کلاهبرداران اینترنتی به قربانیان طوفان هاروی رحم نکردند

0
438

کلاهبرداران اینترنتی به قربانیان طوفان هاروی رحم نکردند|کالاسودا

کالاسودا_تعداد کلاهبرداران اینترنتی که از طوفان هاروی سوء استفاده کرده و به دنبال راهی برای کسب سود هستند روز به روز در حال افزایش است .

بلایای طبیعی موضعاتی ناخوشایند هستند.اتفاقاتی که به سرعت موجی از توجهات بین المللی را به سمت خود جذب می کنند .در این میان برخی از کلاهبرداران نیز در حال مهیا سازی شرایطی برای کلاهبرداری و سوء استفاده از عواطف ملی در این خصوص هستند.

بر اساس خبرهایی که اخیرا منتشر شده است ؛ پس از وقوع طوفان سهمگین هاروی در آمریکا، تعداد زیادی از کلاهبرداران اینترنتی و هکرها در تلاش هستند تا نه تنها از شهروندان آسیب دیده سوء استفاده کنند،  بلکه نهادهای خیریه را تحت الشعاع خود قرار دهند.

مقامات محلی  تگزاس و مسئولان ارشد وزارتخانه در آمریکا با همکاری یکدیگر یک کارگروه،  تشکیل داده اند تا با هرگونه کلاهبرداری اینترنتی، دزدی، افزایش قیمت کالاها و دیگر تخلفات در دنیای مجازی مبارزه کنند. تخلفاتی که عمدتا  با هدف سوءاستفاده از طوفان اخیر صورت گرفته است.

بر اساس اطلاعیه مشترک این گروه درس های ناشی از طوفان کاترینا برای مقابله با هرگونه فعالیت جنایتکارانه به کار خواهد رفت. شناسایی عوامل اجرای حملات موسوم به فیشینگ یا ارسال ایمیل های کلاهبردارانه که با ظاهری مشابه با ایمیل های نهادهای دولتی ارسال می شوند یکی از اهداف اصلی این گروه کاری است.

وزارت دادگستری آمریکا نیز طی بیانیه ای اعلام کرده است ؛ “به طور جدی با این افراد برخورد خواهد کرد و با همکاری اف بی آی و دیگر نهادهای اطلاعاتی و امنیتی این کشور کلاهبرداران مذکور را شناسایی و دستگیر خواهد کرد.

وزارت دادگستری آمریکا برای شناسایی این نوع ایمیل ها از ایمیل های واقعی ارسالی نهادهای دولتی دستورالعملی منتشر کرده است. در اکثر این ایمیل ها از مردم خواسته شده به سیل زدگان کمک نقدی کنند ولی پول های اهدایی مردم به دست کلاهبرداران اینترنتی می رسد و نه سانحه دیدگان واقعی .

نظر شما چیست ؟آیا سوء استفاده از احساسات مردم رفتار مناسبی در قبال یک بحران منطقه ای محسوب می شود ؟

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها