کپی کارت های بانکی در تهران با کارتخوان

0
131

باندی از سوی پلیس فتا شناسایی و دستگیر شده اند که کارت های بانکی افراد را کپی کرده و از آن سرقت انجام می دادند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، یک باند 5 نفره در تهران شناسایی و دستگیر شده اند که کارت های بانکی افراد را دزدیده و آن را کپی می کردند و در فرصتی مناسب به سرقت وجوه موجود در آن می پرداختند.

این افراد از تیرماه که یک شهروند تهرانی 20 میلیون تومان از حساب بانکی اش از دست داد مورد جستجو از سوی پلیس فتا قرار گرفتند. پس از مدتی جستجو یک دستگاه کارتخوان در مغازه فروش لوازم یدکی لو رفت که از طریق آن این 20 میلیون تومان از حساب این شهروند تهرانی کم شده بود.

پس از آن، مشخص شد که متهم توسط یک خودروی وانت پیکان در حال تردد است و در نهایت مشخص شد که او یک مسافر بوده که لوازم یدکی را خریداری کرده و صاحب وانت پیکان لوازم را برای او حمل کرده بود. تحقیقات ادامه یافت و متهم از سوی پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد. در ادامه به دستگیری متهمان دیگر پرداخته شد و بعد از آن متهم های دیگر هم دستگیر شدند.

این باند، با تهیه دستگاه کپی اطلاعات کارتخوان اطلاعات کارت های اهالی خیابانی در امیریه تهران را سرقت می کردند. دو نفر از اعضای این باند در میوه فروشی در امیریه کار می کردند و از طریق کارتخوان این مغاز فیشینگ انجام می دادند. در نهایت مشخص شد که آن ها  ۱۲۰ کارت را چاپ کرده بودند و اطلاعات بیش از ۵۰۰ کارت بانکی شهروندان تهرانی را نیز سرقت کرده بودند که کارت ها آن ها هم برای چاپ شدن آماده بوده است.

این در حالی است که پلیس فتا پیش از این بارها به شهروندان ایرانی توصیه کرده که در استفاده از کارتخوان ها مراقب باشند و از استفاده از دستگاه کارتخوان مکان های ناشناس و بی اعتبار بپرهیزند تا دچار این مشکلات نشوند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها