کیفیت هوای محیط را با این دستگاه بسنجید

0
530

کالاسودا – خانه های امروزی با کمک تکنولوژی در حال تبدیل شدن به جای بهتری برای زندگی هستند. دستگاه هایی همچون چراغ های قابل برنامه ریزی، ترموستات هوشمند و قفل های امنیتی می تواند اختیارات زیادی در دست کاربران خانگی قرار دهد.

با این حال تعداد بسیاری کمی از این دستگاه ها به فکر زندگی سالم ما و محیط اطرافمان هستند. اکنون دستگاهی به نام Footbot با کمک تکنولوژی می تواند محیط را تصفیه کرده و هوایی پاک در اختیارتان بگذارد.

شاید این دستگاه را از نظر طراحی با یک اسپیکر هوشمند یا تهویه هوا اشتباه بگیرید چرا که ساختاری برجی شکل به همراه نور درخشان LED دارد. ماهیت این دستگاه یک مانیتور و نظارت کننده هوشمند هواست، که طراحی بی نظیر آن می تواند به بخشی از دکور اتاق شما تبدیل شود. این دستگاه دارای USB است و می توانید آن را به کامپیوتر دسکتاپ خود متصل کنید.

با این حال یکی از جذاب ترین ویژگی های Foobot روشنایی آن است. رنگهای LED نشان دهنده کیفیت هوای محیط است که از آبی برای خوب تا نارنجی برای هشدار و قرمز برای اخطار درجه بندی شده است. این نور به میزان کافی روشن و درخشان است که در طول روز به راحتی قابل مشاهده است. اما در شب می تواند موجب حواس پرتی شود چرا که نور درخشانی دارد و مانع خواب شما شود. اپلیکیشنی که همراه این برنامه وجود دارد می تواند تعیین کند که چه زمانی این دستگاه روشن بوده و در چه تایم هایی خاموش شود.

مزیت این دستگاه، تجزیه و تحلیل هوای اطراف شما و حتی تشخیص ذرات نامرئی است. فوبوت می تواند چند ویژگی را اندازه گیری کند: رطوبت و دما به طور کلی چیزهایی هستند که توسط ترموستات های هوشمند این دستگاه دریافت می شوند.  اما تفاوت واقعی آن با دیگر دستگاه های تهویه هوا در اندازه گیری ترکیبات آلی فرار (VOCs) مانند متان، آمونیاک و ایزو بوتان موجود در اسپری های پاک کننده و گرد و غبار روی مبلمان های قدیمی و موادی دیگر همانند گردو خاک مواردی هستند که می تواند سبب آلرژی و آسم شوند.

این دستگاه راه اندازی اسان و اتصال به شبکه وای فای دارد، اما حدود ۶ روز طول می کشد تا هوای طبیعی منطقه را یاد بگیرد و شروع به ارسال نوتیفیکیشن در هنگام تغییر کیفیت هوا کند. این دستگاه در آغاز به کار ممکن است خیلی حساس باشد و کوچکترین تغییرات هوایی حتی در هنگام اشپزی و تمیزکاری را یادآور شود. با کمک اپلیکیشن این دستگاه می توانید از جزئیات تصفیه هوا و میزان دی اکسید کربن و … آگاه شوید.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید