گوشی های رجیستری نشده فروشگاه های اینترنتی

1
2686

اگر از فروشگاه های اینترنتی گوشی موبایل می خرید حتما از رجیستری آن مطمئن باشید.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، از زمانی که طرح رجیستری موبایل اجرا شده فروشگاه های ایرانی هیچ کدام امکان فروش گوشی های رجیستر نشده را ندارند. اما حالا برخی از فروشگاه های اینترنتی تعدادی گوشی رجیستر نشده را به خریداران می فروشند.

بنابراین گزارش، تعدادی از خریداران گوشی موبایل از فروشگاه های اینترنتی در هفته های گذشته موبایل رجیستر نشده دریافت کرده اند. اگر شما هم روزی قصد خرید اینترنتی گوشی تلفن همراه دارید حتما از رجیستر بودن آن اطمینان حاصل کنید.

رجیستری کردن گوشی های قفل شده

گوشی‌هایی که پیش از اجرایی شدن طرح رجیستری در شبکه‌های اپراتوری فعال بودند، نیازی به رجیستری ندارند اما گوشی‌هایی که اکنون توسط کاربران خریداری می‌شوند، باید همان زمان و هنگام فروش، فرآیند ثبت برایشان انجام شود. از طرفی برخی از گوشی‌ها هستند که توسط مسافرانی که به ایران می‌آیند، وارد کشور شده است. این گوشی‌ها در صورتی که بخواهند کمتر از یک ماه در ایران بمانند، نیازی به رجیستری ندارند اما با گذشت یک ماه از زمان ورود، باید فرآیندهای رجیستری برایشان انجام شود.

بنابراین اگر مدعی روشن بودن گوشی قبل از تاریخ‌های اعلامی برای برندهای مشمول طرح هستید، جهت پیگیری موضوع را به مرکز تماس طرح با شماره ۰۹۶۳۶۶ و یا به آدرس ایمیل سامانه‌ همتا اعلام کنید. همچنین جهت هرگونه سوال و حل مشکلات مربوط به طرح رجیستری می‌توانید با مرکز تماس طرح با شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس حاصل کنید.

درصورتی که گوشی خود را از خارج از کشور خریداری کرده‌اید، یک ماه مهلت دارید در سایت گمرک اقدام به ورود اطلاعات و حقوق و عوارض گمرکی کرده، رسید آن را پرینت گرفته و در سایت سامانه همتا در بخش مسافری ثبت و به آدرس همتا ایمیل کنید. درصورت وصل نشدن گوشی پس از دو الی سه روز، مشکل خود را با مرکز تماس طرح ۰۹۶۳۶۶ و یا به آدرس ایمیل همتا مطرح کنید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
احمد آقاجانی
احمد آقاجانی
4 سال پیش

سلام بنده از آراد موبایل گوشی خریدم زده بود توو سایتش رجیستر شده اما وقتی رسید به دستم دیدم رجیستر نشده الان باید چیکار کنم برام پیام اومده گوشی غیر قانونیه ز زدم میگن پس نمیگیرن لطفا راهنمایی کنین کجا شکایت کنم؟