گفتگوی اختصاصی کالاسودا با جواد آقاجانی، مدیر روابط عمومی مرکز استراتژی و توسعه علوم

0
1354
گفتگوی اختصاصی کالاسودا با جواد آقاجانی، مدیر روابط عمومی مرکز استراتژی و توسعه علوم|کالاسودا

خانه را به کلاس مدیریت تبدیل کنید

گزارشگر : هدی رضایی

گفتگوی اختصاصی کالاسودا با جواد آقاجانی، مدیر روابط عمومی مرکز استراتژی و توسعه علوم|کالاسودا بسیاری از مدیران و مسئولین اجرایی سازمانها، به دلیل مشغله های زیادی که در شرکت خود دارند، نمیتوانند در کلاسهای آموزشی مدیران که سبک و تکنیک های روز دنیا را برای رقابت با دیگر شرکتها می آموزند شرکت کنند. مرکز استراتژی و توسعه علوم با تجربه ۱۶ ساله و ماندگار در حوزه های مدیریت و تولید بزرگترین فیلم مدیریتی ایران توانسته این مشکل را مرتفع سازد. این سازمان با ارائه مجموعه فیلمهای استادِ همراه، اتاق کار، ماشین و منزل مخاطبین را به کلاس مدیریت تبدیل خواهد کرد، کلاسی از حرفه مدیریت تا مدیریت حرفه ای. این مجموعه فیلم که حوزه های مختلف مدیریت از بازاریابی تا برندسازی و قدرت نفوذ و … را در بر میگیرد، از حضور اساتید به نام و مطرح کشور استفاده کرده تا با زبانی نرم و شیوا از تجارب کاربردی خود در قالب فیلم بگویند و اصول مدیریت صحیح را آموزش دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با جواد آقاجانی، مدیر روابط عمومی مرکز استراتژی و توسعه علوم گفتگویی ترتیب دادیم که ماحصل آن را در ادامه می خوانید.

 

در مورد فعالیت این کسب و کار توضیح داده و بفرمایید چه هدفی را دنبال میکنید؟

مجموعه ما به نام استاد همراه در حقیقت ۲۳۰۰ دقیقه فیلم آموزش مدیریتی است که کسب و کارها و بیزینسهای مختلف طراحی شده است. و بسیاری کاربردی است. این فیلم در ۵۲ قسمت و ۱۷ بسته چه برای مدیران و چه کسب و کارها تولید شده و بسیار کاربردی است. در کنار این موارد یک سری دوره های آموزشی که افراد علاقه مند میتوانند با حضور در مجموعه آن دوره ها را بگذارنند.

ورود به حوزه آموزش ویدئویی چه برتری هایی نسبت به انواع دیگر دارد؟

حتما در جریان این موضوع هستید که کلاسهای ویدئویی تاثیرگذاری دو برابر نسبت به کلاسهای حضوری دارند. چون در شرایط راحت و مطلوب قرار میگیرید و اقدام به تماشای ویدئو میکنید و این دارای تاثیرگذاری بیشتری برای مخاطب است. ضمن اینکه میتوانید یک فیلم یا ویدئو را چند بار ببینید و اگر نکته ای را فراموش کرده باشید دوباره میتوانید ان را تکرار کرده و پلی کنید. اما کلاسهای حضوری قطعا این قابلیت را ندارد. تمایز این مجموعه با لوحهای فشرده ای که به صورت صوتی عرضه میشود نیز این است که در این فیلم میتوانید استاد را ببینید و حرکات او را لمس کرده و با Body language او ارتباط برقرار کرده و این خود میتواند به درک مفهوم بهتر کمک کند.

 بسته-های-استاد-همراه|کالاسودا

ورود به این حوزه و آموزش به این شکل مسلما هزینه هایی در پی داشته است، اگر مدیر کسب و کاری بخواهد رو به تولید محتوای ویدئویی و آموزشی بیاورد، تا چه میزان باید سرمایه داشته باشد و هزینه کند؟

بهتر است اینگونه پاسخ دهم که هزینه ها به این بستگی دارد که مدیران با چه کیفیتی بخواهند این محصول را تولید کنند. در واقع فاکتورهای دیگری نیز مانند انتخاب اعضای تیم و کارشناسان و درصد حرفه ای بودن این اساتید و برند بودن این افراد، بسته بندی، پکینگ، نوع تکثیر ، تعداد تکثیر و روشهای تبلیغاتی که برای این امر در نظر گرفته میشود بستگی دارد که در پیش بینی میزان هزینه دخیل است.  به همین دلیل این رقم برای حوزه های مختلف و اهداف مختلف متفاوت است.

هر حرکت جدیدی که کسب و کارها شروع میکنند، در ابتدای امر با مشکلاتی روبروست، در این مسیر، با چه چالش و مشکلات خاصی مواجه شدید و چه تجاربی از آن کسب کردید؟

با پیشینه ای که مجموعه ما داشت و ۱۶ سال سابقه و تجربه در زمینه مدیریت دارد، دچار چالش خاصی در همکاری و دعوت از اساتید محترم نبودیم و دوستان خودشان تمایل به همکاری نشان دادند و در این کار حضور داشتند. اما یکی از بزرگترین مشکلاتی که با ان روبرو بودیم، کمبود زمان بود. کار تهیه ویدئو اموزشی زمان زیادی از ما میگرفت و واحد R&D باید ریز مطالب را مرور میکرد و آنها را از فیلتر کاربردی بودن برای مخاطبین میگذارند. زمان زیاد انجام این کار بزرگترین چالشی بود که در تولید مجموعه استاد همراه گریبانگیر ما بود.

مشتریان شما چه قشری هستند؟ فقط مدیران را شامل میشوند یا قشر دانشجو و … را نیز شامل میشود؟

مخاطبین این لوحهای فشرده نه تنها مدیران، بلکه هر کسب و کاری که نیاز به تغییر دارد، دانشجویانی که میخواهند کسب و کاری را راه بیاندازند یا در حوزه های مدیریتی فعالیت کنند میتواند مفید باشد. یک سری از این پکیجها نیز مانند قدرت نفوذ در دیگران ، قدرت مذاکره و چنین عنوانهایی میتواند برای عوام مردم و مخاطبین و … مفید واقع شود و محصولات ما طیف وسیعی از مشتریان را شامل میشود.

آیا اسپانسر دارید ؟ و چه مجموعه ای حامی شماست؟

مرکز استراتژی و توسعه علوم و ماهنامه مدیران ارشد در حقیقت اسپانسر مجموعه استاد همراه هستند.

در خصوص چشم انداز ۵ سال آینده خود توضیح بفرمایید که این مجموعه در چه جایگاه مادی و معنوی قرار خواهد گرفت؟

ما تولیدات استاد همراه را در برای اقشار دیگر نیز در دست تولید داریم، یعنی برای کارمندان نیز به صورت مجزا یک پکیج دیگری را اماده میکنیم و در حال تلاش برای تولید چنین لوحهای فشرده برای اقشار دیگر جامعه نیز هستیم. و چشم انداز کنونی ما این است که به این اهداف برسیم و مخاطبین بیشتری را نیز جذب کنیم.

استاد-همراه|کالاسودا

اعضای تیم مجموعه استاد همراه در ابتدا کار را با چند نفر شروع کردند و اکنون چند نفر هستند؟

این تیم متشکل از ۱۰ نفر شروع به فعالیت کرد و اکنون ۲۲ نفر در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند.

مزیت رقابتی شما نسبت به رقبایتان چیست؟ چه مزیتی نسبتی به آنها دارید تا مشتریان ترغیب شوند که به سمت شما جذب شوند؟

استاد همراه دارای مزیتهای زیادی است، اما دو مزیتی که نسبت به دیگر موارد برجسته است این است که این سی دی ها متشکل از صحبتهای کارشناسان و دانش کاربردی و دست دوم است که  قبلا تجربه شده است و تجربیاتی که اتفاق افتاده و کاربردی می باشد را به نمایش گذاشته ایم. در محصولات موجود دیگر در بازار این اتفاق کمتر افتاده است. یعنی در اغلب موارد ترجمه کتابهای خارجی و تبدیل کردن ان به فیلم را در خیلی از مجموعه ها شاهد هستیم. اما در مجموعه استادِ همراه کاملا بومی بوده است و اتفاقاتی که در کشور خودمان میتواند برای یک کسب و کار مفید باشد را به صورت آموزش درآورده ایم. مزیت دوم به اعتبار برند استاد همراه برمیگردد. انقدر این برند مطمئن است که روی محصولات خود گارانتی گذاشته است، بدین ترتیب که اگر هر فردی که این سی دی ها را تهیه کرده به هر دلیلی آنها را مفید و کاربردی نیابد میتواند پکیج محصولات را ارجاع داده و وجه به آنها عودت داده میشود. ما سعی میکنیم برای افرادی که این مجموعه را از ما تهیه میکنند، خدمات پس از فروش آموزشی خصوصی و ارائه گواهینامه را فراهم کنیم. هر فردی که هر کدام از بسته های اموزش استاد همراه را خریداری کند میتواند در ان حوزه گواهینامه صادر شده از مرکز استراتژی دریافت کند و با شرکت در آزمون اینترنتی آنلاین میتواند نسبت به اخذ این مدرک اقدام کند.

 

از چه ابزارهای فنی و فیزیکی برای انجام این کار استفاده کردید؟ به جز دوربین و فرایندهای فنی ویرایشی و … از چه موارد دیگری برای تولید این ویدئوها استفاده کرده اید؟

این ویدئوها با یک تیم کاملا حرفه ای ضبط شد و چه در بحث تصویربرداری و صدابرداری و چه در تدوین، کار با ظرافت و ریزبینی پیش رفت. به گونه ای که از صدهزار دقیقه فیلم، ۲۳۰۰ دقیقه آن تائید شد و کنار هم قرار گرفته شد. تیم با وسواس خاصی چندین بار آن را بازبینی کرد و قسمتهایی را دور ریخت تا نتیجه نهایی امروزی به دست آمد. هر پکیج اموزشی دارای ۳ فیلم است که در مجموع ۳ ساعت و یک ربع زمان دارد.

سوال اخر بنده در خصوص کانالهای ترفیع محصول شماست. به جز حضور فیزیکی در نمایشگاه، برای ترفیع محصولتان از چه کانالهای دیجیتال و یا محیطی استفاده کرده اید؟ در واقع چه برنامه هایی برای بازاریابی و معرفی محصولتان دارید؟

ما با توجه به بازار هدف و مخاطبین اصلی خودمان در نمایشگاه های مختلف شرکت کردیم تا جامعه هدفمان را بیشتر با محصول آشنا کنیم. همچنین دایر کردن شعب نمایندگی در شهرهای مختلف نیز از دیگر کارهایی است که تا به امروز در حوزه بازاریابی محصول استاد همراه انجام شده است. در حوزه دیجیتال نیز در بسترهای اینستاگرام و سایت و تلگرام فعال هستیم.

چنانچه به دریافت مجموعه استاد همراه علاقه مندید، کافیست به سایت آن به آدرس www.ostadhamrah.com یا کانال تلگرامی telegram.me/ostadhamrah سر بزنید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها