راهنمای گام‌به‌گام تنظیمات کنترل والدین در PS4

2
3543
کنترل والدین PS4

در این مطلب به شما می‌آموزیم که چطور کنترل والدین را روی اکانت PS4 فرزندتان فعال کنید و مراقب بازی‌های فرزندتان باشید.

سونی ابزارهای مفیدی روی اکوسیستم PS4 قرار داده تا به شما کمک کند موقع بازی کردن فرزندتان نیز از آنها مراقبت کنید، از محدودیت در حرف زدن با افراد غریبه در بازی‌های آنلاین گرفته تا محدودیت در محتواهایی که مناسب سنشان نیست، و مهمتر از همه، تنظیم وقت و مدت زمانی که کودک می‌تواند پای پلی‌استیشن بنشیند.

در این راهنما به شما می‌آموزیم چطور روی PS4 اکانت کودک بسازید و چطور کنترل والدین گسترده‌ی سونی را برای مراقبت از فرزندتان روی این اکانت فعال کنید.

ساختن اکانت خانواده روی PS4

اولین قدم برای تنظیمات کنترل والدین روی PS4 ساختن اکانت کودک روی کنسول است. این کار به شما این قدرت را می‌دهد تا روی بازی‌هایی که فرزندتان قرار است با پلی‌استیشن بازی کند محدودیت اعمال کنید و حتی محدودیت زمانی بگذارید و مشخص کنید چه زمانی و چه اندازه‌ای فرزندتان اجازه دارد با پلی‌استیشن بازی کند.

اضافه کردن اکانت کودک Child Account

برای اضافه کردن اکانت کودک این مراحل را باید طی کنید:

  1. با اکانت خودتان در PS4 لوگ‌ این کنید و به بخش تنظیمات Settings > مدیریت کنترل والدین/خانواده Parental Controls/Family Management > مدیریت خانواده Family Management بروید.
  2. در این مرحله لازم است تا پسورد اکانت PSNتان را وارد کنید.
  3. اضافه کردن عضو خانواده Add Family Member> ساخت کاربر Create User را انتخاب کنید.
  4. شرط و شروط کاربری را بخوانید و با آن موافقت کنید.

تمام دستورالعمل تنظیمات کنترل والدین برای پروفایل جدید را بخوانید و طبق آن عمل کنید –در ادامه مطلب به تمام این گزینه‌ها با جزئیات می‌پردازیم و هر وقت که لازم دانستید می‌توانید به این صفحه برگردید و محدودیت‌ها را تغییر دهید.

اجازه‌ی والد/سرپرستparent/guardian permissionsدادن به یک اکانت

اکانت شما یک اکانت مدیر خانواده Family Manager است و به شما این اجازه را می‌دهد که روی اکانت‌های دیگر کنترل داشته باشید، اما اگر بخواهید اکانت دیگری نیز اجازه اعمال محدودیت را داشته باشد، چه باید کرد؟ برای اضافه کردن اجازه والد/سرپرست parent/guardian permissions به یک اکانت دیگر باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. با اکانت اصلی و مدیر خانواده Family Manager account وارد PS4 شود و بخش تنظیمات Settings > مدیریت خانواده/کنترل والدین Parental Controls/Family Management > مدیریت خانواده Family Management بروید.
  2. پسورد اکانت‌تان را وارد کنید و ادامه دهید.
  3. اکانتی را که مدنظرتان است انتخاب کنید و تیک گزینه والد/سرپرست Parent/Guardian فعال کنید.

حال اکانت دیگر نیز به محدودیت‌های بخش کنترل والدین اکانت فرزندتان دسترسی دارد و می‌تواند آنها را ویرایش کند.

قرار دادن پسورد روی اکانت والد Parent account

بچه‌های این دوره و زمانه از همه چیز تکنولوژی‌های جدید سر در می‌آورند و احتمال دارد به سراغ اکانت شما بیایند و محدودیت‌هایی را که روی اکانتشان گذاشته‌اید از بین ببرند. اما شما می‌توانید برای اکانت‌ والد پسورد بگذارید و دسترسی به آن را بدون پسورد غیرممکن کنید –البته مگر اینکه فرزندتان پسورد شما را پیدا کند!

  1. به بخش تنظیمات Settings > تنظیمات ورود Login Settings > مدیریت رمز ورود Login Passcode Management بروید.
  2. با استفاده از دکمه‌های دسته پلی‌استیشن یک پسورد چهار رقمی انتخاب کنید –فقط لطفا پسوردی وارد کنید که به یادتان بماند!
  3. پسورد چهار رقمی را بار دیگر وارد کنید و تایید کنید.

همین! حالا هر زمانی که می‌خواهید با اکانت والد وارد PS4 شوید لازم است که این پسورد چهار رقمی را وارد کنید. هر وقت که بخواهید این پسورد را حذف کنید یا تغییر دهید، به راحتی می‌توانید از همین بخش مدیریت رمز ورود این کار را انجام دهید.

اعمال محدودیت روی PS4

زمانی که یک اکانت کودک Child Account روی PS4 می‌سازید، می‌توانید محدودیت‌های متفاوتی روی این اکانت اعمال کنید. در ادامه‌ی مطلب به مهمترین این محدودیت‌ها پرداخته‌ایم و توضیح داده‌ایم که چطور از هر یک از این ویژگی‌ها استفاده کنید تا از فرزندتان حین بازی‌های PS4 مراقبت کنید.

محدویدت سن

یکی از باارزش‌ترین قابلیت‌های کنترل والدین PS4 بلاک کردن محتواهای نامناسب برای سن فرزندتان است. با اعمال این محدودیت دیگر خیال‌تان راحت است که وقتی در خانه نیستید، گیمر کوچک‌تان در معرض خشونت و محتواهای نامناسب قرار نمی‌گیرد.

برای اعمال محدودیت سنی مراحل زیر را انجام دهید:

  1. با اکانت والد وارد PS4 شوید و بخش تنظیمات Settings > مدیریت خانواده/کنترل والدین Parental Controls/Family Management > مدیریت خانواده Family Management بروید.
  2. پسورد PSN خود را وارد کنید.
  3. اکانت کودکی را که مدنظرتان است انتخاب کنید و بعد به بخش Applications/Devices/Network Features بروید.
  4. اینجا می‌توانید برای بازی‌ها و یا محتواهای دیگری که لازم می‌دانید محدودیت سنی مورد نظرتان را اعمال کنید.

کنترل ارتباطات

به احتمال زیاد یکی از بزرگترین نگرانی‌های شما برای فرزندتان موقع بازی کردن با PS4 ارتباط آنها با آدم‌های غریبه است؛ چطور می‌توانید صحبت کردن آنها با دیگران را در بازی‌های آنلاین چندنفره مانند Fortnite  کنترل کنید؟

خوشبختانه برای اینکه مشخص کنید فرزندان با چه کسانی می‌تواند حرف بزند راهی وجود دارد، اگرچه به اندازه Xbox One گسترده نیست.

  1. با اکانت والد وارد PS4 شوید و بخش تنظیمات Settings > مدیریت خانواده/کنترل والدین Parental Controls/Family Management > مدیریت خانواده Family Management بروید.
  2. پسورد PSN خود را وارد کنید.
  3. اکانتی را که می‌خواهید محدودیت ارتباطات را روی آن اعمال کنید، انتخاب کنید، و بعد Applications/Devices/Network Features را زیر بخش کنترل والدین Parental Controls انتخاب کنید.
  4. Network features را پیدا کنید و در آنجا مشخص کنید که کدام اکانت‌های PSN می‌توانند با کودک شما صحبت کنند و همچنین در بخش فعالیت‌ها Activities می‌توانید مشخص کنید فرزندتان کدام محتوا (اسکرین شات، ویدئو)ی دوستان‌شان را می‌توانند ببینند.

محدودیت مدت زمان بازی

اگر می‌خواهید برای مدت زمانی که  فرزندتان صرف ps4 می‌کند محدودیت بگذارید، یا یک زمان مشخصی را برای بازی کودکتان انتخاب کنید، در قسمت مدیریت زمان بازی Play Time management می‌توانید این کار را انجام دهید.

  1. با اکانت والد وارد PS4 شوید و بخش تنظیمات Settings > مدیریت خانواده/کنترل والدین Parental Controls/Family Management > مدیریت خانواده Family Management بروید.
  2. پسورد PSN خود را وارد کنید.
  3. اکانت کودکی را که می‌خواهید روی آن محدودیت اعمال کنید، انتخاب کنید.
  4. ساعت درست منطقه‌ی محلو سکونت‌تان را انتخاب کنید، و بعد گزینه تنظمیات زمان بازی Play Time Settings را انتخاب کنید. اینجا می‌توانید محدودیت مدت زمان بازی و اینکه چه زمانی فرزنتان می‌تواند به PS4 دسترسی داشته باشد و اینکه چه اتفاقی بیفتد اگر این زمان تمام شود را مشخص کنید. (مثلا به شما اطلاع دهد یا اکانت فرزندتان لوگ اوت شود.)
  5. تغییراتی را که اعمال کردید SAVE کنید.

غیرفعال کردن مرورگر وب

مرورگر وب PS4 ابزار بسیار کاربردی‌ای است، مخصوصا زمانی که نیاز به محتواهایی دارید که در پلتفرم PS4 قابل دسترس نیستند. ولی فکر اینکه کودکتان را با دسترسی بدون محدودیت به اینترنت تنها بذارید، اذیت‌کننده است.

سونی هم با این نظر هم‌عقیده است و به همین منظور قابلیتی را در PS4 قرار داده که شما می‌توانید مرورگر وب را برای اکانت کودکتان غیرفعال کنید.

  1. با اکانت والد وارد PS4 شوید و بخش تنظیمات Settings > مدیریت خانواده/کنترل والدین Parental Controls/Family Management > مدیریت خانواده Family Management بروید.
  2. پسورد PSN خود را وارد کنید.
  3. اکانت مورد نظرتان را انتخاب کنید و به بخش Applications/Devices/Network Features بروید.
  4. جلوی قسمت استفاده از مرورگر وب Use of Internet Browser ، گزینه غیرفعال Not Allowed را انتخاب کنید.

والسلام! با استفاده از این ویژگی‌های کنترل والدین، خیالتان راحت است که وقتی خانه نیستید، کودکتان یک تجربه لذت‌بخش و امن را با پلی‌استیشنش می‌گذراند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
Amirreza
3 سال پیش

سلام من میخوام بدونم که چگونه کنترل والدین را غیرفعال کنم؟ لطفا بگویید؟

علی رضا خراسانی
Admin