گردش 8 هزار میلیاردی پارک های فناوری در 17 سال

0
203
گردش 8 هزار میلیاردی پارک های فناوری در 17 سال

پارک های علم و فناوری در ایران در طول 17 سال فعالیت خود، گردش مالی 8 هزار میلیاردی را رقم زده اند.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، پارک های علوم و فناوری نقش زیادی در رشد فناوری در ایران داشته اند و این نهادها توانسته اند تا کنون حمایت ویژه ای از بخش های تاثیرگذاری فناوری در کشور داشته باشند.

در حال حاضر، حدود ۴۳ پارک علم و فناوری و ۱۹۰ مرکز رشد در کشور فعال است که ۴۲ هزار نفر در آنها مشغول فعالیت هستند در حالیکه گردش مالی ۸ هزارمیلیارد تومانی، حاصل فعالیت ۱۷ساله مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور است.

پارک علم و فناوری سازمانی است که به وسیله متخصصان حرفه‌ای اداره می‌شود و هدف اصلی آن افزایش ثروت جامعه از طریق تشویق و ارتقاء فرهنگ نوآوری و افزایش توان رقابت در میان شرکت‌ها و مؤسساتی است که متکی بر علم و دانش در محیط پارک فعالیت می‌کنند. برای دستیابی به این هدف، یک پارک علمی با ایجاد انگیزش و مدیریت جریان دانش و فناوری در میان دانشگاه‌ها، مراکز پژوهش و توسعه، شرکت‌های خصوصی و بازار، ایجاد و رشد شرکت‌های متکی بر نوآوری را از طریق مراکز رشد و فرایندهای زایشی تسهیل می‌نماید. پارکهای علمی همچنین خدماتی با ارزش افزودهٔ بالا و فضاهای کاری و تأسیسات مناسب و کیفی به مؤسسات مستقر در پارک ارائه می کنند.

اسکان، دسترسی به تلفن و دورنگار، کارپردازی و خدمات دبیرخانه‌ای، امکان استفاده از اتاق‌های کنفرانس، تجهیزات دیداری و شنیداری و سرویس رفت‌وآمد.خدمات اطلاع‌رسانی: کتابخانه، اینترنت، مراکز اطلاع‌رسانی و نرم‌افزارهای مهندسی، خدمات مشاوره‌ای و آموزشی: مشاوره‌های مدیریتی، مالی و بازرگانی، خدمات حسابداری و حقوقی، برگزاری سمینار یا دوره‌های آموزشی مورد نیاز برای شرکت‌های نوپا. از جمله خدماتی هستند که پارک های علمی و فناوری ارایه می دهند.

از دیگر خدمات این نهادها می توان به ارائه خدمات فنی مهندسی، استفاده از امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی نظیر آزمایشگاه صنایع غذایی، بیوتکنولوژی، شیمی، مواد و سرامیک، برق و الکترونیک، مکانیک، کارگاه ماشین ابزار و پایلوت‌های تولید محدود. تسهیل امکان استفاده از اعتبارات خدماتی و تحقیقاتی، شناسایی منابع مالی و جذب سرمایه‌گذاران، تسهیل در جذب اعتبارات مصوب طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی نیز اشاره کرد.

در پارک‌ها و شهرک‌های علمی و فناوری این امکان به سادگی فراهم است که حاصل ابداعات و نوآوری‌های پژوهشگران به نام خود آنان ثبت و حقوق آنان محفوظ بماند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها