بررسی تخصصی P30 Lite از نظر مشخصات فنی و قیمت

0
3608
بررسی تخصصی P30 Lite از نظر مشخصات فنی و قیمت

بررسی تخصصی P30 Lite از نظر مشخصات فنی و قیمت بدون شک یک موضوع جذاب در سال جاری خواهد بود. هواوی مدتی دیگر گوشی های سری پی خود را به صورت رسمی رونمایی می کند. در این میان، نسخه میان رده هواوی طرفداران بسیار زیادی دارد. امروز قصد داریم به بررسی تخصصی P30 Lite از نظر مشخصات فنی و قیمت  بپردازیم.

چند روز پیش این گوشی هوشمند با شماره مدل MAR-AL00 توانست تاییدیه 3C را کسب کند. مدتی پیش نیز یکی از گوشی های هواوی با شماره مدل MAR-LX1M تاییدیه EEC را دریافت کرده بود. با این وجود می توان انتظار داشت شماره مدل هایی که با MAR-XXX منتشر می شوند، مربوط به نسخه های مختلف گوشی هوشمند P30 Lite باشد. روز گذشته نیز تصاویری منتشر شد که اخبار جالب توجهی برای کاربران به همراه داشت.

کمپانی هواوی در مورد زمان رونمایی از این گوشی های هوشمند تاریخ دقیقی را منتشر نکرده است اما به نظر می رسد این گوشی های هوشمند در ماه مارس رونمایی شوند. بر اساس اخبار موجود، این گوشی هوشمند در کنار گوشی موبایل پی 30 و پی 30 پرو روانه بازار فروش می شود.برای آشنایی با گوشی Huawei P30 Lite با ما همراه باشید.

بررسی P30 Lite از نظر قیمت

بررسی تخصصی P30 Lite را با مقوله قیمت آغاز می کنیم. این گوشی هوشمند در بازار جهانی قیمتی در حدود 300 دلار به فروش خواهد رسید، گوشی  P30 Lite در بازار ایران نیز به نظر با قیمتی در حدود 3 میلیون تومان فروخته خواهد شد و بدون شک به یکی از بهترین گوشی های هوشمند سال در بخش میان رده تبدیل می شود. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که قیمت های یاد شده برای نسخه پایه گوشی  P30 Lite است که شامل رم 4 گیگابایتی و دوربین اصلی 24 مگاپیکسل است.بررسی تخصصی P30 Lite از نظر قیمت

بررسی تخصصی P30 Lite از نظر مشخصات فنی

پس از بررسی قیمت گوشی Huawei P30 Lite قصد داریم به معرفی ویژگی های سخت افزاری این محصول بپردازیم، P30 Lite هواوی وزنی در حدود 159 گرم دارد و ضخامت کمتر از 8 میلی متر نیز شرایط بسیار خوبی را برای کاربران ایجاد می کند. حسگر اثر انگشت نیز در قاب پشتی دستگاه قرار خواهد داشت. این ظاهر به نظر جذابیت های بسیاری برای کاربران ایجاد می کند.

نقد وبررسی P30 Lite هواوی از نظر ظاهری و صفحه نمایش

با توجه به تصاویر منتشر شده، گوشی هوشمند P30 Lite با حفره صفحه نمایش روانه بازار فروش می شود. بر اساس شایعات، هواوی برای میان رده خود در سال 2019 صفحه نمایش شش اینچی را استفاده کرده است که از پنل ال سی دی بهره می برد. به نظر می رسد این تنها نسخه از گوشی هوشمند با پنل ال سی دی باشد و مدل های دیگر این محصول از پنل ال سی دی استفاده می کنند. بدون شک این گوشی هوشمند با رزولوشن فول اچ دی پلاس روانه بازار فروش خواهد شد.بررسی تخصصی P30 Lite از نظر مشخصات فنی

 بررسی تخصصی P30 Lite از نظر دوربین

گوشی هوشمند P30 Lite به نظر با دوربین سه گانه روانه بازار فروش می شود. بر اساس اخبار موجود، کمپانی هواوی از لنزهای عمودی برای این گوشی هوشمند استفاده می کند. هواوی برای P30 Lite خود دو نسخه را در نظر گرفته است و اولین نسخه با لنز 48 مگاپیکسلی در اختیار کاربران قرار می گیرد، هر دو نسخه از گوشی میان رده هواوی دارای سه لنز است و در کنار این لنز 48 مگاپیکسلی شاهد لنز های 8 مگاپیکسلی به عنوان لنز با زاویه دید عریض و همچنین لنز برای تصویر برداری بوکه است، این لنز را باید یکی از مشهور ترین لنز های تاریخ دانست که حضور لنز های 2 مگاپیکسلی شرایط جالبی را برای کاربران ایجاد می کند. البته نسخه ای که وارد بازار ایران می شود این دستگاه نیست.

گوشی Huawei P30 Lite که وارد بازار ایران می شود دارای لنز 24 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم 1.8 است و در کنار این لنز قدرتمند شاهد لنز های 8 و 2 مگاپیکسلی هستیم.

هواوی در بخش دوربین فیلم برداری نیز قابلیت فیلم برداری فول اچ دی با نرخ 30 فریم بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار می دهد و حضور gyro-EIS به کیفیت بیشتر این ویدئو ها می پردازد.

البته در مورد نسخه ای که وارد بازار ایران می شود این موضوع را نمی توان بیان کرد که نسخه ضعیف تر دوربین این محصول به بازار عرضه می شودزیرا این نسخه از نظر دوربین عکاسی سلفی قدرت بالاتری دارد و شاهد لنز 32 مگاپیکسلی برای این محصول هستیم، در صورتی که نسخه دیگر با لنز 24 مگاپیکسلی عرضه می شود. بررسی تخصصی P30 Lite از نظر دوربین

نقد وبررسی P30 Lite هواوی از نظر پردازنده و سیستم عامل

مشخصات P30 Lite خبر از یک میان رده جذاب می دهد. این گوشی هوشمند با پردازنده 12 نانومتری کایرین 710 که قدرتمند ترین میان رده هواوی در سال جاری به شمار می رود روانه بازار فروش می شود. حضور این پردازنده اگر چه یک ویژگی منحصر به فرد به شمار نمی رود اما می تواند خیال کاربران را از نظر سخت افزاری راحت کند.

P30 Lite هواوی در دو نسخه 4 و 6 گیگابایتی وارد بازار جهانی می شود و هواوی حافظه داخلی 128 گیگابایت را برای هر دو نسخه در نظر گرفته است.

از نظر سیستم عامل نیز مطابق انتظار این میان رده جذاب با سیستم عامل اندروید 9 و همچنین آخرین رابط کاربری کمپانی هواوی موسوم به EMUI 9.0 وارد بازار جهانی می شود. هواوی هنوز اخباری را در مورد امکان به روز رسانی این سیستم عامل به نسخه های بالاتر را اعلام نکرده است و باید دید هواوی با توجه به مشکلاتی که در ماه های اخیر دارد می تواند گوشی های هوشمند خود را به نسخه بالاتر سیستم عامل اندروید ارتقا دهد یا خیر.

پس از بررسی تخصصی P30 Lite از نظر مشخصات فنی و قیمت خواهیم دریافت که این گوشی هوشمند میان رده یکی از بی نقص ترین گوشی های هوشمند موجود در بازار است که می تواند شرایط بسیار خوبی را در مقایسه با قیمت در اختیار کاربران قرار دهد.نقد وبررسی تخصصی P30 Lite هواوی از نظر پردازنده و سیستم عامل

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها