گوشی های جذاب در آینده چه شکلی خواهند بود؟

0
928
گوشی های جذاب در آینده چه شکلی خواهند بود؟

امروز در این مقاله قصد داریم تا به بررسی آینده گوشی های جذاب بپردازیم و پیش بینی های خود را در مورد ظاهر آنها در آینده داشته باشیم ، قطعا می تواند برای شما دوستان جالب توجه باشد.

تکنولوژی تاکنون راه بسیار زیادی را طی کرده تا به اینجا رسیده است. گوشی های جذاب امروزی دارای صفحه نمایش های بزرگ و لمسی ، دوربین های بی نظیر و ویژگی شگفت انگیز مانند سیستم تشخیص چهره 3 بعدی هستند. در حالی گوشی های جذاب زمانی فقط بدین منظور استفاده می شدند تا تماس بین افراد را برقرار کنند ، حالا از آنها برای کارهایی مانند گوش دادن به موسیقی ، گشتن در صفحات وب و حتی بازی و دیدن ویدئوهای مختلف استفاده می کنند.

شاید اگر 20 سال پیش به ما می گفتند که گوشی ها این شکلی خواهند شد قطعا تعجب می کردیم ، حالا سوالی که در ذهن ما شکل گرفته این است که ظاهر گوشی های جذاب در آینده به چه شکل خواهند بود؟ چه ویژگی هایی این دستگاه ها در 20 ، 30 حتی 50 سال آینده خواهند داشت؟ این ایده هایی است که در ذهن ما شکل گرفته است:

قابلیت ارتباط ذهنی در گوشی های جذابقابلیت گوشی های جذاب ارتباط ذهنی در گوشی های جذاب

یک روزی روش اصلی برای استفاده از تلفن همراه کلیدهای دکمه ای بود که جای خود را در حال حاضر به صفحه های نمایش لمسی داده اند. زمانی که دستیارهای صوتی مانند گوگل و بیکسبی سامسونگ به بازار عرضه شدند ما توانستیم با صدای خود به گوشی ها دستور دهیم. به نظر ما قدم بعدی در این زمینه ارتباط ذهنی است. این تکنولوژی به ما اجازه می دهد تا بتوانیم با ذهن خود دستورات لازم را به گوشی ارسال کنیم. شما می توانید یک برنامه را باز یا ویدئویی را در شبکه یوتیوب جستجو یا عکسی را با ذهن خود ویرایش کنید. شما همچنین می توانید پیامی را ارسال یا حتی میزان روشنایی گوشی خود را تنظیم کنید.

استفاده از تلفن همراه با استفاده از ارتباط ذهنی خیلی سریع تر خواهد شد و دیگر نیاز نیست با انگشتان خود برنامه ای را باز کنیم. دانشمندان هم اکنون روی این تکنولوژی کار می کنند و چندی پیش هم فیسبوک بخشی را به مجموعه خود اضافه کرد تا کاربران بتوانند با ذهن خود تایپ کنند. دانشمندان MIT روی سیستمی در حال آزمایش هستند که می تواند افکار فرد را به دستگاه منتقل کند و اگر در آینده چنین گوشی های جذاب و جالبی دیدیم نباید تعجب کنیم!گوشی های جذاب

شارژ کردن گوشی روی هوا

باید این موضوع را قبول کنیم که عمر باتری گوشی ها اصلا خوب نیست مگر اینکه شما گوشی Mate 20 Pro هواوی را خریداری کنید که دارای ظرفیت باتری 4200 میلی آمپری است که باز هم نهایتا باتری این گوشی دو روز دوام خواهد آورد. بعد از اینکه باتری گوشی تمام شد شما باید گوشی را به شارژر متصل کنید یا اینکه از پَد شارژرهای وایرلس استفاده کنید.

اما این موارد احتمالا در آینده متفاوت خواهند بود. شرکتی به نام Energous روی تکنولوژی در حال آزمایش است که به شما اجازه می دهد تا گوشی خود را روی هوا شارژ کنید. شما گوشی خود را در نزدیک فرستنده مخصوص قرار می دهید و گوشی خود به خود شروع به شارژ شدن می کند. این ایده ای بی نظیر محسوب می شود. تصور کنید که باتری گوشی شما رو به تمام شدن است و دکل های مخصوص شارژ باتری را در نزدیکی خود می بینید و سپس به راحتی گوشی خود را شارژ می کنید. احتمالا این تکنولوژی فقط برای گوشی ها نخواهد بود و در تمام گجت ها و محصولات استفاده خواهد شد.گوشی های جذاب و صفحه نمایش های منعطف است

گوشی های کششی

خبر بعدی در مورد صفحه نمایش گوشی ها ، صفحه نمایش های منعطف است. ما به تازگی اولین گوشی منعطف را مشاهده کردیم که شرکت Royale FlexPai تولید کرده است و به زودی شاهد تولید این سبک گوشی از کمپانی های بزرگ مانند سامسونگ ، ال جی و هواوی نیز خواهیم بود.

ما حالا می خواهیم به ایده های دیگر در این زمینه اشاره کنیم : گوشی های کششی

به جای اینکه شما گوشی را از روی صفحه نمایش تا کنید ، می توانید اندازه آن را تعیین کنید تا حالت لاستیکی داشته باشد. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است گوشی را از کناره را بکشید. این سبک از طراحی به شما اجازه می دهد تا اندازه صفحه نمایش را تعیین کنید. این موضوع مختص صفحه نمایش نخواهد بود و شرکت ها می توانند تمام قطعات را کششی تولید کنند. البته می توان برای این کشش قطعات حد تعیین کرد که مثلا تا 50 درصد این امکان وجود داشته باشد.گوشی های جذاب و گوشی های کششی

تغییر رنگ گوشی

دیگر گوشی ها دارای رنگ های مختلفی هستند و انتخاب بهترین رنگ از بین آنها کاری کاملا دشوار و سخت محسوب می شود. مشکی ، نقره ای و سفید از رنگ های کلاسیک برای گوشی ها محسوب می شوند اما این رنگ ها خیلی هم کسل کننده اند. رنگ های قرمز ، سبز یا بنفش جز رنگ هایی محسوب می شوند که دارای جذابیت بالایی اند ولی باعث می شوند تا گوشی شما شبیه اسباب بازی شود و ظاهر حرفه ای خود را از دست بدهد. با تکنولوژی جدید گوشی ها در آینده احتمالا این مشکل نیز حل خواهد شد.

تصور کنید که گوشی شما دارای یک طرح شفاف و شیشه ای است که به خوبی نور را در خود ذخیره می کند و گوشی در داخل خود فقط یک یا چند نور LED داشته باشد و رنگ آنها هم با توجه به تنظیمات گوشی تغییر کند یا حتی این کار توسط ذهن شما صورت بگیرد! زمانی که شما رنگ نارنجی را انتخاب کنید ، قاب پشتی گوشی هم رنگ مورد نظر را به خود بگیرد.

این تکنولوژی به شما اجازه می دهد تا بتوانید رنگ های مختلف را برای گوشی خود انتخاب کنید. این گوشی ها همچنین دارای یک سیستم اتوماتیک هستند که می توانند رنگ گوشی را روزانه تغییر دهند. این موضوع شبیه به سیستمی است که در گوشی هواوی P20 Pro نیز وجود دارد.گوشی های جذاب و تغییر رنگ گوشی

این قاب شیشه ای گوشی احتمالا به سبکی خواهد بود که غیر قابل شکستن است و دیگر شما نباید نگران ترک خوردن گوشی در زمان افتادن آن باشید. این لایه ها احتمالا در برابر اثر انگشت هم مقاوم خواهند بود و دیگر جای انگشتان شما روی گوشی باقی نخواهد ماند.

صفحه نمایش های E-ink

صفحه نمایش های OLED برای بازی و تماشای ویدئو بی نظیر هستید و در این موضوع هیچ شکی نیست ولی برای مطالعه اصلا این صفحه نمایش ها مناسب نیستند. یکی از بهترین صفحه نمایش برای مطالعه صفحه نمایش های E-ink هستند که هم اکنون در دستگاه Kindle آمازون استفاده می شود. قطعا تکنولوژی های زیادی در زمینه صفحه نمایش های OLED استفاده شده است ولی راحتی و مناسب بینایی بودن صفحات E-ink می تواند نگاه ها را به سوی خود جلب کند. در آینده امکان دارد که ترکیبی از دو صحفه نمایش OLED و E-ink ساخته شود و این کار تنها با یک تنظیمات در داخل دستگاه صورت بگیرد.گوشی های جذاب و صفحه نمایش های E-ink

سوال نهایی: آیا گوشی های جذاب در آینده وجود خواهند داشت؟؟

گوشی ها در آینده احتمالا شباهتی به گوشی نخواهند بود. این دستگاه ها شکی نیست که ظاهری تازه تر خواهند داشت ولی همان کارایی گوشی ها را برای ما انجام خواهند داد. ما روزی را می بینیم که گوشی ها شکل یک عینک داشته باشند و بله مطلع هستیم که مواردی شبیه به آن مانند Google Glass نیز تولید شد که شکست خورد.

باید دید که در آینده با چه گوشی هایی مواجه خواهیم شد و سوالی که همیشه بوده این است که آیا این گوشی ها می توانند نگاه کاربران را به خود جلب کنند یا خیر؟ جواب این سوال را زمان به ما نشان خواهد داد!

نظر ما دوستان در مورد ظاهر گوشی ها در آینده چیست؟ شما هم می توانید ایده های خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

منتظر کامنت های شما دوستان در مورد این موضوع هستیم.سوال نهایی: آیا گوشی های جذاب در آینده وجود خواهند داشت؟؟

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها