کلاهبرداری از سوی سایت های خرید و فروش کالا

0
454

سایت های خرید و فروش کالا در برخی از موارد به کلاهبرداری از افراد می پردازند و به همین دلیل پلیس فتا از آن ها خواسته تا هویت خریداران و فروشندگان خود را احراز کنند.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، یکی از روش های فیشینگ که در ایران انجام می شود، هدایت افراد به درگاه های جعلی پرداخت اینترنتی از سوی سایت های خرید و فروش کالاست.

به همین دلیل، پلیس فتا از این سایت ها خواسته است که هویت افراد خرید و فروش کنندگان مشخص در این وبسایت ها را مشخص کنند.

با درخواستی که پلیس فتا از دادستانی داشته باید نسبت به برخورد قانونی با این سایت ها اقدام شود. پلیس فتا اعلام کرده که در صورتیکه امکانات و مقدورات لازم را ایجاد نکنند و امنیت این حوزه برقرار نگردد، برخورد قانونی باید از سوی دادستانی صورت گیرد.

پلیس فتا تاکید دارد که کاربران باید قابل شناسایی بوده و مواردی که باعث التهاب بازار می شود، مسدود شود و این موارد در سایت ها درج نشود.

این در حالی است که در صورت درج هرگونه آگهی کاربر باید قابل شناسایی و معرفی به مراجع قانونی باشد.

پلیس معتقد است که از این کسب و کارها حمایت می کند و به دنبال بستر مناسبی است که فعالیت برای اینگونه سایت ها فراهم شود. این نهاد به هیچ عنوان دنبال حذف یا جایگزین نیست و با توجه به عملکرد این سایت ها باید تمهیداتی اتخاذ شود تا مشکلات و نواقص قانونی برطرف شود.

طبق اعلام پلیس فتا، سایت هایی نظیر دیوار و شیپور برای ادامه کار باید نواقص را برطرف کنند. این سایت ها باید احراز هویت کنند. در گام بعدی این سایت ها باید فرد عرضه کننده کالا را معرفی کنند.

این تلاش ها در حالی انجام می شود که فیشینگ از طریق فروشگاه های آنلاین قربانیان زیادی از ایران داشته است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها